2018-09-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
MV har nämnt att det var före 23, vilket isf blir svårt att få ihop Norge-chatten 23.09. Men det var en rätt tidig uppgift från MV (6/6) så kanske har mer info inkommit senare.

När det gäller den exakta tidpunkten så har jag numera en sådan men den är ett avgörande bevis vid framtida rättegång. Så jag vill inte förstöra någonting med att lämna ut den. Men den är i närheten av dom tider som nämnts i tråden.
Citera
2018-09-13, 19:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och detta ”beteende” leder till mord? Där vissa håller SD som högst trolig i denna tråd?
Det skrev jag inte. Det var en tänkbar förklaring till varför han skrev LW:s namn i loggen.

Men i min värld platsar han som GM. Han har attributen. Ett är besatthet. Jag kan se en koppling mellan burkbesatthet, vara numero ono på burkarna och även hos LW.
Citera
2018-09-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Se MV:s inlägg nedan; skribenten skulle försöka få bekräftat
vilken tidpunkt SD hade sista kontakten med Lena. Eftersom
MV ej skrivit något mer om detta så bör det vara på grund av
sekretess, som du VigosRos skriver.

Jag har ju varit ifrån tråden ett tag och kan väl bara säga att tiderna som förekommer ligger bra till utan att säga förmycket. Det finns några avgörande punkter under mordkvällen som kan slå hål på ett eventuellt alibi och då visar jag hänsyn till utredningen och behåller det tillsvidare.
Citera
2018-09-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om jag tolkar detta uttalande korrekt, så kommer utredarna först börja titta på andra tänkbara kandidater efter att SD eventuellt har bevisats vara oskyldig? Ligger det i linje med att man bedriver en bred utredning?

Självklart har man ögonen öppna för om det framkommer uppgifter som bör följas upp. Men hittills har ingenting av större betydelse framkommit som skulle avfärda alla misstankar mot SD.
Citera
2018-09-13, 19:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det ena utesluter väl inte det andra?
22:49 till etthuspalandet var det sista till hen. 22:58 skickade hon ett annat till en person och 23:09 säger dom i gruppen att hon skickade och sedan inget.
Hon kan ha skickat till andra senare, dom vi inte vet.
22:49 finns en skärmdump på, vilket jag inte ksn förse er med.

Helt rätt, den ena utesluter inte det andra.
Uttryckte mig knasigt.
Citera
2018-09-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men...
Jag vet inte om du har tagit fel.
Vi har två uppgifter. Den ena från etthuspalandet (22:49)och den andra från EGT (23.09).
Det är bara att välja- vad man vill tro på...

OK. Då återgår jag till min ursprungligt ngt vaga uppgift 23.10-15. Det är min rimlighetsuppfattning sedan länge (grunden osäker men känns rimlig för mig). Efter 23 är det i mitt medvetande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, för mig handlar det nog mer om att alla skall vara överens. Ungefär som när Birgit Friggebo föreslog att man tillsammans skulle sjunga "We shall overcome" på det där mötet i Rinkeby (eller var det nu var). Samtidigt handlar det väl om att hitta den förklaringsmodell som bäst förklarar de faktiska omständigheter vi känner till.

Ta t.ex. det här med mobilen. Enligt 'Moralensväktare' hittade alltså polisen LW:s mobil i Vivallaskogen, och polisen tolkade det här som att SD hade placerat ut den som villospår, för att lura polisen åt helt fel håll:

'SonyaStolt' och hennes hundförare menade å andra sidan att mobilen skulle ha hittats vid bullerplanket, där kroppen hittades:

Och 'LimeTime' känner någon som är helt övertygad om att mobilen ännu inte har hittats:

Sedan läser jag nu det här om att LW hade tre mobiler, och inser att alla tre kan ha lika rätt. Den ena mobilen hittades alltså i Vivallaskogen, den andra hittades vid bullerplanket, och den tredje var den som inte hittades alls.

När det gäller mobiler så har man haft 5 olika inne hittills för undersökning. Sen vilken mobil som tillhört vem får vara osagt tillsvidare. Men jag har inte fått bekräftat att LW mobil hittades i anslutning till mordplatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag har ju varit ifrån tråden ett tag och kan väl bara säga att tiderna som förekommer ligger bra till utan att säga förmycket. Det finns några avgörande punkter under mordkvällen som kan slå hål på ett eventuellt alibi och då visar jag hänsyn till utredningen och behåller det tillsvidare.
Hur tycks utredningen gå? Och vet du om det finns fler misstänkta
Citera
2018-09-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för information! Menar du alltså gång och cykelbro mot Eurostop-hållet?

Ja. Exakt den bron är det.
Citera
2018-09-13, 19:55
Medlem
Citat:
Har du någon uppfattning ifall det kommit in ovanligt många tips från folk som tror sig veta vem som kan vara GM, jämfört med andra mordfall?

Jag ställer frågan eftersom jag upplever att detta fall verkar ha engagerat väldigt många människor, kanske beroende på att BO var verksam i så pass många olika kretsar (träning, kyrka, geocaching etc) och på så sätt fått en väldigt "bred" krets av människor som engagerar sig i mordet på henne.

Det har kommit in väldigt många tips och vad jag vet så är inte alla förhörda ännu. Man gick ut i tidningen och påstår att man jobbar på över sommaren med oförändrad styrka, vilket inte stämmer. Man har haft semestrar och sen har utredarna fått hjälpa till med andra uppdrag. Så det är en försköning av verkligheten på grova brott.
Citera
2018-09-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det inlägget tolkade jag som ironiskt från LW och hon kallade honom Tummetotten, vill jag minnas.

Skrev och skrev. Jag tolkade det som ett kort SMS möjligen. Hon blev ju abrupt avbruten mitt i sitt Norge-samtal 23.09.
Om det var ett meddelande eller en lång konversation vet vi ju inte..
Citera
2018-09-13, 19:57
Medlem
Citat:
Går den teorin ihop med det röstvittne som du tidigare har nämnt (som hörde en kvinna och en man samtala gåendes i riktning mot bullerplanket)? Dvs. hela rörelsemönstret utgörs av att GM gick, tillsammans med LW i riktning mot bullerplanket, FP är samma som MP, och GM flydde sedan österut efter mordet.

Ja. Det stämmer bra in på den bevisning man har och vittnesmål. Och tidsramar stämmer med in på hur man fått vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in