Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-14, 01:28
  #1
Medlem
Måste verkligen få ut mina tankar! Vi har en person i klassen som är jätte snäll verkligen! Men hen hänger inte med riktigt! Det går fort fram i kursen... Hen hade inte ens börjat med första uppgiften när vi andra i klassen var på tredje och man har inte tid att hamna efter här! Vår lärare hjälper oss knappt och vi andra i klassen har knappt tid Heller till att hjälpa andra personer (hela tiden! )

Men jag tycker så extremt synd om Hen! Hen behöver verkligen hjälp! Hen har även svårt med att hänga med i det sociala, men hakar ändå på aktiviter mm, så hen är inte folkskygg/asocial, men är så långsam med precis allt och befinner sig liksom i sin egna lilla värld? Man kan sitta på ett helt annat bord och t.ex äta, men ser helt plötsligt att denna personen sitter där och bara glor rätt in i mina ögon och ler (ganska obehagligt faktiskt då hen aldrig kollar bort typ?!)

Jag tycker synd om hen för jag tror inte hen kommer att klara kursen helt ärligt! Men jag vet att personen vill det, hen är ju där precis av samma anledning som oss andra...

Aa jag vet inte vad jag ville med detta men... Jag behövde få ut det, för jag blir ledsen för hens skull:/
Citera
2018-09-14, 02:11
  #2
Medlem
frasselitos avatar
Hade ni kallat hen för hon eller han så tror jag personen hade känt sig mer självsäker och därmed klarat studierna.
Citera
2018-09-14, 02:15
  #3
Medlem
Flammarions avatar
Samma som ovan.
Oläslig text. Hen hen hen hen.
Hur ska nånting kunna redas ut här om du talar i gåtor?
Citera
2018-09-14, 02:20
  #4
Medlem
SpaceGurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastslurp
hen
Blä
On:t
Han eller hon är förmodligen efterbliven.
Citera
2018-09-14, 02:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastslurp
Måste verkligen få ut mina tankar! Vi har en person i klassen som är jätte snäll verkligen! Men hen hänger inte med riktigt! Det går fort fram i kursen... Hen hade inte ens börjat med första uppgiften när vi andra i klassen var på tredje och man har inte tid att hamna efter här! Vår lärare hjälper oss knappt och vi andra i klassen har knappt tid Heller till att hjälpa andra personer (hela tiden! )

Men jag tycker så extremt synd om Hen! Hen behöver verkligen hjälp! Hen har även svårt med att hänga med i det sociala, men hakar ändå på aktiviter mm, så hen är inte folkskygg/asocial, men är så långsam med precis allt och befinner sig liksom i sin egna lilla värld? Man kan sitta på ett helt annat bord och t.ex äta, men ser helt plötsligt att denna personen sitter där och bara glor rätt in i mina ögon och ler (ganska obehagligt faktiskt då hen aldrig kollar bort typ?!)

Jag tycker synd om hen för jag tror inte hen kommer att klara kursen helt ärligt! Men jag vet att personen vill det, hen är ju där precis av samma anledning som oss andra...

Aa jag vet inte vad jag ville med detta men... Jag behövde få ut det, för jag blir ledsen för hens skull:/

Vill du berätta vad ni pluggar?
Citera
2018-09-14, 03:58
  #6
Medlem
Vissa människor är helt enkelt mycket långsamma, precis som det finns dem som är mycket kvicka. Både i tanke å hur en pratar å även då det gäller att avklara arbetsuppgifter under en kurs.
Citera
2018-09-14, 08:17
  #7
Medlem
vet inte exakt hur de ska hjälpa att tycka synd om personen? prata med han/hon och ta reda på mer vem denne är och vad han/hon vill med studier osv, vad är de ni pluggar och vilken nivå är de på utbildningen?
Citera
2018-09-14, 11:09
  #8
Medlem
Cannibalizations avatar
Är det gymnasiet ni går?

Det där stirrandet låter väldigt märkligt.

Om den här personen inte klarar av uppgifterna så är det på eget ansvar som han får be om hjälp, det är fint att du bryr dig men ni verkar ju inte ens känna varandra?

