Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Man vet med 100% säkerhet att någon befann sig på framsidan av LW bostad och man jobbar för att binda en gärningsman till platsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
2018-09-13, 20:47 =Moralensväktare|65258814]
Man har en teori om varför han skulle träffa henne och det har med en resa han inte var förtjust över och det har väl nämnts tidigare i tråden. Det har framgått i sms och chattar att han helst såg att hon inte reste. Slut citat.
För lite har i mitt tycke fördjupats om det antagna motivet till mordet på LW
--Denna MVs uppgift att SD var upprörd av LWs Norgeresa ställer jag mig frågande till och utgår ifrån är MVs personliga uppfattning. Dvs att den av norgeresan utlösta svartsjukan var det utlösande motivet till mordet.
Eftersom SD och HD själva var på väg till USA så är det av den anledningen en utpräglad svartsjuka att förneka LW resan.
-- För att föregå händelserna så är det inte osannolikt att det förväntade målet blir ett indiciemål. .Då inställer sig frågan om det i rätten går att påvisa att SDs personlighet tidigare ägt egenskaper vilka haft utmärkande drag av svartsjuka. Ska det inför rätten viktiga motivet framstå som trovärdigt bör det vidimeras av mer historik än vad som hitills framkommit.
-- Vad gäller P7 (som även berördes av MV) så är det kutym vid ovanligt grova våldsbrott och behövs som grund för ev, kommande RPU och ev, vidare dom till RPV (rättspsykiatrisk vård)
Förfarandet är lite av slentrian eftersom den senare årens rättspraxis utvecklats till en synnerligen snävare bedömning i vad som i RPV ingår.
-- Kort beskrivet så bör gärningsman vid brottet bedömas lida av synnerligen allvarig psykisk störning för att numer dömas till RPV. Det har haft till följd att det i våra fängelser finns många svårhanterliga interner med diagnoser som för ett par årtionden sen skulle dömts till rättspsykiatrisk vård.
--För att återknyta till tråden så är en P7a på MGM med säkerhet inte av någon praktiskt betydelse om någon till övers trott det.
För nördigare intresserade:
https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/paragraf-7-undersokning/
Se om ändring i lagen (1991:1137) om rättspsykiatrisk
undersökning; utfärdad den 22 maj 2008. SFS 2008:320 // På regeringens vägnar
BEATRICE ASK
Att du lägger in ett antagande att det är MVs egen uppfattning om motivet skulle vara Norgeresan är ju lite konstigt när hen uttryckligen skriver att "
man har en teori" om varför han ville träffa henne och att det skulle ha med resan att göra.
Tyvärr får jag en stark känsla av att det viktigaste av allt i denna indiciekedja är detta att man behöver knyta en person till platsen.
Därför är det så viktigt att denna kvinna som har på trädgårdsmarknaden sagt till ett par att hon
såg en person utanför sitt fönster väldigt viktig!
Utan att veta, bara gissa, tänker jag att mastuppkopplingarna för den misstänkta tiden för mordet kan på något så när visa en viss trolig plats för var mgm befunnit sig.
Har man riktigt stor "otur" har mgm haft något otrevligt i huvudet redan när han lämnade sitt hem och därmed lämnat sin mobil hemma.
Att MV säger att man vet säkert att någon befann sig utanför LWs hem måste ju ändå betyda att man har något som styrker detta.
Om det hade varit mastuppkopplingar som styrkt detta, då hade mgm varit identifierad. Kvar blir vittnesuppgifter. Och då tror jag inte att en andrahandsuppgift gäller!!
Tror alltså på flera vittnen i den här historien.
Kanske personen ropat att hon skulle ut, kanske någon sett att personen ryckt i dörren, bankat? Barnen???
Detta har väckt uppmärksamhet?
100% säkerhet att någon stod utanför hennes dörr, skriver MV.
Trots att det kanske finns flera vittnen som sett/hört något denna kväll, verkar det ändå som att man inte kunnat binda personen till platsen.
Det oroar mig.
Snälla tant!