Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Jag tror det är rimligt att utredningen vet mycket mer än vad som delgivits allmänheten och funnit skäl att tro att det ligger nåt annat bakom försvinnandet än de skäl du anger. De uppenbara förklaringarna sinar fort.
Trebarnsmamma med ordnat liv, ingen historik av fylleri eller udda beteende, pysslar inför yngsta barnets födelsedag, avbryter kommunikation inför en planerad resa till något hon sett fram emot... kombinerat med kanske tips, oro hos anhöriga, olåst dörr, anmälningar mot en ”vän”, noll aktivitet på sociala medier and what not...
Ja, vi vill veta vad som fick utredningen att så snart byta fokus men jag misstänker att orsaken inte är så spännande som vi vill tro.
Ojojoj. Är du så naivt snövit på riktigt? Om jag skriver smygalkis så menar jag smygalkis, alltså ingen känd historik av fylleri. Jag menar inte att LW var smygalkis, jag menar bara att det sker så mycket bakom fasaderna som inte ens de närmaste vet. Argumentet: "Det skulle vi ha vetat om/ märkt", håller inte. Vanligare är istället: "Det hade vi aldrig kunnat tro"
Jag har själv somnat, hemma hos någon som ingen visste om, pga för mycket vin och panikrusat hem för att ordna frukost till skolbarnen. Jag har själv fått samtal från vän som befinner sig på en klinik som hen inte vill att andra ska veta om och bett om skjuts mitt i natten osv. osv. Det ligger i sakens natur att ingen vet om det. Det betyder inte att det inte händer.
Av de saker jag räknade upp, skulle en son eller exmake som ringer polisen, antingen inte veta något, eller inte ha lust att berätta då och där.
Polisen har sett allt och mer därtill. Därför menar jag att det måste finnas allvarligare skäl än att "Så skulle inte en ordnad trebarnsmamma göra".