2018-09-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Grim Fandango
Släpptes nyss en remaster på det med bättre kontroller, och som fungerar på nyare datorer. Riktigt bra spel!

Ja!!! Så hette det nog ja!!!
Stort, stort tack och trevlig helg!
Citera
2018-09-14, 09:42
Medlem
hej!

Jag letar efter ett spel jag spelade endel för säkert 20år sedan.
Minns att den fanns med på en CD-skiva man hade fått med en tidning eller liknande.
På CD-skivan ingick det flera olika spel.

Detta spelet jag söker är ett racingspel. Fast lite annorlunda. Man stog likom inne i en grön boll som man styrde i tredjeperson. Minns att det va ganska futuristiskt och att man körde inne i en stad som höll på att byggas men oklara vägar och byggnade.

hoppas någon har spelat detta och kan komma ihåg vad det heter.
Citera
2018-09-14, 15:03
Medlem
fearreapers avatar
Scorcher ?
Citat:
Ursprungligen postat av hallbino
hej!

Jag letar efter ett spel jag spelade endel för säkert 20år sedan.
Minns att den fanns med på en CD-skiva man hade fått med en tidning eller liknande.
På CD-skivan ingick det flera olika spel.

Detta spelet jag söker är ett racingspel. Fast lite annorlunda. Man stog likom inne i en grön boll som man styrde i tredjeperson. Minns att det va ganska futuristiskt och att man körde inne i en stad som höll på att byggas men oklara vägar och byggnade.

hoppas någon har spelat detta och kan komma ihåg vad det heter.
Citera
2018-09-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Scorcher ?

Ja! rätt! tack som fan
Citera
2018-09-17, 22:23
Medlem
fearreapers avatar
Var så lite så =) <3 289508]Ja! rätt! tack som fan[/quote]
Citera
2018-09-17, 22:31
Medlem
Yebutchys avatar
Project IGI?
Citera
2018-09-18, 12:01
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corocotto
Ja, vad finns det för spel med samma upplägg som fallout tactics?

Tyvärr inte spelat Fallout Tactics själv, men vad jag förstått är detta ett mer tur-baserat spel jämfört med de tidigare i serien. Om det är just det upplägget du är ute efter skulle jag säga att du borde kolla in XCOM och XCOM 2. Spelat lite på XCOM men inte fått tiden att prova tvåan än då min dator är trasig för tillfället.

Banner Saga serien borde du också kolla in, underbart fin grafik och bra historia, finns 3 spel i serien, spelat lite på 1 och 2.

Phantom Doctrine är också ett nytt tur-baserat spel som verkar kanske kan vara nått, vad jag sett av det ser det riktigt bra ut.

Sist men inte minst vill jag även tipsa om Into The Breach också, mysigt lite pixelspel!
Citera
2018-09-19, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
hej, jag söker ett gammalt PC-spel för barn som ska lära sig engelska. Jag spelade det för kanske 10-12 år sedan och är nyfiken på att hitta det igen.

Det var ett pek- och klickspel där en liten blå utomjording letade efter engelska ord typ.

jag gjorde ett försök att minnas honom:
http://img441.imageshack.us/img441/6375/sketch20110106145103.png

Vad heter spelet?

JAKTEN PÅ DE FÖRSVUNNA ORDEN!

Min mamma hittade det precis i källaren. Har letat efter det i flera år.
Citera
2018-10-16, 20:43
Medlem
ThExanors avatar
Hej jag letar efter ett spel som spelas på den europeiska kartan. Jag är osäker på att man kan göra/bygga nya städer. Men de befintliga kan man bygga bygnader i genom att klicka på staden etc etc.. man kan göra enheter bland annat militär för att ta över andra städer. Men även köpmän eller non aggresive units iaf. Basic. Det är ett RTS och jag har för mig att man kan springa över hela kartan och skapa osämja osv, samt åka från hamn till hamn. Det är inte jätte gammalt. Hoppas på hjälp :'''

EDIT : det är lite civilisation känsla över det blandat med europa universalis fast i nyare
Senast redigerad av ThExanor 2018-10-16 kl. 20:46.
Citera
2018-11-05, 20:19
Medlem
Ett spel runt 2010 kanske -5 år?

Minns ett uppdrag där man blev skjuten, sen tog en teammate och drog en till säkerhet och medans man blev dragen fick man skjuta med en pistol.

Tänkte på modern warfare 3 först men var det verkligen det spelet?
Citera
2018-11-05, 20:40
Medlem
fearreapers avatar
Black ops 1 är det väl ?
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Ett spel runt 2010 kanske -5 år?

Minns ett uppdrag där man blev skjuten, sen tog en teammate och drog en till säkerhet och medans man blev dragen fick man skjuta med en pistol.

Tänkte på modern warfare 3 först men var det verkligen det spelet?
Citera
2018-11-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Black ops 1 är det väl ?

Hmm väldigt osäker på om det är det spelet. Jag tror jag inte spelat något av BO men kan ha fel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in