2018-09-14, 00:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har en teori om varför han skulle träffa henne och det har med en resa han inte var förtjust över och det har väl nämnts tidigare i tråden. Det har framgått i sms och chattar att han helst såg att hon inte reste.

Ja, vi är några som hela tiden trott att Norgeresan är det som utlöste ett bråk, som eskalerade till ett mord. Själv skrev jag så här (om ni tillåter mig att leka lite narcissist för en stund):

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om nu SD är GM så tror jag att motivet är svartsjuka. Då är det intressant att mordet skedde precis innan Norgeresan. Har SD en period innan mordet uttryckt till LW att han inte vill att hon ska åka på den resan? Har han levt med tankarna om att LW skulle idka samlag med någon i gänget? Har han blivit mer och mer besatt av dessa tankar i sån mån att blivit manisk? När de väl träffas på mordkvällen, är det detta som SD vill konfrontera LW med? Kanske han bad LW om att inte åka med? Men LW står på sig, och hela situationen eskalerar.

Nu har jag väldigt dålig koll på vilka som skulle på denna Norgeresan. Men någon annan kanske har en sådan lista?

Intressant är att till och med EGT hade den teorin ganska tidigt in i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Angående resorna:
Resan till USA som slump, ja det tror jag. När dom åkte var inte LW:s kropp heller funnen.
Jag tror mer att LW:s resa till Norge med sin nya partner har mer att göra med hennes död, om det är någon närstående eller någon hon känner.
Jag tror att några kommer till slutsatsen att SD tänkte mörda LW inför resan till USA och när han fick reda på att hon skulle till Norge tisdag morgon var han tvungen att tidigarelägga sina planer... SUCK!

Fler personer:
OM det är svartsjuka inblandad, så kan det ju triggats av LW:s resa till Norge dagen efter. Då är nog dom närmare relationerna hon haft mer av intresse att granska än JG och SD (tror jag).
Vet någon mer om djupet på dessa relationer?
m.g.l ser jag i loggarna och hur dom träffas utanför geocaching (skickat loggtexten här).
Den här KJ, som nämns. Var det före efter m.g.l.? Hur djup var den relationen om det var en relation?
Sedan hittade jag till slut i tråden (om jag tolkar det rätt) att det var BeholderX som LW skulle åka till Norge med. Skulle dom åka själva eller tillsammans med flera? Enligt loggarna så åkte han i alla fall till Norge, fast hans flickvän var borta??? Känns som jag missat nått, nått stämmer inte i den tankevolten?!

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Men EGT gör så gott hen kan för att det inte ska vara kopplat till just SD som ni kan läsa. Det är istället ett en uppstapling av andra personer, som då är mer misstänkta enligt EGT.

Fråga till EGT: Känner du fortfarande att sannolikheten är större att någon av dessa personerna är den som eventuellt bråkade med LW om Norge-resan? Innan du svarar på det, bör du ha i beaktande att det finns uppgifter på att SD bett om att få träffa LW vid aktuell tidpunkt, och att det finns digitala spår som visar att han varit i området vid den aktuella tiden. Även bör du ha i beaktande att uppgifter från samma källa berättar att SD och LW haft fortsatt kontakt med varandra (i smyg). Du bygger ju din Norge-teori på att de andra männen är mer sannolika eftersom de är "närmare relationer". Nu finns det nämligen uppgifter på att även LW och SD hade det.
Citera
2018-09-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är han nu en narcissist så kanske han lagt all sin förförelsekonst på henne sista tiden. Hur knäpp han än verkar för oss så måste han ha förmågan manipulera sin omgivning, särskilt empatiska kvinnor. Tänker på LWs ord om en magisk vänskap, vad gjorde han för att vinna hennes hjärta. Samtidigt som hans fru och hans bästa vän JG inte hade en aning. En samvetslös egoist.

Egen vinstvinning i alla lägen är oftast drivkraften hos en dylik person. Trots oftast låg egen empatiförmåga är dessa oftast förfinade experter på att tolka andras känslor och kan växla som ett vårväder mellan att "smeka eller bestraffa" med samma hand i exakt rätt millisekund. Ingen noterar den manipulation dom utsätts för då den trots den "upplevda" snabba växlingen ofta ingår i en välplanerad långsiktig plan. Som många inte alls tror personen är kapabel till utan lättare tillskriver som hastiga utbrott/engagerad eller impulsivitet mfl orsaker som oftast också understödjs av personen ifråga och förstärks effektivt av en påtaglig tacksamhet efteråt.

Man är fångad i narcissistens välgillrade fälla.

Den som utsätts har också en stark självförnekelse som gör att de flesta lättare köper alla ursäkter/belägenheter/svår situation med förståelse. Inte sällan en där personen ifråga oftast utgör offret för belägenheten.

Mord är knappast något en totalt normalt fungerande person gör varför en P7 och ev RPU nästan alltid görs vid grövre brott. Då brukar det mesta få sin förklaring.
Senast redigerad av Remark 2018-09-14 kl. 00:07.
Citera
2018-09-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så han skulle åka till USA med HD
men LW fick inte åka till Norge?

Det låter ju logiskt...!!!

Och så springer han runt hela sommaren och postar
selfies när han står och hånflinar.
Neej, han är inte sjuk inte...

Och HD låter honom vara ensam med barnen.

