2018-09-14, 19:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Fel, contrails dunstar på 30 sekunder.. så sträck som ligger kvar är inte contrails.

Jag kan tyvär inte säga att du ska googla och läsa on contrails själv, för alla chemtrailsförnekare har ju malt på sen chemtrails började, om hur chemtrailsen är contrails.. så idag är det näst intill omöjligt att hitta bra förklaringar från flygplanspiloter som förklarar hur contrails försvinner på 30 sekunder, och att chemtrails inte är contrails.

Innan du kan studera några bevis så måste du först förstå vad ett contrail är.. och att dom dunstar på 30 sekunder, så det finns inga kvarliggande contrails. Tyvär. Du är bara en troende som inte vet vad bevis är.
Om contrails som är iskristaller dunstar på 30 sekunder. Varför dunstar inte cirrusmoln som också är iskristaller bort på 30 sekunder?
Citera
2018-09-14, 19:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Fel, contrails dunstar på 30 sekunder.

Nopp, du är väldigt felinformerad.

Contrails är iskristaller och att iskristaller kan förbli iskristaller längre än 30 sekunder vet all som har sett ett moln. Eller snö.

Faktum är att du inte ens har en aning om vad contrails är - således har du noll koll på hur länge de kan finnas kvar.
Citera
2018-09-14, 19:34
Medlem
constants avatar
Citat:
...så idag är det näst intill omöjligt att hitta bra förklaringar från flygplanspiloter som förklarar hur contrails försvinner på 30 sekunder, och att chemtrails inte är contrails.
Det kanske handlar om vad du vill?

I dag är det näst intill omöjligt att hitta bra förklaringar från butiksanställda som förklarar hur spöken försvinner på 30 sekunder.

Kände du att det var argument för din hypotes?
Citera
2018-09-14, 20:22
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nopp, du är väldigt felinformerad.

Contrails är iskristaller och att iskristaller kan förbli iskristaller längre än 30 sekunder vet all som har sett ett moln. Eller snö.

Faktum är att du inte ens har en aning om vad contrails är - således har du noll koll på hur länge de kan finnas kvar.

Jag har lyssnat på flygplanspiloter som förklarar vad contrails är.. det gjorde jag i början av 2000-talet innan alla chemtrailsförnekare malde på att deras tro så att hela sökresultaten fylldes upp med massa ologiskt dynga som dom tror på.

Jag förstod att wikipedia är åsiktsbaserat demokratiskt uppslagsverk, såfort jag läste om chemtrails som enligt wikipedia är contrails som cirka 10% av mänskligheten har fått för sig är chemtrails.

Cirka 90% av mänskligheten är alltså troende som tror att dom vet saker samtidigt som dom tror på teorier som säger att deras liv saknar mening.

På wikipedia kan ni rösta om ni tror att de 10% av mänskligheten har fel i det som dom vet om chemtrailsen som dom aldrig såg innan 2000-talet, så kan du gå in på wikipedia och rösta ner sanningen , och rösta upp obevisat dravel om contrails.. för då vinner du tävlingen.

Jag tänker inte låtsas som att chemtrails kommer att stoppas när 90% av mäsnkligheten ännu inte har märkt att himmlen ser ut som att deras hemplanet redan är övertagen.
Jag vet att detta är de sista dagarna som det står om i bibeln.

Det står tillåmed om chemtrails i bibeln eftersom det står om att utomjordingar kommer att komma ur "rök" i skyn. Det är väldigt logiskt att om man som ras ignorerar att det ser ut som att politiker jobbar för nån annan än mänskligheten, och att himmlen ser ut som att ens hemplanet blir övertagen och terraformad, och att media inte berättar nånting om att JOrden ser ut att bli övertagen..

det bevisar nog att alla dom som fortfarande ser på tv trots att dom ännu inte nämnt chemtrails eller någon annan fara på JOrden som tex. tillsatserna i mat och genmodifieringar.. det bevisar att dom faktist kan få skylle sig själv iomed sin egna ignorans gällande världens mest lästa bok där det står om rök i skyn, vilket borde få folk att fatta att man måste kolla upp på himmlen och se om man kan notera nånting annorlunda.. nåting som liknar rök.. fö isf står det ju i bibeln att i dom sista dagarna så kommer utommjordiska insekter ur rök i skyn.. vilket kan vara en symbolisk mening för chemtrails som faktist kan ses som rök i skyn trots att det är sträck.

Chemtrails ser faktist mer ut som rök än vad moln och contrails gör.. eftersom chemtrailsen rör sig konstigt på himmlen till skillnad från vad contrails och moln gör.
Senast redigerad av KungPungPat 2018-09-14 kl. 20:25.
Citera
2018-09-14, 20:25
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Fel, contrails dunstar på 30 sekunder.. så sträck som ligger kvar är inte contrails.

