2018-09-13, 20:30
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Fast det är ju inte det som patriarkatet är, jag tycker att det finns ett värde i tala sanning.
Det är också normalt utfall. Det du saknar bevis för är den konspiration du påstår det är, som gjort att män sitter på positionerna av makt i stället för det jag påstår. De kan inte låta bli, för de har drivet att starta, bygga och driva saker.
Ända från förskolan faktiskt.
Citera
2018-09-13, 23:54
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det är också normalt utfall. Det du saknar bevis för är den konspiration du påstår det är, som gjort att män sitter på positionerna av makt i stället för det jag påstår. De kan inte låta bli, för de har drivet att starta, bygga och driva saker.
Ända från förskolan faktiskt.

Vad? Måste vi ta om det här från början nu igen? Var har jag påstått något om att det är en konspiration? Hur svårt ska det vara egentligen?
Citera
2018-09-14, 00:29
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Vad? Måste vi ta om det här från början nu igen? Var har jag påstått något om att det är en konspiration? Hur svårt ska det vara egentligen?
Okej, du lämnar nte så mycket mer att välja på.
Det är liksom antingen eller.
Naturligt utfall eller organiserat av konspirationen.

Eller så finns det inte utan är mest sånt man säger, för att ha något att haka i männen med.
Citera
2018-09-14, 00:52
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Okej, du lämnar nte så mycket mer att välja på.
Det är liksom antingen eller.
Naturligt utfall eller organiserat av konspirationen.

Eller så finns det inte utan är mest sånt man säger, för att ha något att haka i männen med.

Ja jag går med på dina tre alternativ och säger naturligt utfall, vilket jag tror stämmer för de flesta eller kanske samtliga feminister.
Citera
2018-09-14, 06:16
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ja jag går med på dina tre alternativ och säger naturligt utfall, vilket jag tror stämmer för de flesta eller kanske samtliga feminister.

Så varför är det då något som ska motarbetas om det är naturligt?
Citera
2018-09-14, 07:12
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Så varför är det då något som ska motarbetas om det är naturligt?

Jo för att naturligt är inte samma sak som bra, eller optimalt. Det gäller som en grundregel, det är naturligt att dö av enkla sjukdomar t ex. Men naturligt är ett ord jag har problem med, dels så har vi ju den här tendensen folk har att säga att naturligt = bra, men också för att vi är en del av naturen, det vi gör är naturligt, patriarkatet må ha uppkommit naturligt men numera är det naturligt att se problem med det.
Citera
2018-09-14, 07:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Falskt narrativ etablerat.
Citera
2018-09-14, 07:39
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Då är du också med på att patriarkatet är ett ord för att blåsa liv i ett falskt narrativ, nämligen att det är dåligt när män lyckas bättre för att kvinnor inte kämpar lika hårt eller har intresset?
Citera
2018-09-14, 07:56
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Då är du också med på att patriarkatet är ett ord för att blåsa liv i ett falskt narrativ, nämligen att det är dåligt när män lyckas bättre för att kvinnor inte kämpar lika hårt eller har intresset?

Nej det är en vanföreställning.
Citera
2018-09-14, 08:01
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Nej det är en vanföreställning.
Hur?
Du har medgett att det är normalt utfall.
Citera
2018-09-14, 08:17
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Hur?
Du har medgett att det är normalt utfall.

Nej, jag har sagt att patriarkatet uppkom "naturligt" (inte för att det är något onaturligt med konspirationer, men jag förstod vad du menade) snarare än genom en konspiration (med vilket jag menar att medvetet och avsiktligt ha diskriminerat kvinnor). Och i grunden beror det på fysisk styrka, som ju var relevant en gång i tiden. Det gjorde män till familjens överhuvud vilket särskilt befästes med religion men ingenstans tror jag att det fanns de här onda avsikterna som antifeminister tycks tro att feminister förutsätter.

Kan vi lämna det här OT ämnet nu? Det var någon i tråden som upprepade gånger försökte håna konceptet patriarkat och nu när förvirringen kring det begreppet förhoppningsvis är borta så vore det väl iallafall lämpligt att hålla det här i en tråd om patriarkatet? Jag tror det finns ett stort antal.
Citera
2018-09-14, 21:08
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Jo för att naturligt är inte samma sak som bra, eller optimalt. Det gäller som en grundregel, det är naturligt att dö av enkla sjukdomar t ex. Men naturligt är ett ord jag har problem med, dels så har vi ju den här tendensen folk har att säga att naturligt = bra, men också för att vi är en del av naturen, det vi gör är naturligt, patriarkatet må ha uppkommit naturligt men numera är det naturligt att se problem med det.
Och där kommer din kommunistiska ådra fram igen.

Du kan inte tvinga människor att gå emot sin natur utan diktatoriska inslag.
Det går aldrig bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in