2018-09-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hm, då borde hans tjänst vara Säkerhetsklassad? Han borde även ha en del fördelar av jobbet i sitt geocachande. Eller, är jag fel ute med dessa tankar?
Yepp, Intressant dessutom att UW's säkerhetsklassning var så känd men inte SD's. Om han har fördelar i geocachandet pga jobbet, eller tvärt om. Tja.
Senast redigerad av neverhorse 2018-09-15 kl. 18:30.
Citera
2018-09-15, 18:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Yepp, Intressant dessutom att UW's säkerhetsklassning var så känd men inte SD's. Om han har fördelar i geocachandet pga jobbet, eller tvärt om. Tja.

Detta skulle ju passa bra in i Tjackarens teori
Citera
2018-09-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror det är rimligt att utredningen vet mycket mer än vad som delgivits allmänheten och funnit skäl att tro att det ligger nåt annat bakom försvinnandet än de skäl du anger. De uppenbara förklaringarna sinar fort.
Trebarnsmamma med ordnat liv, ingen historik av fylleri eller udda beteende, pysslar inför yngsta barnets födelsedag, avbryter kommunikation inför en planerad resa till något hon sett fram emot... kombinerat med kanske tips, oro hos anhöriga, olåst dörr, anmälningar mot en ”vän”, noll aktivitet på sociala medier and what not...

Ja, vi vill veta vad som fick utredningen att så snart byta fokus men jag misstänker att orsaken inte är så spännande som vi vill tro.
Ojojoj. Är du så naivt snövit på riktigt? Om jag skriver smygalkis så menar jag smygalkis, alltså ingen känd historik av fylleri. Jag menar inte att LW var smygalkis, jag menar bara att det sker så mycket bakom fasaderna som inte ens de närmaste vet. Argumentet: "Det skulle vi ha vetat om/ märkt", håller inte. Vanligare är istället: "Det hade vi aldrig kunnat tro"
Jag har själv somnat, hemma hos någon som ingen visste om, pga för mycket vin och panikrusat hem för att ordna frukost till skolbarnen. Jag har själv fått samtal från vän som befinner sig på en klinik som hen inte vill att andra ska veta om och bett om skjuts mitt i natten osv. osv. Det ligger i sakens natur att ingen vet om det. Det betyder inte att det inte händer.
Av de saker jag räknade upp, skulle en son eller exmake som ringer polisen, antingen inte veta något, eller inte ha lust att berätta då och där.
Polisen har sett allt och mer därtill. Därför menar jag att det måste finnas allvarligare skäl än att "Så skulle inte en ordnad trebarnsmamma göra".
Citera
2018-09-15, 18:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ojojoj. Är du så naivt snövit på riktigt? Om jag skriver smygalkis så menar jag smygalkis, alltså ingen känd historik av fylleri. Jag menar inte att LW var smygalkis, jag menar bara att det sker så mycket bakom fasaderna som inte ens de närmaste vet. Argumentet: "Det skulle vi ha vetat om/ märkt", håller inte. Vanligare är istället: "Det hade vi aldrig kunnat tro"
Jag har själv somnat, hemma hos någon som ingen visste om, pga för mycket vin och panikrusat hem för att ordna frukost till skolbarnen. Jag har själv fått samtal från vän som befinner sig på en klinik som hen inte vill att andra ska veta om och bett om skjuts mitt i natten osv. osv. Det ligger i sakens natur att ingen vet om det. Det betyder inte att det inte händer.
Av de saker jag räknade upp, skulle en son eller exmake som ringer polisen, antingen inte veta något, eller inte ha lust att berätta då och där.
Polisen har sett allt och mer därtill. Därför menar jag att det måste finnas allvarligare skäl än att "Så skulle inte en ordnad trebarnsmamma göra".
Ja, jag tror till skillnad från dig att om LW med sitt intensiva sociala leverne varit alkis skulle någon känt till det.
So shoot me
Citera
2018-09-15, 18:54
Medlem
Citat:

Det finns säkerhetsklassningar av olika grader samt inom särskilt bestämda områden.
Vet jag.
Citera
2018-09-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, jag tror till skillnad från dig att om LW med sitt intensiva sociala leverne varit alkis skulle någon känt till det.
So shoot me
Javisst. Men vad jag menar är att det vet ju inte polisen när de får ett samtal om att någon är borta. Men de vet att mycket händer utan att de närmaste vet. Därför tar de vanligtvis oron med en nypa salt.
Citera
2018-09-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Inte ens rättsläkarna har kunnat ge definitiv orsak enligt min källa då L både vart kraftigt misshandlad mot skalle och det funnits tecken på strypning också med svullnader osv. Ingen bekräftad källa dock så vill inte det spekuleras allt för mycket
Är det någon i tråden som har tagit del av liknande uppgifter om tillvägagångssättet LW bragts om livet?
Citera
2018-09-15, 19:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Nej det nekar han till (Enligt MV). Säger att han bett om att träffas men att det inte blev av..
Genomskinligt värre. Fler ville alltså komma på besök denna tid denna kväll.
Citera
2018-09-15, 19:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Är det någon i tråden som har tagit del av liknande uppgifter om tillvägagångssättet LW bragts om livet?

Dessa uppgifter är de nya? Har missat dem om de skrevs i början av tråden.
Det jag har fått veta och det har även delats i tråden är att kroppen var hårt åtgången.
Om det var av misshandel eller att den legat ute i naturen i flera dagar är inte klarlagt.
Om nu skriken kom från Lena som Daalan
hörde så kan man ju ana att hon blev misshandlad innan hon dödades...
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad SD har för utbildning i botten vet jag ej. Han jobbar på Tyréns i Karlskoga. Han är kontrollansvarig för Kvalificerade Objekt. Man använder ett geografiskt informationssystem: GIS för att mäta upp geografi och implementera dessa data i en ny databas.
Förut har det varit ett mischmasch av gamla kartor och lantmäterimätningar o dyl. Nu används ett matrissystem med digitala parametrar.
Det intressanta är att SD är inblandad i olika användares tillgänglighet till databasen. Det finns sk Restriktionsområden i terrängen som man inte ska nå med en enkel sökning t ex på vandringsleder inom en kommun.

Som jag läser det jobbar han på Tyréns i Örebro.
Och jobbar med:

"kvalificerade projekt

Örebro
"

Nu undrar jag om du inte läser in "lite väl mycket" i hans arbetsområde.
Personligen tror jag inte att hans utbildning eller arbete har ett dugg med mordet att göra. Inget med säkerhetsklassning eller dylikt heller...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är egentligen inget nytt. Det här om SD vid LW:s dörr, och sedan deras pratande under en promenad ner mot bullerplanket, är samma spekulationer som i brist på fakta sedan blev standardteorin här i tråden. Det nya är väl möjligen att den gråhåriga damens vittnesmål kanske kan ge stöd åt den här teorin.
Håller med. Det är hönor av fjädrar. En person utanför LW, kommer från tråden. Att det skulle vara SD kommer från ingenstans. Den gråhåriga damen har mest substans eftersom infon om henne kommer från polisen, låt vara att det är hörsägen för dem. Hon har dessutom aldrig sagt att det var utanför LW's hus som hon hörde en person. Väldigt mycket som fylls i och blir som Draifos skriver: Standard.
Citera
2018-09-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag läser det jobbar han på Tyréns i Örebro.
Och jobbar med:

"kvalificerade projekt

Örebro
"

Nu undrar jag om du inte läser in "lite väl mycket" i hans arbetsområde.
Personligen tror jag inte att hans utbildning eller arbete har ett dugg med mordet att göra. Inget med säkerhetsklassning eller dylikt heller...
Jag läser bara det jag har hittat på Internet av de protokoll som uppdragsgivare har skrivit gällande SD's utförda arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in