Citat:
These benefits from psychedelic therapy, of course, can extend to any addiction, and other psychedelics are also effective. The deep personal insight, interruption of established habits, and psychological “opening-up” afforded by psychedelic therapy is what is necessary to break free from any addiction. Whether an addiction is to gambling, drugs, video games, or the internet, realize that there is concrete hope beyond abstinence and twelve-step programs
https://psychedelictimes.com/addiction/treating-a-gambling-addiction-with-psychedelic-therapy/
Så jag siktar som sagt på att testa att trippa på svamp på ca 5g åtminstone någon gång i år, inte för att jag för fem öre ser fram emot trippen eller vill göra det för att det är "kul". Jag hoppas och tror ärligt talat att det en gång för alla faktiskt kan hjälpa mig bli kvitt med spelberoende, autism, meningslöshet i livet, till viss del depression, och hjälpa mig inse vad som är viktigt i livet och vad som förgiftar dig. Ska sägas förresten att min kompis som trippar ganska ofta är på riktigt lycklig i livet, han är vegan, tränar 5 gånger i veckan och han äter inte ens socker! Så kom defnitivit inte och tro eller säg att svamp är en drog i negativ bemärkelse, det är 100 % naturligt (inte gjort på konstgjord väg som de flesta droger är) och lär rentav rena din kropp, sinne och själ. Det är vad jag förväntar mig och är inställd på. Finns f.ö. mängder med artiklar/videos på nätet där de forskat om hur magiska svampar "healar" människor och hjälper dem ur beroende. Här är en där de pratar om folk som använt det mot beroende av ciggaretter.
https://www.youtube.com/watch?v=JnOhDvlPHP0
En av de som kommenterat skriver:
Citat:
I just did this worked for me. I had tried everything, and it changed me completely. I don't have an urge to smoke in me. The weirdest thing.... i have not felt like this in 11 years. Take it seriously and ask yourself why you smoke, be honest and the trip shows you how pathetic smoking is. I am in awe.
Samma sak om du har ett beroende av något annat än ciggaretter, t.ex. socker som min vän jag nämnde som inte äter det alls i dag, eller för oss i tråden - spelberoende.
Så jag är sold 100 % på att testa svamp senare i år med främsta syfte att bli kvitt med spelberoende, men även få mig att börja inse värdet av bl.a. träning och bra kost, bota min delvisa depression och autism, och göra mig till en bättre människa helt enkelt som faktiskt gillar att umgås med andra människor och göra saker istället för att ja, sitta inne på Bet365 en stor, stor del av mitt liv och förpesta mitt liv, min ungdom och min ekonomi vilket jag insett bara leder till ångest och misär i slutändan.
Jag lovar och svär att när jag väl trippat på svamp en, två, tre eller fler gånger och faktiskt kan utvärdera hur väl det funkar mot mitt spelberoende ska jag ta och återkomma i tråden med en beskrivning, troligtvis blir det väl då kanske i vinter någon gång om jag tar det i höst och sen då helt enkelt se om det fick mig att bli kvitt med begäret (i minst några veckor) till att spela eller inte. Kanske kommer jag vara helt spelfri efter i slutet av året och för all framtid alt. få det under rejäl kontroll (och spela för att det är kul) till skillnad från nu då det spårat ut. Jag tror svamp kommer hjälpa mig mer än vad något annat någonsin kan göra, och jag är jättetaggad på att börja, kanske upp mot 5g eller iaf 3g per omgång för första gången i mitt liv och uppnå "egodöd" och få ut alla healande effekter folk däribland min kompis fått efteråt.
PS: Om nu inte svamp skulle fungera eller något ytterligare skulle behövas så står det lite om vilka läkemedel man kan använda om man är spelberoende i länken nedan - och de förklarar också att det faktiskt kan vara att föredra medication (även om det inte är "nyttigt") om man har problem då ett spelberoende kan påverka en människa på så många negativa aspekter i livet, och kan t.o.m leda till självmord. Så fördelarna väger definivit över nackdelarna med att överväga medication (eller svamp som sagt) om man anser sig ha problem med spel i detta fallet. Jag vet inte om det är något man får i såna möten som vissa av er skriver att ni går på, eller om det bara är terapi, men det är väl bara till att beställa över internet annars för den som är intresserad. Svamp finns ju på Flugsvamp f.ö. liksom receptbelagda mediciner som eventuellt inte finns på clearnet.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1857322/
De medications som listas som fungerande mot spelberoende är: Fluvoxamine, Naltrexone, Paroxetine, Lithium carbonate SR, Sertraline, och Nalmefene. Har inte testat en enda av dem, men kan även inflika att benson Xanax som är bland den mest populära medication som finns t.ex. faktiskt kan hjälpa till mot "urges" för min del att spela 100 %. Har man planer på att sätta sig och börja spela och då tar ett Xanax på 1-2 mg beroende på hur stor man är och ens tolerans - så slutar det åtminstone för min del att man börjar bli sömnig, tappar all (negativ) energi som annars hade gått till att spela för pga. rastlöshet, och man däckar/somnar i soffan efter 20 min istället. Finns ju även bl.a. Zopiclone som är ett rent sömnmedel man kan ta om man på ett ögonblick vill döda ens urges att spela - så det kan faktiskt vara en rekommendation till er - det kan faktiskt rädda er från att spela bort både hus och familj när den sjuka kicken till att spela väl slår in förr eller senare att ha något av ovanstående i medicinskåpet i förvar. Keep in mind! Ska se till att så nu förblir fallet jämt för min del i framtiden nu faktiskt.