Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Varför ser jag inga sträck på himmlen i fotografier från 1980-talet fram tills 2000-talet?
Det gör du. Det finns massor med filmer och böcker, från så tidigt som 40-talet, med kondensationsstrimmor.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Varför visar olika tv-program en himmel fylld med sträck trots att det aldrig syndes på tvn innan 2000-talet?
Självklart finns det k-strimmor i äldre TV-program.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Ni chemtrilsförnekare kommer antagligen inte ihåg mer än högst 6 månader bakåt i tiden..
Jag kommer ihåg att jag såg k-strimmor på 70-talet. Jag kommer även ihåg att jag såg dem på 80- och 90-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
...ni väljer att vara ignoranta och inte se bakåt i tiden då det inte fanns chemtrails i skyn.
Chemtrails har aldrig funnits i skyn. Däremot har det funnits kvardröjande k-strimmor jättelänge. Om man bläddrade i en gammal molnatlas, t.ex "International Cloud Atlas" från 1975 så har den ett helt kapitel om contrals (s66).
https://library.wmo.int/pmb_ged/wmo_407_en-v1.pdf
Citat:
Often they are short-lived, but especially when Cirrus or Cirrostratus is present, they may persist for several hours. Persistent trails spread progressively,frequently forming large patches of fluffy or fibrous clouds, having the appearance of Cirrus or patches of Cirrocumulus or Cirrostratus; in fact it is sometimes impossible to distinguish old contrails from these clouds.
Så att det fanns kvardröjande k-strimmor långt innan 2000-talet är ställt utom allt rimligt tvivel.