Citat:
Ja, vi är några som hela tiden trott att Norgeresan är det som utlöste ett bråk, som eskalerade till ett mord. Själv skrev jag så här (om ni tillåter mig att leka lite narcissist för en stund):
Citat:
Om nu SD är GM så tror jag att motivet är svartsjuka. Då är det intressant att mordet skedde precis innan Norgeresan. Har SD en period innan mordet uttryckt till LW att han inte vill att hon ska åka på den resan? Har han levt med tankarna om att LW skulle idka samlag med någon i gänget? Har han blivit mer och mer besatt av dessa tankar i sån mån att blivit manisk? När de väl träffas på mordkvällen, är det detta som SD vill konfrontera LW med? Kanske han bad LW om att inte åka med? Men LW står på sig, och hela situationen eskalerar.
Nu har jag väldigt dålig koll på vilka som skulle på denna Norgeresan. Men någon annan kanske har en sådan lista?
Nu har jag väldigt dålig koll på vilka som skulle på denna Norgeresan. Men någon annan kanske har en sådan lista?
Intressant är att till och med EGT hade den teorin ganska tidigt in i tråden:
Citat:
Angående resorna:
Resan till USA som slump, ja det tror jag. När dom åkte var inte LW:s kropp heller funnen.
Jag tror mer att LW:s resa till Norge med sin nya partner har mer att göra med hennes död, om det är någon närstående eller någon hon känner.
Jag tror att några kommer till slutsatsen att SD tänkte mörda LW inför resan till USA och när han fick reda på att hon skulle till Norge tisdag morgon var han tvungen att tidigarelägga sina planer... SUCK!
Fler personer:
OM det är svartsjuka inblandad, så kan det ju triggats av LW:s resa till Norge dagen efter. Då är nog dom närmare relationerna hon haft mer av intresse att granska än JG och SD (tror jag).
Vet någon mer om djupet på dessa relationer?
m.g.l ser jag i loggarna och hur dom träffas utanför geocaching (skickat loggtexten här).
Den här KJ, som nämns. Var det före efter m.g.l.? Hur djup var den relationen om det var en relation?
Sedan hittade jag till slut i tråden (om jag tolkar det rätt) att det var BeholderX som LW skulle åka till Norge med. Skulle dom åka själva eller tillsammans med flera? Enligt loggarna så åkte han i alla fall till Norge, fast hans flickvän var borta??? Känns som jag missat nått, nått stämmer inte i den tankevolten?!
Resan till USA som slump, ja det tror jag. När dom åkte var inte LW:s kropp heller funnen.
Jag tror mer att LW:s resa till Norge med sin nya partner har mer att göra med hennes död, om det är någon närstående eller någon hon känner.
Jag tror att några kommer till slutsatsen att SD tänkte mörda LW inför resan till USA och när han fick reda på att hon skulle till Norge tisdag morgon var han tvungen att tidigarelägga sina planer... SUCK!
Fler personer:
OM det är svartsjuka inblandad, så kan det ju triggats av LW:s resa till Norge dagen efter. Då är nog dom närmare relationerna hon haft mer av intresse att granska än JG och SD (tror jag).
Vet någon mer om djupet på dessa relationer?
m.g.l ser jag i loggarna och hur dom träffas utanför geocaching (skickat loggtexten här).
Den här KJ, som nämns. Var det före efter m.g.l.? Hur djup var den relationen om det var en relation?
Sedan hittade jag till slut i tråden (om jag tolkar det rätt) att det var BeholderX som LW skulle åka till Norge med. Skulle dom åka själva eller tillsammans med flera? Enligt loggarna så åkte han i alla fall till Norge, fast hans flickvän var borta??? Känns som jag missat nått, nått stämmer inte i den tankevolten?!
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Men EGT gör så gott hen kan för att det inte ska vara kopplat till just SD som ni kan läsa. Det är istället ett en uppstapling av andra personer, som då är mer misstänkta enligt EGT.
Fråga till EGT: Känner du fortfarande att sannolikheten är större att någon av dessa personerna är den som eventuellt bråkade med LW om Norge-resan? Innan du svarar på det, bör du ha i beaktande att det finns uppgifter på att SD bett om att få träffa LW vid aktuell tidpunkt, och att det finns digitala spår som visar att han varit i området vid den aktuella tiden. Även bör du ha i beaktande att uppgifter från samma källa berättar att SD och LW haft fortsatt kontakt med varandra (i smyg). Du bygger ju din Norge-teori på att de andra männen är mer sannolika eftersom de är "närmare relationer". Nu finns det nämligen uppgifter på att även LW och SD hade det.