2018-09-13, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Spräng Stockholm åt helvete efterblivna jävla stadsbor som tror att hela Sverige är precis som den homosexuella metropolen...
Det hade varit bra om man kunde spränga bort Skeppsbron och Centralbron, det är på den sidan alla galnigar finns.
Citera
2018-09-13, 15:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretcinema
Hur skulle denna kontroll genomföras? Hur mycket skulle den kosta tror du?

Ingen aning.
Citera
2018-09-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Vem hade kunnat ana detta? Dalai lama är AfS:are!

[i]Dalai lama chockade de samlade svenska journalisterna under en presskonferens i Malmö. Den tibetanske ledaren förklarade nämligen att Europa tillhör européerna och att de flyktingar som kommit hit måste återvända till sina hemländer och bygga upp dem.[/I

http://www.friatider.se/dalai-lama-till-svenska-journalister-europa-tillh-r-europ-erna-och-flyktingarna-m-ste-ka-hem

https://www.sydsvenskan.se/2018-09-12/dalai-lama-havdar-att-europa-ar-for-europeerna

Dalai Lama ligger närmare NMR än AFS då han vill skicka tillbaka alla och på etnisk grund. Han har uttryckligen sagt att Tyskland inte får bli ett arabland och att araber inte ska vara där. Inget pk-bögeri om kriminella och bidragstagare utan bara "Nej. Ut." rakt av för allihop bara.

Han företräder bara normalitet och sunt förnuft, saker som inte längre existerar i den av judarna sönderhjärntvättade vita västvärlden.
Citera
2018-09-13, 16:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Dalai Lama ligger närmare NMR än AFS då han vill skicka tillbaka alla och på etnisk grund. Han har uttryckligen sagt att Tyskland inte får bli ett arabland och att araber inte ska vara där. Inget pk-bögeri om kriminella och bidragstagare utan bara "Nej. Ut." rakt av för allihop bara.

Han företräder bara normalitet och sunt förnuft, saker som inte längre existerar i den av judarna sönderhjärntvättade vita västvärlden.

Nu vill ju inte NMR skicka ut alla på etnisk grund heller.
Citera
2018-09-13, 16:02
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
När har han sagt att han inte vill ha deras röster? Han har snarare sagt att han vill ha alla röster! Och det borde även inkludera AfS.

Han skiter väl i om rösten så kommer från självaste Fridolin, Sjöstedt, Lööf, eller Löfven, för att inte nämna Reinfeldt eller vem det nu än må vara. En röst är alltid en röst.

Eller menar du att om halva MP och V skulle gemensamt vandra till vallokalerna för att lägga sin röst på AfS, så skulle AfS medlemmar stå utanför och försöka mota bort de? "Ni förbjuds att rösta på AfS!"? Eller?
Citat:
Åkesson säger också att Alternativ för Sverige består "mer eller mindre hundra procent" av folk som Sverigedemokraterna inte vill ha i sitt eget parti, och att det finns en väldigt stor skillnad mellan partierna.

https://nyheter24.se/maktkamp24/906534-akesson-storsta-skillnaden-mellan-sd-och-alternativ-for-sverige

Åkesson har sig själv att skylla. Det är bokstavligt talat SDs eget fel att AfS finns för om SDs ledning hade haft lite mer i skallen och inte horat och sålt sig så hade AfS inte funnits. AfS finns för att SD tycker att riktig nationalism är rasism som måste fördömas. Det får enligt Åkesson inte finnas något biologiskt i definitionen av nationen utan det måste istället handla endast om beteende och vad man identifierar sig som, som om ens biologiska ursprung inte påverkar detta. Du har kanske inte följt debatten så noga? Ytterligare ett citat från samma sida:

Citat:
Det är till nästan hundra procent ett parti bestående av de som vi inte vill ha med. Vi kallar det "Alternativ för sparkade", har Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson tidigare sagt till Expressen.

Han är så trevlig, Åkesson, och uttrycker sig så fint.
Citera
2018-09-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
https://nyheter24.se/maktkamp24/906534-akesson-storsta-skillnaden-mellan-sd-och-alternativ-for-sverige

Han är så trevlig, Åkesson, och uttrycker sig så fint.

Jag tycker Åkesson hanterar det bra. Lite rolig samtidigt som han ger intrycket av att inte bry sig om dem. Jag menar, valresultatet påverkades knappast eller hur? 0.3%?

Rent allmänt så visar AfS (och NMR) på att det för SD inte finns några röster att vinna på gå i deras riktning. Det finns bara förlust att hämta där. Vissa ute på Internet verkar ha svårt att förstå sig på det.

Att förändra debattklimatet är inte något man kan lägga på Åkesson och Karlsson, de har fullt upp ändå. Eftersom "alternativ" nationalistisk media i Sverige är fullkomligt värdelös så förstår jag att de ger direktiv till företrädare om att inte dela något därifrån på sociala medier. Det finns ingenting att hämta där.
Citera
2018-09-13, 16:24
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag tycker Åkesson hanterar det bra. Lite rolig samtidigt som han ger intrycket av att inte bry sig om dem. Jag menar, valresultatet påverkades knappast eller hur? 0.3%?

