2018-09-14, 14:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Tagga ner nu. Vad du vill ha sittandes eller inte är inte relevant. Tingsrätten avgör det.
Var tacksam att den här tråden får fakta. Något som vi inte är bortskämda med, milt uttryckt.

Vadå tagga ner?

Ifall de uppgifter som MV har lämnat stämmer så skulle jag få min vilja igenom, MGM skulle sitta på "sannolika skäl" men om jag förstått det rätt så är åklagaren mer intresserad över att lägga sitt "pussel" i stället för att förhandla i Tingsrätten.

Helt sanslöst om uppgifterna stämmer, då är något allvarligt fel i den här utredningen.
Citera
2018-09-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Har också tänkt så, vågar ens HD inleda en ny relation just nu eller är hon tvungen att spela med? Hur kan hon köpa nytt hus i början av året, begära skilsmässa i mars och nu resa runt som på värsta smekmånaden???
Har HD verkligen köpt huset?
Citera
2018-09-14, 14:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag är inte helt säker på att detta är samma, men skulle kunna vara det.
Finns några detaljer som skiljer berättelserna åt, förutom att det ena faktiskt inte är ett säkert vittne utan enbart en andrahandsuppgift.
Det är helt klart samma vittne man talar om. MV är kanske lite mer detaljerad än man sedan är i efterlysningen, men att han skulle ha prickat så här rätt av slumpen är alldeles för osannolikt.

Sedan om MV har fått uppgiften direkt från polisen kanske är svårare att säga. Polisen hade väl letat efter det här vittnet, och snacket kan säkert ha gått. Vi vet alltså inte om MV lägger fram en första-, andra- eller tredjehandsuppgift om vad polisen har sagt.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-14 kl. 14:48.
Citera
2018-09-14, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon är högpresterande! Garanterat betydligt mer än 99% av oss i denna tråd.

Hon känner SD sedan ungdomsåren och är det någon som känner SD är det hon. Om hon hade några onda aningar om att han kan tänkas vara mördaren, så tror jag inte hennes agerande skulle vara som vi ser idag. Hon är givetvis arg och besviken på det som har hänt och har svårt att lite på han vad gäller andra kvinnor.

Därför TROR jag att hon är ärlig när hon säger att hon är 100% säker på att han är oskyldig. Det betyder INTE att han är oskyldig.
Nej det är ju grundat utifrån hur HON känner honom. Men hon måste ju också gått upp ögonen för att han har en sida som hon inte känner så väl..kanske inte alls. En sida som ANDRA känner honom på. Det innebär ju inte att den sida hon känner honom på skulle vara kapabel att slå ihjäl någon.. Men den sidan ANDRA har uppmärksammat är inte lika säkra på att han inte skulle kunna vara kapabel att göra det.. Så vem har rätt och fel i detta?
Jag var 100% säker på att min partner (sedan 20 år) ALDRIG skulle kunna vara otrogen mot mig. I mina ögon stred det mot både hens moral och samvete. Min vän kände och såg på min partner på ett annat sätt och var inte alls lika säker på den saken som jag. Vem kände min partner bäst efter 20 år? Eller vem såg det som var rätt? Tyvärr min vän 🙁
Citera
2018-09-14, 14:34
Medlem
Måste erkänna att jag blir illa berörd när jag läst de extra raderna som JG lagt till på Ö-loggningen från 3 september -16.
Mådde illa redan när jag läste den långa texten första gången och såg filmen JG lagt ut. Känns nästan som han gör en dold kärleksförklaring till SD.
Som grädde på moset lägger han till en hycklande (lögn?) förklaring till att LW:s nick hade skrivits in i loggen.
Då höll jag på att kräkas. Vilka vedervärdiga typer.

Är JG och SD alltid ute på äventyr utan HD eller brukar hon vara med den tajta mansduon?
Citera
2018-09-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja nu får vi iaf veta varför Springare hamnade i blåsväder, han ordnade pokerkvällar i polishuset. Undrar om skyddsombudet reagerat lika mycket om det rört sig om bibelstudier eller poesikvällar
(Står i NA och på SVT)
Det här låter som ett sätt att få tyst på dem som undrar över uttalandena om att den första utredningsledningen inte hade följt alla regler och förordningar. Och därför kanske kunde lagföras. För de anhörigas skull Det känns inte som om de anhöriga lider av pokerkvällar i polisens lokaler.
Antingen är allt påhittat för att få ett slut på spekuleringarna vad Springare har gjort. Eller så ordnade Springare pokerkvällar för att komma till tals med folk han ville komma till tals med. Dvs inom kåren.
Citera
2018-09-14, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Så nyfiken på den utmärkande stilen i förhör.
Attack? Tystnad? Ilska? Offerkofta? Mästrande? Älskar att prata om sig själv som Madsen? Ingen medkänsla för offret eller anhöriga?
Hjälpsam... och pratar nog mycket om sig själv 😏
Citera
2018-09-14, 14:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur skulle du agerat i hans ställe? Vad är rätt enligt praxis?