För att säkerställa att du inte enbart är ute efter att trolla utan att du faktiskt är här för du tror på din sak ska jag ställa några enkla ja- och nej-frågor.

Fråga 1: Är Cirrusmoln uteslutande iskristaller? Ja eller Nej?

Fråga 2: Bildas det frysta iskristaller när mycket hett vatten blixtsnabbt kommer i kontakt av minusgrader under ca -20 grader Celsius? Ja eller Nej?

Fråga 3: Innehåller det mycket het vattenånga i avgaserna från vanliga större passagerarplan? Ja eller Nej?

Fråga 4: Bildas Cirrusmoln oftast på 7000-10000 meters höjd? Ja eller Nej?

Fråga 5: Brukar många större passagerarplan flyga mellan 7000-10000 meters höjd? Ja eller Nej?

Fråga 6: Förstår du att det bildas iskristaller av dom avgaser som kommer från större passagerarplan? Ja eller Nej?

Fråga 7: Förstår du att cirrusmoln och k-strimmor är i grund och botten samma sak, frysta iskristaller? Ja eller Nej?

Fråga 8: Vet du att det bildas mer, mycket mer vattenånga i dagens flygplansmotorer än tex på 80-talet? Ja eller Nej?

Fråga 9: Förstår du att det är mycket, MYCKET mer flygtrafik i dag än tex på 80 till 90-talet? Ja eller Nej?

Svara på dessa så kan vi fortsätta diskussionen sedan.
Om du börjar dra upp något med "Ställda frågor", "Du bestämmer inte vad jag ska svara på", "bla bla bla" mm mm mm så vet vi att du enbart är här för att trolla och inte ens tror på det du påstår du tror på.

Mvh Jazzil
Citera
2018-09-14, 20:50
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
För att säkerställa att du inte enbart är ute efter att trolla utan att du faktiskt är här för du tror på din sak ska jag ställa några enkla ja- och nej-frågor.

Fråga 1: Är Cirrusmoln uteslutande iskristaller? Ja eller Nej?

Fråga 2: Bildas det frysta iskristaller när mycket hett vatten blixtsnabbt kommer i kontakt av minusgrader under ca -20 grader Celsius? Ja eller Nej?

Fråga 3: Innehåller det mycket het vattenånga i avgaserna från vanliga större passagerarplan? Ja eller Nej?

Fråga 4: Bildas Cirrusmoln oftast på 7000-10000 meters höjd? Ja eller Nej?

Fråga 5: Brukar många större passagerarplan flyga mellan 7000-10000 meters höjd? Ja eller Nej?

Fråga 6: Förstår du att det bildas iskristaller av dom avgaser som kommer från större passagerarplan? Ja eller Nej?

Fråga 7: Förstår du att cirrusmoln och k-strimmor är i grund och botten samma sak, frysta iskristaller? Ja eller Nej?

Fråga 8: Vet du att det bildas mer, mycket mer vattenånga i dagens flygplansmotorer än tex på 80-talet? Ja eller Nej?

Fråga 9: Förstår du att det är mycket, MYCKET mer flygtrafik i dag än tex på 80 till 90-talet? Ja eller Nej?

Svara på dessa så kan vi fortsätta diskussionen sedan.
Om du börjar dra upp något med "Ställda frågor", "Du bestämmer inte vad jag ska svara på", "bla bla bla" mm mm mm så vet vi att du enbart är här för att trolla och inte ens tror på det du påstår du tror på.

Mvh Jazzil

NEJ jag är inte troende så du kan inte få mig att tro att chemtrails är contrails som alltid synts.. för jag växte nämligen upp i en liten stad där det varken syndes chemtrails eller contrails förän tredje världskriget startade med ett elfte September.
Contrails såg jag endast när vi reste till Stockolm och åkte förbi Arlanda där planen stiger.

Var glad att du själv har lätt för att tro på något obevisat som "forskare" vill att du ska tro på utan att observera bevis först.. inte för att jag tror det är roligt att vara troende som baserar sitt liv efter andra människors teorier.

Ja det vore väldigt bra om du som ateist kunda förstå att alla människor inte är teoritroende som du är.
Och att det faktist finns människor som baserar sitt liv efter bevis istället för att basera livet på teorier som troende människor och media tror på.

För er så gäller det att visa upp eran förmåga att tro på något obevisat som en forskare säger att ni ska tro på. Det började med big bang då ni var så duktiga och trodde på att en explosion av skapelse har skapat allt. Ni fick höga betyg om ni var duktiga på att tro, och memorisera texter som ni tror på.. men ni såg aldrig några bevis för att ni lärde er sanningen om nånting alls.

Ni blev lärda att tro på teorier i skolan.. och ni fick bra betyg om ni kunde memorisera eran tro på en text fylld av lögner och påståenden som aldrig går att bevisa.

