2018-09-13, 18:31
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Lite citat från artikeln:
Verkar vara en frisk pappa det där.
Man frågar sig om det är en vanlig svensk, eller en invadrare...?
Citera
2018-09-13, 18:43
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Man frågar sig om det är en vanlig svensk, eller en invadrare...?
Skulle gissa på svensk av de alternativen.
Citera
2018-09-13, 18:48
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Skulle gissa på svensk av de alternativen.
Tja, det finns väl inte fler alternativ än de två eller...

Att jag är nyfiken på GM:s etnicitet beror på att mannen tydligen inte hade en aning att det är olagligt att ligga med sina barn, och då skulle det ju kunna röra sig om en invandrare som inte är närmare bekant med svensk lagstiftning...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-09-13 kl. 18:53.
Citera
2018-09-13, 19:00
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Tja, det finns väl inte fler alternativ än de två eller...

Att jag är nyfiken på GM:s etnicitet beror på att mannen tydligen inte hade en aning att det är olagligt att ligga med sina barn, och då skulle det ju kunna röra sig om en invandrare som inte är närmare bekant med svensk lagstiftning...
Kan vara så eller en efterbliven svensk som bara hittar på inför rätten att han inte hade en aaaaning om att det var olagligt att ligga med sin avkomma.
Citera
2018-09-13, 19:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Kvinnan växte upp utanför familjen, men flyttade hem i vuxen ålder. Då hade pappan sex med henne vid flera tillfällen. Han förklarade även att han ville skaffa barn med sin dotter och förstod inte att det är fel.
– Nej, jag har inte tänkt på det, säger mannen till polisen.

"Kan han inte vara klar snart" "Mamma vakna".

Fraserna är kvinnans tankar samtidigt som hennes pappa hade sex med henne första gången. Hon hade flyttat hem i vuxen ålder för att ha någonstans att bo. Det var också ett av skälen till att hon inte vågade säga ifrån.

I förhör med polisen har kvinnan förklarat att hon tänkte att hon var tvungen att ta sig igenom det, om hon sade ifrån var hon rädd att hon skulle bli utkastad.
https://www.gd.se/logga-in/pappa-forgrep-sig-pa-dotter-ville-ga-langre-jag-skulle-vilja-ha-barn-med-dig

Tja det framgår med tydlighet att det är något fel på den här pappan, och det ser ut att vara en dysfunktionell familj.

Citat:
Vet du om att det är olagligt att sex med sin dotter?

– Nej, jag visste inte det förrän nu, svarar mannen.
Han ser ut att ha erkänt så TR ska avkunna sin dom i fallet.
Citera
2018-09-13, 19:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det hela uppdagades flera månader senare när mamman berättade för pappan att dottern skulle träffa sin före detta pojkvän.

Mannen blev då arg och ska ha sagt att han älskade dottern och hon älskade honom. Han ska då även ha sagt att de två hade haft sex.

Mamman menar att hon inte förstått vad som pågått, men tyckt att pappan och dottern varit "konstiga" sedan kvinnan flyttade hem.

På onsdagen ställdes mannen inför rätta, åtalad för samlag med avkomling.
https://www.gd.se/logga-in/pappa-forgrep-sig-pa-dotter-ville-ga-langre-jag-skulle-vilja-ha-barn-med-dig

Inte säkert att det blir fängelse utan böter och villkorligt om straffvärdet understiger ett års fängelse.
Citera
2018-09-13, 19:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Notera ordet "barn" i brottsbalken, barn torde avse 0-18 år. Därefter är det nog möjligt gå förbi den med tanke på att båda är myndiga ta egna beslut. Så länge barnet är omyndigt så är det svårt belasta den för ett brott, det är den vuxna som rimligtvis bär allt ansvar

Det är nog vad man haft i åtanke när lagen skrevs men innebörden blir ju en annan om det rör sig om två vuxna individer. Du är och förbli trots allt dina föräldrars "barn", eller "avkomma" som även nämns i lagtexten, oavsett om du vill eller inte och oavsett hur gammal du blir.
Citera
2018-09-13, 20:03
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Tror det stod nåt om 30-årsåldern på dottern, så pappan är väl runt 50-60. Gissar på att alla hästar inte springer i full galopp i vare sig far eller dotter.

Nej det låter som hissarna stannat i bottenplan...

en tanke som slog, kan det vara ett skilsmässobarn som som levt och bott med modern och kanske inte träffat fadern alls förrän i vuxen ålder och sedan blivit...hm ..kär?

Dock känns detta inte rätt oavsett.
risken för inavel och allvarliga genetiska defekter bör väl vara känd även hos dessa lågpannor

EDIT: läste ju inte sista sidan av inlägg där det klart framgick att hon växt upp utanför familjen.
Senast redigerad av Tystnad 2018-09-13 kl. 20:06.
Citera
2018-09-13, 20:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Tror det stod nåt om 30-årsåldern på dottern, så pappan är väl runt 50-60. Gissar på att alla hästar inte springer i full galopp i vare sig far eller dotter.

Så pappan har något ungt och fint att värma sängen när han närmar sig 70. Kanske han också hinner se sitt barnbarn/barn innan det är över.

OT vad vet vi om ”fadern”.
Det här är så göttigt och socioekonomiskt snaskigt att man måste stanna in och titta.

Och vad vet vi om dottern?
Är hon efterbliven?
Citera
2018-09-13, 20:48
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Inte säkert att det blir fängelse utan böter och villkorligt om straffvärdet understiger ett års fängelse.
Fyfan, vad absurt!

Jag ser framför mig en riktig WT-familj, tjocka och med ett utseende som hintar om en smärre utvecklingsstörning. Alternativt invandrare.

För att ärligt talat, det måste vara en svensk sinnesslö/aspergeraktig far och dotter eller araber/afrikaner.
Citera
2018-09-13, 21:21
Medlem
Går der att få fram namn?
Citera
2018-09-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Notera ordet "barn" i brottsbalken, barn torde avse 0-18 år. Därefter är det nog möjligt gå förbi den med tanke på att båda är myndiga ta egna beslut. Så länge barnet är omyndigt så är det svårt belasta den för ett brott, det är den vuxna som rimligtvis bär allt ansvar

Nej. Incest är olagligt delvis för att risken att få avkomma med genetiska fel är så stor. Det finns andra lagar som reglerar sexbrott mot barn under 18.

Tydligen hade pappan fått sin information på samma internetsajt som du, men svaret är alltså nej - man får aldrig ha sex med sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in