Rent allmänt så visar AfS (och NMR) på att det för SD inte finns några röster att vinna på gå i deras riktning. Det finns bara förlust att hämta där. Vissa ute på Internet verkar ha svårt att förstå sig på det.

Att förändra debattklimatet är inte något man kan lägga på Åkesson och Karlsson, de har fullt upp ändå. Eftersom "alternativ" nationalistisk media i Sverige är fullkomligt värdelös så förstår jag att de ger direktiv till företrädare om att inte dela något därifrån på sociala medier. Det finns ingenting att hämta där.
Det är EnergizerBunny som är sur för att AfS har fått några röster. Du får backa lite i diskussionen för att se vad det handlar om.
Citera
2018-09-13, 16:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Då kan du be dina partikamrater att sluta anklaga AfS för att ligga bakom Sverigedemokraternas valresultat.
Citera
2018-09-13, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Då kan du be dina partikamrater att sluta anklaga AfS för att ligga bakom Sverigedemokraternas valresultat.

Nej, det tänker jag inte göra. Vill du ta diskussionen om huruvida AfS påverkade SD:s resultat i den meningen att det drog ner SD några procent (jag tror inte det) så är det en diskussion du helt enkelt får ta själv. Jag tror att du kan klara dig hyfsat bra även utan min hjälp.
Citera
2018-09-13, 16:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SD:s valresultat beror på olika saker, bland annat på en dåligt genomförd valrörelse och en Jimmie Åkesson som uppenbarligen inte har varit i balans, men knappast på Alternativ för Sverige.

Jag håller med dig. Att det gick mycket sämre än förväntat för SD kan man inte skylla AfS för utan det beror på andra faktorer. Bland annat:

- Som du säger, SD gjorde en dålig valrörelse och Jimmie Åkesson var inte riktigt i form. Han var faktiskt lite pinsam emellanåt. Det här var ett väldigt viktigt val, men ändå så presterade inte Jimmie Åkesson och SD bättre.

- Ebba Busch Tor var väldigt bra mot slutet, vilket kan ha lockat en del potentiella SD-väljare till KD. KD gjorde en remarkabel upphämtning mot slutet, vilket nog till stor del är Ebba Busch Tors förtjänst.

- Socialdemokraterna fick bättre siffror än förväntat, kanske den extra semesterveckan fick en del soffliggare och potentiella SD-väljare att rösta på S?

När det gäller "invandrarfientlig" retorik så stod nog SD för de värsta "misstagen" (om detta nu är en faktor). T.ex diskussionen om dubbla medborgarskap som hamnade helt snett, nejet till alla kvotflyktingar (som kan verka hjärtlöst enligt vissa), och Jimmie Åkessons otaktiska upplägg under SVT-debatten när han sa att invandrare inte är svenskar. Visst, det var inte riktigt så han menade, men i de efterdebatter som följt så har man lagt fram det så.

Så om det finns potentiella SD-väljare som valt bort SD pga "invandrarfientlig" retorik så lär ovanstående haft en större betydelse. Framförallt pga det har uppmärksammats mycket mer i PK-media. AfS torgmöten har uppmärksammats väldigt lite i PK-media. Och de som aktivt letar upp videos från AfS torgmöten eller besöker dessa möten personligen, lär väl känna till att det är helt olika partier och att de är negativt inställda till varandra. Undantag kan vara vissa invandrare som inte är så insatta i svensk politik, men hur många av dem är potentiella SD-röstare?
Citera
2018-09-13, 17:22
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Vad ger Ahl idén att detta skulle vara något som hjälper partiet? Den här "NEJ.UT."-grejen kommer från Dulny och hans kompisgäng som håller i "Nordisk Alternativhöger". Kan det vara så illa att AfS faktiskt trodde att Dulny är någon sorts guru?

Jag tror att den här associationen med Dulny och liknande gör det omöjligt för AfS att faktiskt fortsätta. Dels på grund av associationen i sig, men kanske ännu viktigare för att de verkar ha fått för sig att vad Dulny håller på med är något som faktiskt fungerar. Grodan Skurt? Det finns inga ursäkter för det.

Med allt snack om hur "välutbildade" och hur fina "karriärer" AfS-representantar har så blir det ännu konstigare. Det kanske är så som vissa i tråden sagt att de driver detta tillsammans med Poohl på Expo. Finns det några andra förklaringar. Man ska förvisso inte underskatta hur dumma människor kan vara, i synnerhet inte relativt unga sådana.

En del av förklaringen är väl att Kasselstrand och Dulny kände varandra från tiden i SD.
Citera
2018-09-13, 17:22
Medlem
Reguluss avatar
AfS räddar rödgrön regering?

Jag hörde ju till dem som inte trodde att AfS skulle spela någon roll i årets val, men jag hade fel.

Hela natten hoppade ett mandat fram och tillbaka mellan SD och C. När det till slut landade på C säkrade det en rödgrön majoritet i riksdagen på 175 mandat om man räknar in C.

Se den här tråden för mer om detta:

(FB) En utökad rödgrön regering med egen majoritet

Om de 0,3% som röstade på AfS i stället röstat på SD eller något av de borgerliga partierna hade detta inte hänt.

Annie Lööf och Stefan Löfven hälsar och tackar dem som röstade på AfS.
Senast redigerad av Regulus 2018-09-13 kl. 18:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in