Du kanske skulle prova att prata med människan?
Citera
2018-09-14, 12:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastslurp
Måste verkligen få ut mina tankar! Vi har en person i klassen som är jätte snäll verkligen! Men hen hänger inte med riktigt! Det går fort fram i kursen... Hen hade inte ens börjat med första uppgiften när vi andra i klassen var på tredje och man har inte tid att hamna efter här! Vår lärare hjälper oss knappt och vi andra i klassen har knappt tid Heller till att hjälpa andra personer (hela tiden! )

Men jag tycker så extremt synd om Hen! Hen behöver verkligen hjälp! Hen har även svårt med att hänga med i det sociala, men hakar ändå på aktiviter mm, så hen är inte folkskygg/asocial, men är så långsam med precis allt och befinner sig liksom i sin egna lilla värld? Man kan sitta på ett helt annat bord och t.ex äta, men ser helt plötsligt att denna personen sitter där och bara glor rätt in i mina ögon och ler (ganska obehagligt faktiskt då hen aldrig kollar bort typ?!)

Jag tycker synd om hen för jag tror inte hen kommer att klara kursen helt ärligt! Men jag vet att personen vill det, hen är ju där precis av samma anledning som oss andra...

Aa jag vet inte vad jag ville med detta men... Jag behövde få ut det, för jag blir ledsen för hens skull:/
Jag tycker att det är jättefint att du bryr dig, verkligen.Jag tycker att du helt enkelt ska uppmärksamma läraren på detta. Bara säga det du säger här, alltså att du verkligen upplever att personen inte hänger med och att du ser det. Förstår att det kan vara svårt att hitta ett lämpligt tillfälle och det betyder inte att nånting händer, tyvärr, för resurser finns väl knappast att hjälpa till men du gör något. Men du ska inte lägga ut texten, säg bara att du känner dig orolig för honom/henne. Mer kan inte begäras av dig, redan detta kan du kanske uppleva som att du lägger i, men du gör något! Sen är det i slutändan upp till skolans rektor att försöka lösa situationen.
Citera
2018-09-14, 13:23
  #10
Avstängd
Oläsbart. Har HEN inget kön? Personen är anonym, löjligt att skriva hen
Använd för fan han/hon din fjolla.
Citera
2018-09-14, 16:21
  #11
Medlem
Könet (och även utseendet) är väldigt viktigt i den hör frågan. En han som hamnar efter gör man bara en björntjänst om man hjälper och slösar hans och din tid. Pallar man inte och behöver curlas kommer man inte klara yrket ändå. Är det en hon och snygg är det ok att cirka, för andra kommer täcka upo/skydda osv. Så då kan det funka trots att man är inkompetent. Ej snygga tjejer fungerar som killar här. Sp det är helt avglrande om det ör en snygg tjej eller ej.
Citera
2018-09-14, 16:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastslurp
Måste verkligen få ut mina tankar! Vi har en person i klassen som är jätte snäll verkligen! Men hen hänger inte med riktigt! Det går fort fram i kursen... Hen hade inte ens börjat med första uppgiften när vi andra i klassen var på tredje och man har inte tid att hamna efter här! Vår lärare hjälper oss knappt och vi andra i klassen har knappt tid Heller till att hjälpa andra personer (hela tiden! )

Men jag tycker så extremt synd om Hen! Hen behöver verkligen hjälp! Hen har även svårt med att hänga med i det sociala, men hakar ändå på aktiviter mm, så hen är inte folkskygg/asocial, men är så långsam med precis allt och befinner sig liksom i sin egna lilla värld? Man kan sitta på ett helt annat bord och t.ex äta, men ser helt plötsligt att denna personen sitter där och bara glor rätt in i mina ögon och ler (ganska obehagligt faktiskt då hen aldrig kollar bort typ?!)

Jag tycker synd om hen för jag tror inte hen kommer att klara kursen helt ärligt! Men jag vet att personen vill det, hen är ju där precis av samma anledning som oss andra...

Aa jag vet inte vad jag ville med detta men... Jag behövde få ut det, för jag blir ledsen för hens skull:/
Det låter kanske som mild autism eller något liknande. Tyvärr tror jag inte du kommer att kunna göra så mycket för att hjälpa den här personen annat än att vara en god medmänniska. Alla fungerar utifrån sina egna förutsättningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback