2018-09-15, 07:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ah jo enligt chemtrailsförnekares teori så skulle...

Du har totalt missuppfattat vår "teori", du begriper inte ens vad vi anser att contrails är. Du har inte ens koll på något så grundläggande begrepp som daggpunkt och fuktighet, du begriper inte ens att man inte kan förånga ånga.

Citat:
... men alla som tänker för själv vet att det inte existerar några jävla ångor som är heta och stannar kvar/förblir ånga.. i en kall atmosfär.

Men ditt jävla jon, har du fortfarande inte förstått att contrails inte är ånga?

Eftersom du bevisligen inte begriper vad contrails är så kan vi lämna allt ditt svammel därhän.

Citat:
.... duvet sträcken som ligger kvar på himmlen tillskillnad från contrailsen som alltid synts brevid flygplatser där flygplan stiger på en viss höjd som ingen flyger på , men stiger.

Nej, contrails är inte "is som lossnar från motorerna". Och nej, contrails skapas inte när flygplan stiger. Och nej, contrails skapas inte bara bredvid flygplatser.

Contrails är vattenånga som kondenseras och fryser till iskristaller. Contrails skapas typiskt på hög höjd, 9-12 km, där luften är tillräckligt kall och fuktig.
Senast redigerad av madtop 2018-09-15 kl. 08:02.
Citera
2018-09-15, 10:26
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ah jo enligt chemtrailsförnekares teori så skulle det ha blivit en molnsprutande kastrull om man kokade vatten vid nordpolen.. men alla som tänker för själv vet att det inte existerar några jävla ångor som är heta och stannar kvar/förblir ånga.. i en kall atmosfär.

(Fråga 1: Är Cirrusmoln uteslutande iskristaller? Ja eller Nej?)

Ver du vad cirrusmoln är för något?

(Fråga 2: Bildas det frysta iskristaller när mycket hett vatten blixtsnabbt kommer i kontakt av minusgrader under ca -20 grader Celsius? Ja eller Nej? )

Nej, det finns inga heta ångor som stannar och förblir i långa ångstråk från flygplan. Vem har sagt det???

Eller menar du på att det är fel att det bildas frysta iskristaller när du gör det experiment du kan göra själv en kall vinterdag???

Låt mig gissa! Du kommer inte svara på något av det jag skrev.
Citera
2018-09-15, 10:44
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Du får helt enkelt vänta att se vilka utomjordingar som kommer ur chemtrailsen i skyn.. duvet sträcken som ligger kvar på himmlen tillskillnad från contrailsen som alltid synts brevid flygplatser där flygplan stiger på en viss höjd som ingen flyger på , men stiger.
Jag har varit på Arlanda många gånger och det sprids inga strimmor alls där mer än lite svagt bruna avgaser från startande plan. Över Örebro där många plan passerar på full höjd ser jag däremot mycket strimmor. Och strimmorna kommer från Norwegian, SAS, British Airways osv. och inte från några mystiska NATO-plan eller utomjordiska farkoster.
Plan som just lyft från en flygplats befinner sig inte i tillräckligt kall luft för att strimmor skall bildas.
Citera
2018-09-15, 13:23
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ah jo enligt chemtrailsförnekares teori så skulle det ha blivit en molnsprutande kastrull om man kokade vatten vid nordpolen.. men alla som tänker för själv vet att det inte existerar några jävla ångor som är heta och stannar kvar/förblir ånga.. i en kall atmosfär.

Du är den enda idioten här. Och den största. Annars skulle du vetat hur enkelt det experimentet är att utföra. Här är ett. Instant moln. Varsågod.

https://youtu.be/JS4oQbJ-L5k
Citera
2018-09-15, 15:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Du är den enda idioten här. Och den största. Annars skulle du vetat hur enkelt det experimentet är att utföra. Här är ett. Instant moln. Varsågod.

https://youtu.be/JS4oQbJ-L5k

Påstår du att contrails inte försvinner efter cirka 30 sekunder?

Det är väldigt enkelt att motbevisa din teori om att contrails kan vara kvarliggande.. eftersom vi kan videofilma contrails brevid flygplatser.
Citera
2018-09-15, 15:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
(Fråga 1: Är Cirrusmoln uteslutande iskristaller? Ja eller Nej?)

Ver du vad cirrusmoln är för något?

(Fråga 2: Bildas det frysta iskristaller när mycket hett vatten blixtsnabbt kommer i kontakt av minusgrader under ca -20 grader Celsius? Ja eller Nej? )

Nej, det finns inga heta ångor som stannar och förblir i långa ångstråk från flygplan. Vem har sagt det???

Eller menar du på att det är fel att det bildas frysta iskristaller när du gör det experiment du kan göra själv en kall vinterdag???

Låt mig gissa! Du kommer inte svara på något av det jag skrev.

Det är förfan ni som påstår att contrails kan vara kvarliggande.