Att ni inte skulle tro på teorier som säger att chemtrails är contrails, det vore konstigare med tanke på att det är forskarna som tänker åt er, som säger att chemtrails är contrails, och att ni ska tro på dom istället för att lyssna på flygplanspiloter och dom som kan tänka själv.. och därför ser bevis för chemtrailsen som inte liknar contrailsen.

Det är en sida som vet vad contrails är.. och den andra tror på teorier som är ologiska och obevisbara..

på ena sidan har vi sånna som mig, flygplanspiloter och andra som vet skillnaden mellan contrails och chemtrails ...
på andra sidan har vi alla troende människor som har ologiska teorier som dom har hittat hos nån korrupt "forskare" som vela att dom skulle tro på hans teori istället för att forska själva om chemtrailsbevisen.
Citera
2018-09-14, 21:59
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har lyssnat på flygplanspiloter som förklarar vad contrails är.. det gjorde jag i början av 2000-talet innan alla chemtrailsförnekare malde på att deras tro så att hela sökresultaten fylldes upp med massa ologiskt dynga som dom tror på.

Mmm, jag har också lyssnat på piloter. Det finns till och med piloter som skrivit i tråden.

Du tillhör ju onekligen extremflanken i gebitet "tappat kontrollen med verkligheten". Inte nog med att du tror på chemtrails - du förnekar dessutom vanliga kondensationsstrimmor.

Vad är enligt dig contrails?

Contrails skapas, enligt mig, när vattenångan som uppstår när du förbränner flygfotogen kondenserar och fryser till iskristaller.

Vad har du för belägg för att vattnet, som skapas vid förbränningen av flygbränsle, inte kan skapa moln?
Citera
2018-09-14, 23:29
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Sen får vi väl diskutera om det finns synbara bevis för att nån terraformar Jordens atmosfär genom att spraya chemtrails under 16-18 års tid, i alla länder på Jorden.

Så, någon "terraformar" jordens atmosfär för att efterlikna... jorden?
Citera
2018-09-15, 01:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonehead
Så, någon "terraformar" jordens atmosfär för att efterlikna... jorden?

Nä, dom terraformar Jorden med chemtrails för att dom andas nånting annat än luft.. och kan därför inte ha en luftfylld atmosfär på DERAS planet som heter Jorden.. en planet som människor inte brydde sig om.
Citera
2018-09-15, 02:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Mmm, jag har också lyssnat på piloter. Det finns till och med piloter som skrivit i tråden.

Du tillhör ju onekligen extremflanken i gebitet "tappat kontrollen med verkligheten". Inte nog med att du tror på chemtrails - du förnekar dessutom vanliga kondensationsstrimmor.

Vad är enligt dig contrails?

Contrails skapas, enligt mig, när vattenångan som uppstår när du förbränner flygfotogen kondenserar och fryser till iskristaller.

Vad har du för belägg för att vattnet, som skapas vid förbränningen av flygbränsle, inte kan skapa moln?

Och vad var det för så kallade piloter som skrev i tråden? jo det var mental klena löneslavar som inte kan ha en egen åsikt, precis om ni.
Skulle varit roligt om den "piloten" som skrev i tråden fick diskutera med en riktig pilot som vet vad contrails är.. då hade eran pilot sett ut som en riktig idiotpilot som inte ens hade intresse nog för att veta skillnaden på contrails och chemtrails.. som faktist ser helt olika ut.. och det handlar bara om intresse vilket inte chemtrailsförnekare har.. och dom har därför inte letat på en riktig pilot som vet vad contrails är.. utan ni lyssnar istället på en idiot som tror att chemtrails är contrails, medans han kallar sig för pilot. Jävla stolpskott. Det är därför man inte kan flyga i flygplan antar jag, för piloterna kan ju inte ens tänka på egen hand men dom styr ett flygplan med hundratals passagerare. Urs tvi!
Citera
2018-09-15, 02:43
Medlem
boneheads avatar
Citat:
Nä, dom terraformar Jorden med chemtrails för att dom andas nånting annat än luft.. och kan därför inte ha en luftfylld atmosfär på DERAS planet som heter Jorden.. en planet som människor inte brydde sig om.

Vilka är dom och vad andas dom? Varför heter deras planet också jorden, och vad har du för källor på det? Varför brydde vi människor oss inte om den?
Citera
2018-09-15, 02:53
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil

EDIT: såg du tog upp teori och teoretiker... att du SJÄLV kan göra experiment för att bevisa svaret på fråga 2 förstår du inte. Alltså praktik.

Ah jo enligt chemtrailsförnekares teori så skulle det ha blivit en molnsprutande kastrull om man kokade vatten vid nordpolen.. men alla som tänker för själv vet att det inte existerar några jävla ångor som är heta och stannar kvar/förblir ånga.. i en kall atmosfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in