2018-09-13, 17:43
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Hur?
Jag är sjukskriven och hemma hela dagarna. Släng in vartenda tips ni har. Det enda jag lyckats med nu är att koncentrera mig på mitt husdjur (känns dock som tiden gått ännu långsammare sen jag skaffade honom..) och att jag går och lägger mig extremt tidigt och degar några timmar på morgonen.
Är fett fattig också då jag som sagt är sjukskriven 😐 har en grej i juni som jag längtar så mycket till handlar alltså om hela 34 veckor och bara senaste 4 månaderna har känts som 4 år..
Citera
2018-09-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProcioneLavatore
Hur?
Jag är sjukskriven och hemma hela dagarna. Släng in vartenda tips ni har. Det enda jag lyckats med nu är att koncentrera mig på mitt husdjur (känns dock som tiden gått ännu långsammare sen jag skaffade honom..) och att jag går och lägger mig extremt tidigt och degar några timmar på morgonen.
Är fett fattig också då jag som sagt är sjukskriven 😐 har en grej i juni som jag längtar så mycket till handlar alltså om hela 34 veckor och bara senaste 4 månaderna har känts som 4 år..

Sov mycket.
Citera
2018-09-13, 17:54
Avslutad
Du får väll ta och hitta en hobby, på vilket sätt är du sjukskriven? Vad är dina största hinder? kan du gå kurser? annars är väll läsa spela schack göra något hantverk skriva lära dig laga mat rätter baka resa träna m.m. alternativ
Citera
2018-09-13, 18:06
Medlem
Lär dig spela ett instrument. Du kan säkert hitta t.ex en billig gitarr via blocket.
Citera
2018-09-13, 19:47
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProcioneLavatore
Hur?
Skriv och svara på inlägg på Flashbacks forum.
Citera
2018-09-13, 20:27
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Du får väll ta och hitta en hobby, på vilket sätt är du sjukskriven? Vad är dina största hinder? kan du gå kurser? annars är väll läsa spela schack göra något hantverk skriva lära dig laga mat rätter baka resa träna m.m. alternativ

Jag höll på med konst i flera år men slutade för två år sen och när jag flyttade till en etta blev jag tvungen att prioritera bort skrivbordet och slämga mer väldigt mycket i förrådet.
Sjukskriven för att jag har en diagnos som påstår att jag inte är duglig till att jobba. Bor i en L.S.S-lägenhet med "stöd i vardagen" och kan inte ens koncentrera mig på att kolla på en film

Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Lär dig spela ett instrument. Du kan säkert hitta t.ex en billig gitarr via blocket.
Spelade piano under hela tonåren men bott utan piano nu då det inte får plats i lägenheten :/ Suger på gitarr men kanske borde hämta upp den ändå
Citera
2018-09-13, 20:30
Medlem
Jag var i ungefär samma situation som du... Allt jag kan skriva är att tiden går fort, du kommer säkert må dåligt under tiden men du kommer dit snabbare än du tror.

Försök hålla dig så sysselsatt som möjligt.
Citera
2018-09-13, 20:31
Medlem
Sov och träna sönder dig själv så att du kan sova lite till. Om inte försök hitta något du gillar och engagera dig i det.
Citera
2018-09-13, 20:37
Medlem
Dessutom, om du inte har något riktigt allvarligt som hindrar dig från att arbeta och det är bara försäkringskassan som käbblar så säger du till dem att du kan arbeta om du på allvar tror på det.
Citera
2018-09-13, 20:38
Medlem
Apple lanserade ny hårdvara i natt - Så önska dig den nya klockan som borde vara 9 x snabbare...
Citera
2018-09-13, 20:44
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Platespotting, en hobby som inte kostar någonting.

Du letar efter bilar, och tittar på reg. plåtar.
Först ska du hitta 001, därefter 002, osv,
Sätt upp ett mål, tio nummer i veckan, eller så.
Citera
2018-09-13, 20:45
Medlem
2018s avatar
Dilemmat är att om man håller på med något roligt så flyger tiden iväg. Har du inga tankegångar på roliga saker du skulle kunna sysselsätta dig med?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in