De kan spärra in båda två och slänga bort nycklarna!
Ja vilka människor det är inblandade i denna härva 😮. Enligt vittnen här i tråden som kände eller var bekant med LW så var ju även hon självgod, egocentrisk och hade svårt för att ta ett nej.. Förstår att kemin mellan dessa två, SD och LW, måste ha varit sprakande magisk när de båda spelade i dur på samma plan.... Kan också föreställa mig obalansen i denna kemi när de spelade i moll på varsin planhalva..
Citera
2018-09-14, 00:21
Medlem
Honan6s avatar
Yankeen har gjort ett tillägg på FTF:en "En ö i havet":
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=167d4057-fc54-4783-885f-b328999c5196
Tillägget:
"2018-09-13: PS. Softpocahontas's nick is included in the logbook as a Team FemFemma inside joke. Softis had ranted about this being a team effort and about how her part was the designated team taxidriver. The best part of the joke was the look on her face when she saw the photo. RIP Lena & Team FemFemma 💔"
Citera
2018-09-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, vi är några som hela tiden trott att Norgeresan är det som utlöste ett bråk, som eskalerade till ett mord. Själv skrev jag så här (om ni tillåter mig att leka lite narcissist för en stund):

Intressant är att till och med EGT hade den teorin ganska tidigt in i tråden:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Men EGT gör så gott hen kan för att det inte ska vara kopplat till just SD som ni kan läsa. Det är istället ett en uppstapling av andra personer, som då är mer misstänkta enligt EGT.

Fråga till EGT: Känner du fortfarande att sannolikheten är större att någon av dessa personerna är den som eventuellt bråkade med LW om Norge-resan? Innan du svarar på det, bör du ha i beaktande att det finns uppgifter på att SD bett om att få träffa LW vid aktuell tidpunkt, och att det finns digitala spår som visar att han varit i området vid den aktuella tiden. Även bör du ha i beaktande att uppgifter från samma källa berättar att SD och LW haft fortsatt kontakt med varandra (i smyg). Du bygger ju din Norge-teori på att de andra männen är mer sannolika eftersom de är "närmare relationer". Nu finns det nämligen uppgifter på att även LW och SD hade det.
Det är så många i den här soppan som verkar närmast hjärntvättade i sin lojalitet till SD. Precis som en sekt som står upp för sin sektledare..
Senast redigerad av Osamaj 2018-09-14 kl. 00:34.
Citera
2018-09-14, 00:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hans fru HD kan inte vara annat än gravt lågintelligent som knyter an denna spillevink ännu tätare trots vetenskapen om vad de redan har på honom och vad de vidare misstänker honom för..😣

Ja, hur hon kan få jobba som sjuksköterska
och ha ansvar för andra människors liv är
obegripligt.
Skönt att man inte bor i Örebro.
Citera
2018-09-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, det är riktigt dåligt att man inte haft inledande förhör med dessa redan. Nu söker man efter vittnen som man vet befunnit sig i området. Samtidigt som polis i yttre tjänst försökt förmedla in uppgifter från vittnen som inte blivit förhörda. Vi ska inte vara allt för nöjda med hur polisen jobbar.

Vågar man hoppas att polisen verkligen samkör sina DNA-register om det nu går så segt med allt annat?
Citera
2018-09-14, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=167d4057-fc54-4783-885f-b328999c5196
Tillägget:
"2018-09-13: PS. Softpocahontas's nick is included in the logbook as a Team FemFemma inside joke. Softis had ranted about this being a team effort and about how her part was the designated team taxidriver. The best part of the joke was the look on her face when she saw the photo. RIP Lena & Team FemFemma 💔"

Och SD:s logg är återinsatt av geocaching HQ vilket tyder på att det inte var SD själv som tog bort sin logg. SD och JG håller på med ett spel här. En behållen FTF-svit verkar vara viktigare än allt annat.. När ska denna fars ta slut?
Citera
2018-09-14, 01:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Egen vinstvinning i alla lägen är oftast drivkraften hos en dylik person. Trots oftast låg egen empatiförmåga är dessa oftast förfinade experter på att tolka andras känslor och kan växla som ett vårväder mellan att "smeka eller bestraffa" med samma hand i exakt rätt millisekund. Ingen noterar den manipulation dom utsätts för då den trots den "upplevda" snabba växlingen ofta ingår i en välplanerad långsiktig plan. Som många inte alls tror personen är kapabel till utan lättare tillskriver som hastiga utbrott/engagerad eller impulsivitet mfl orsaker som oftast också understödjs av personen ifråga och förstärks effektivt av en påtaglig tacksamhet efteråt.

Man är fångad i narcissistens välgillrade fälla.

Den som utsätts har också en stark självförnekelse som gör att de flesta lättare köper alla ursäkter/belägenheter/svår situation med förståelse. Inte sällan en där personen ifråga oftast utgör offret för belägenheten.

Mord är knappast något en totalt normalt fungerande person gör varför en P7 och ev RPU nästan alltid görs vid grövre brott. Då brukar det mesta få sin förklaring.

Jag var tvungen att läsa det där två ggr. Ett slags drama-Queen som ersätter verklig omtanke, sympati och djupare känslor i en relation med en form av kompensatorisk (o överdriven) teater? Så att avsaknaden av känsloliv inte ska märkas...?
Citera
2018-09-14, 01:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tillägget:

Vi har läsare, verkar det. Eller?
Citera
2018-09-14, 01:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vi har läsare, verkar det. Eller?

Ja, de nappade tydligen på EGTs förklaring:
ett internt skämt.
Citera
2018-09-14, 01:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, de nappade tydligen på EGTs förklaring:
ett internt skämt.

🤪 Man får ju säga att vi inte sparade några krafter för att hjälpa dem med alternativ där. Tur att de inte valde någon som skulle ställt dem i dålig dager... 🤧
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in