Jag kan inte säga vad som är praxis och vet inte heller hur jag skulle ha reagerat som oskyldigt misstänkt, om vi skulle tänka oss att SD är det. Jag har svårt att tro att jag skulle klara av att visa upp mig på det sätt som han gjort hittills, men jag vet inte.

Jag är mest förundrad över hur SD hela tiden ser ut att hålla en föreställning. Han borde söka till Dramaten om han är oskyldigt misstänkt och blir avskriven som MGM. Han håller en imponerande fasad utåt och det går ju inte att bedöma av en massa flin-bilder hur han mår inombords.
Skulle det vara så att han har ett överhurtigt, flinande beteende i förhör, så behövs det nog göras en liten P7:a ändå. Fast en sån skulle kanske inte alls visa något som är annorlunda. Jag tror SD kan skärpa till sig om han vill. Jag kan ha helt fel, men jag upplever det som att han kanske håller allting ifrån sig med att spela olika roller för omvärlden - oavsett om han är skyldig eller inte.

Kanske Rosamunda har förklarat något psykologiskt tidigare?
Senast redigerad av Honan6 2018-09-14 kl. 14:49.
Citera
2018-09-14, 14:55
Medlem
Någon som har i minnet när eventet SD anordnat på Våghustorget i Örebro var?
Citera
2018-09-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Någon som har i minnet när eventet SD anordnat på Våghustorget i Örebro var?

Mars
Citera
2018-09-14, 15:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vadå tagga ner?

Ifall de uppgifter som MV har lämnat stämmer så skulle jag få min vilja igenom, MGM skulle sitta på "sannolika skäl" men om jag förstått det rätt så är åklagaren mer intresserad över att lägga sitt "pussel" i stället för att förhandla i Tingsrätten.

Helt sanslöst om uppgifterna stämmer, då är något allvarligt fel i den här utredningen.

Åklagaren yrkade på sannolika. Det var det hon trodde att hon hade.
Alltså har hon en hel del redan.

Men om de inte har några konkreta bevis eller något annat ännu som stöder att mgm verkligen varit hem till LW eller något annat som stöder att de verkligen har träffats blir det svårare.

Säkerligen vill hon ha in honom på sannolika, men denna gång har hon inte råd att låta honom slinka ut genom maskorna, utan kommer vilja ha en tät indiciekedja för att kunna få till ett bra åtal.

Det tar tid att göra en bra förundersökning. Hundratals förhör, hundratals prover analyser av kommunikationer och nya undersökningar allteftersom saker dyker upp.
Citera
2018-09-14, 15:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag kan inte säga vad som är praxis och vet inte heller hur jag skulle ha reagerat som oskyldigt misstänkt, om vi skulle tänka oss att SD är det. Jag har svårt att tro att jag skulle klara av att visa upp mig på det sätt som han gjort hittills, men jag vet inte.

Jag är mest förundrad över hur SD hela tiden ser ut att hålla en föreställning. Han borde söka till Dramaten om han är oskyldigt misstänkt och blir avskriven som MGM. Han håller en imponerande fasad utåt och det går ju inte att bedöma av en massa flin-bilder hur han mår inombords.
Skulle det vara så att han har ett överhurtigt, flinande beteende i förhör, så behövs det nog göras en liten P7:a ändå. Fast en sån skulle kanske inte alls visa något som är annorlunda. Jag tror SD kan skärpa till sig om han vill. Jag kan ha helt fel, men jag upplever det som att han kanske håller allting ifrån sig med att spela olika roller för omvärlden - oavsett om han är skyldig eller inte.

Kanske Rosamunda har förklarat något psykologiskt tidigare?

Jag får känslan av att hans agerande beror på att han helt enkelt är säker på att de inte kommer kunna få honom fälld för mordet. Han är 100% övertygad om att han kommer gå fri.
Han anser själv att han är så smart så han kan lura polis och utredare.
Därför fixar han att leva som vanligt.
Det är kanske också en förklaring till hans beteende under förhören.
Har sagt det innan, narcissistiska drag har karln definitivt.
Det kanske vi har alla lite till mans men i SD:s fall är detta mer framträdande. Jag hoppas polisen ser igenom det och synar honom i sömmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in