Jag tror fortfarande att contrails är ånga som skapats av vatten från iskristaller som fryst fast på motorerna.
Ni tror att nånting skapar kokande vatten som sen blir till iskristaller som skapar moln som ligger kvar på himmlen i cirka 30 minuter istället för att försvinna som contrails gör på 30 sekunder.

Är det fysik för dig att vatten inte blir ånga vid upphettning av motorerna.. utan istället blir iskristaller som bildar kvarliggande moln?

Du tror inte vi hade fått lära oss i skolan om hur flygplan kan bilda moln på himmlen då om det var sanningen att flygplan alltid skapat kvarliggande sträck på himmlen?
Citera
2018-09-15, 15:48
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Det är förfan ni som påstår att contrails kan vara kvarliggande.

Jag tror fortfarande att contrails är ånga som skapats av vatten från iskristaller som fryst fast på motorerna.
Ni tror att nånting skapar kokande vatten som sen blir till iskristaller som skapar moln som ligger kvar på himmlen i cirka 30 minuter istället för att försvinna som contrails gör på 30 sekunder.

Är det fysik för dig att vatten inte blir ånga vid upphettning av motorerna.. utan istället blir iskristaller som bildar kvarliggande moln?

Du tror inte vi hade fått lära oss i skolan om hur flygplan kan bilda moln på himmlen då om det var sanningen att flygplan alltid skapat kvarliggande sträck på himmlen?

Hmmm, vi får försöka få ut vad du faktiskt tror/vet igen då. Kommer då åter till fråga 2:

Fråga 2: Bildas det frysta iskristaller när mycket hett vatten blixtsnabbt kommer i kontakt av minusgrader under ca -20 grader Celsius? Ja eller Nej?

Så, du kan väl i antingen svara ja eller nej? Att jag vill få fram ett ja eller nej svar handlar om att det är enda sättet vi kan gå vidare i diskussionen.
Detta med detta med att kokande vatten eller mycket hett vatten fryses direkt om det kommer ut i runt -20 grader luft är liksom inget mystiskt som ingen själv kan testa. Detta kallas "mpemba effect".

https://www.google.se/search?q=mpemba+effect&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ve d=0ahUKEwjC5sWokr3dAhUKWSwKHVuzAq0Q_AUICygC&biw=19 20&bih=1058

Så, kan du och jag lägga fokus på just DENNA punkt liten stund nu. För när vi klarat av just denna punkt kan vi gå vidare. Hoppa inte runt bland allt nu, visa att du har förmågan att föra en diskussion framåt.

Så, förstår du att kommer mycket hett vatten kommer i kontakt med kall luft vid -20 grader ca så bildas det blixtsnabbt iskristaller. Titta på min länk så kan du med egna ögon se detta.
Citera
2018-09-15, 15:57
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Påstår du att contrails inte försvinner efter cirka 30 sekunder?

Det är väldigt enkelt att motbevisa din teori om att contrails kan vara kvarliggande.. eftersom vi kan videofilma contrails brevid flygplatser.
Uppstår inga contrails på flygplatser. Contrails kan bara uppstå i den extremt kalla luften uppe på 10 000 meters höjd. Det som kan komma ut från motorerna från startande flygplan är avgaser, inte contrails.
Citera
2018-09-15, 17:54
Medlem
Memnoks avatar
Alltså, man kan observera exakt samma fenomen som bildar contrails vid marknivå om det är tillräckligt kallt, till exempel så här: https://m.youtube.com/watch?v=jKMNSvpB9dY
Citera
2018-09-15, 18:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Uppstår inga contrails på flygplatser. Contrails kan bara uppstå i den extremt kalla luften uppe på 10 000 meters höjd. Det som kan komma ut från motorerna från startande flygplan är avgaser, inte contrails.

Det är dokumenterbart fenomen att contrails händer endast på en höjd där flygplan stiger igenom men aldrig flyger på.. och det handlar inte om tempraturen i luften.. det handlar om kondens som skapas på en specifik höjd.
Citera
2018-09-15, 18:39
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Det är dokumenterbart fenomen att contrails händer endast på en höjd där flygplan stiger igenom men aldrig flyger på.. och det handlar inte om tempraturen i luften.. det handlar om kondens som skapas på en specifik höjd.

Vi alla här undrar om du vet om att mycket hett vatten fryser till is blixtsnabbt vid -20 grader kalt i luften? Eller förnekar du detta?
Citera
2018-09-15, 19:15
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Vi alla här undrar om du vet om att mycket hett vatten fryser till is blixtsnabbt vid -20 grader kalt i luften? Eller förnekar du detta?

Jag förnekar att kokande vatten på en motor blir till is , men inte till ånga som är vad contrails ser ut att vara , från mitt perspektiv.. då contrails försvinner på cirka 30 sekunder.. och dom är spikraka som att vinden inte påverkar ångan på samma sätt som den påverkar moln.

Ånga är väte och syreatomer som har skilsmässa.. och dom blir båda osynliga när dom har separerat i syre och vätgas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in