2018-09-13, 13:17
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Har du någon källa?

Edit: Här förklarar Max Andersson från MP vad som hände med Sossarnas röster.

https://twitter.com/MaxAndersson/status/1039894029922648064

Alla sveriges EU politiker röstade EMOT artikel 13

Alla sveriges EU politiker röstade EMOT artikel 11, förutom SD som lade ner sina röster

Så vi kan i alla fall hålla våra huvuden lite högre
Senast redigerad av santos_deville 2018-09-13 kl. 13:31. Anledning: Fel jävla artiklar
Citera
2018-09-13, 13:27
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanStoppan
Nu har EU-byråkraterna röstat JA till artikel 11 och 13 som kraftigt begränsar vår yttrandefrihet på internet.

Helt otroligt! Det är inte byråkrater som röster utan folkvalda representanter. Var och en land har skickat en delegation demokratiskt valda personer, men vi får inte veta hur de har röstat.

Eller inte hittar jag något annat än en PDF-fil på franska om det vilket förslag är skrivet av vilken grupp (t.ex. "EPP", "38 MEPs") och hur många röster vardera förslag fick. Och således kan europarlamentarikerna göra precis som storföretag säger att de skall rösta, utan något som helst politiskt ansvar.

Och media rapporterar inte heller hur vardera ledamot röstade i mediets hemland. Hur är detta möjligt?
Citera
2018-09-13, 13:29
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Helt otroligt! Det är inte byråkrater som röster utan folkvalda representanter. Var och en land har skickat en delegation demokratiskt valda personer, men vi får inte veta hur de har röstat.

Eller inte hittar jag något annat än en PDF-fil på franska om det vilket förslag är skrivet av vilken grupp (t.ex. "EPP", "38 MEPs") och hur många röster vardera förslag fick. Och således kan europarlamentarikerna göra precis som storföretag säger att de skall rösta, utan något som helst politiskt ansvar.

Och media rapporterar inte heller hur vardera ledamot röstade i mediets hemland. Hur är detta möjligt?

Alla svenska EU politker röstade EMOT artikel 13

Alla svenska EU politiker röstade EMOT artikel 11, förutom SD som lade ner sina röster

Här är en lista på hur de olika "blocken" röstade i frågan
https://imgur.com/bWfKfJy
Senast redigerad av santos_deville 2018-09-13 kl. 13:34. Anledning: Fel jävla artiklar
Citera
2018-09-13, 13:32
Medlem
RadioDDR1s avatar
En sönderbeskattad och sönderreglerad kontinent. Också en döende kontinent. Sannolikt befinner vi oss i slutfasen av en högkultur. Parallellt så reser sig Kina igen. Europa är på väg till medeltidens mörker. Det tog 400 år för Romarriket att stagnera innan de försvann helt och hållet. Det är ingenting som sker över en natt utan är en långsam process där förfallet pågår i generation efter generation.
Citera
2018-09-13, 13:34
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Alla svenska EU politker röstade EMOT artikel 13

Alla svenska EU politiker röstade EMOT artikel 11, förutom SD som lade ner sina röster

Tack! Hur har SD motiverat nedläggningen av rösterna? Konstigt att det inte rapporteras om EU-beslut utan man måste skiljt gräva informationen.
Citera
2018-09-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad0122
Upphovsrätten MÅSTE stärkas och skyddas i ett globalt internet

Det håller jag 100% med om.
Citera
2018-09-13, 13:39
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Tack! Hur har SD motiverat nedläggningen av rösterna? Konstigt att det inte rapporteras om EU-beslut utan man måste skiljt gräva informationen.

Såg att min länk på hur fördelningen mellan blocken såg ut i frågan försvann i min edit

https://imgur.com/bWfKfJy (Nu stämmer inte siffrorna helt då vissa danskar och svenskar fick sina röster omfördelade)

Men ja det är helt sjukt, men nu ska ju artiklarna gå igenom en röstning om de ska implementeras eller inte. Vi får hoppas våra politiker runt om i europe röster EMOT förslaget. Slaget är ännu inte förlorat
Citera
2018-09-13, 13:39
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
En sönderbeskattad och sönderreglerad kontinent. Också en döende kontinent. Sannolikt befinner vi oss i slutfasen av en högkultur. Parallellt så reser sig Kina igen. Europa är på väg till medeltidens mörker. Det tog 400 år för Romarriket att stagnera innan de försvann helt och hållet. Det är ingenting som sker över en natt utan är en långsam process där förfallet pågår i generation efter generation.

Jag håller med. Det är bara just så att vi är i början av degenerationen och den kommer att ta tid, så det är svårt att förstå att processen är i gång.

Rip västerlandets dominans på kulturella, politiska och vetenskapliga spelplan 1500 - 2100
Citera
2018-09-13, 13:53
Medlem
Det känns totalitärt.

Överstatliga institutioner som lobbar för mångkultur, låglönejobb, övervakning, censur och följaktligen mindre yttrandefrihet. Vänstern är hijackad och springer bankers, storföretag, politikers ärenden i kapitalismens namn... Eller?

Rc
Citera
2018-09-13, 14:08
Medlem
Kedoxs avatar
Kan någon tydliggöra vad detta innebär för privatpersoner?

Säg att jag till exempel laddar ned en bild från Google och laddar upp den på storyn på snapchat, kan jag då bli bötfälld?
Citera
2018-09-13, 14:49
Medlem
Erikons avatar
Det är bara FI och Socialdemokraterna från Sverige som rösta ja. Alla andra partier, även SD rösta nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Kan någon tydliggöra vad detta innebär för privatpersoner?

Säg att jag till exempel laddar ned en bild från Google och laddar upp den på storyn på snapchat, kan jag då bli bötfälld?

Det kommer inte finnas någon free google med bilder om lagen går igenom.
Citera
2018-09-13, 14:55
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Det är bara FI och Socialdemokraterna från Sverige som rösta ja. Alla andra partier, även SD rösta nej.

Det kommer inte finnas någon free google med bilder om lagen går igenom.

Nej det stämmer inte. Alla partier röstade EMOT förslaget och SD lade ner sin röst till artikel 13
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in