2018-09-12, 11:47
Medlem
Hej! Ska byta bil inom en månad. Funderar på att beställa en V90?
Vad har ni för erfarenheter?
Citera
2018-09-12, 11:55
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U

Såväl komfort som ljudnivå blir bättre med 18", även om den förstås är snyggare med 20". En bekant har en V90 och det är just ljudnivån han kan tycka är lite för hög.
Citera
2018-09-12, 12:04
Medlem
Ska du ha en helt vanlig v.90 så tycker jag du ska kolla på andra alternativ.
Mercedes GLC eller Audi A4 allroad t.ex.

Men har du budget till v.90 cc så tycker jag det är ett utmärkt alternativ. Kör själv XC90 nya modellen och det är den bästa bil jag åkt. När det gäller körglädje, säkerhet och komfort så är det just nu inte många bilar som slår Volvos nya modeller.

Men v90 hade man önskat såg lite häftigare ut.
Citera
2018-09-12, 14:40
Medlem
Skojtens avatar
Nä, köp en BMW 540d Touring istället. Bra prestanda, god bränsleekonomi, plats för allt, roliga funktioner och du kan åka på ställ när du känner för det. Inget som går med sossecontainern V90.
Citera
2018-09-12, 18:09
Medlem
MrColts avatar
Har inget att klaga på förutom storleken på bilen när man kör runt på små stadsgator.
D4 aut med tuffa 17" fälgar.
Ångrar att jag inte valde till Intelligent assist, ångrar att jag valde till Android auto.
Citera
2018-09-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GothamsReckoning
När det gäller körglädje, säkerhet och komfort så är det just nu inte många bilar som slår Volvos nya modeller.

Varenda BMW slår Volvo när det kommer till körglädje. När det gäller säkerhet så är nog XC90 svår att slå. Var inte det världens säkraste bil? Vill man ha komfort så är BMW snäppet vassare. Men Volvo har absolut ingen dålig komfort. Men körglädje har nog ingen nyare Volvo om du jämför med just BMW eller varför inte Mercedes-Benz.
Citera
2018-09-12, 19:59
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Bilar: köpråd
/Moderator
Citera
2018-09-12, 23:29
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulk64U

Trång, instängd och lite klaustrofobisk känsla i kupen, min Renault zoe är rymligare fram och känns mycket, mycket luftigare än v90, trots att zoe är en mycket mindre bil egentligen.

En annan nackdel med volvo v90 är att den är extremt låg, det ger ett obevämt insteg och är minst sagt irriterande att behöva "krångla" sig ut och in i bilen varje gång, dessutom är runt-om-sikten si så där,med för små sidorutor..
- även på dessa punkter är min zoe bättre än v90, zoe är flera cm högre och lättare och bekvämare att hoppa in och ur, dessutom god runt-om-sikt.

Servicekotnaderna på v90 är skyhöga, räkna med flera tusen för en vanlig service.

Nej, skippa den och satsa på en 5 serie eller e klass istället!
Citera
2018-09-13, 09:11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Trång, instängd och lite klaustrofobisk känsla i kupen, min Renault zoe är rymligare fram och känns mycket, mycket luftigare än v90, trots att zoe är en mycket mindre bil egentligen.

En annan nackdel med volvo v90 är att den är extremt låg, det ger ett obevämt insteg och är minst sagt irriterande att behöva "krångla" sig ut och in i bilen varje gång, dessutom är runt-om-sikten si så där,med för små sidorutor..
- även på dessa punkter är min zoe bättre än v90, zoe är flera cm högre och lättare och bekvämare att hoppa in och ur, dessutom god runt-om-sikt.

Servicekotnaderna på v90 är skyhöga, räkna med flera tusen för en vanlig service.

Nej, skippa den och satsa på en 5 serie eller e klass istället!
Vill väl hålla med här efter lånat polares en efm. Alldeles för dålig sikt för sin bredd o längd, man får ingen " hörnkänsla " var bilen är. Ok assistans osv vid parkering men inget vidare i kupen heller. Trång, klaustrofobiskt o dum enligt mig layout.

Bmw eller mb slår allt detta med hästlängder, rymd, känsla av kvalite o genopmtänkt layout. mb diesel är min favo VILL HA TACK:

http://cdn1.mestmotor.se/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEzMTg4OTY7czoxOiJ3IjtpOjMyMD A7czoxOiJoIjtpOjMyMDA7czoxOiJjIjtpOjA7czoxOiJzIjtp OjA7czoxOiJrIjtzOjQwOiI0YmI0NTEyMTY3MjUwNmJiYmQ2OW M2MjFmNTZlZmE1Y2ZiNDRkOWI0Ijt9
Citera
2018-09-13, 11:37
Medlem
Direktinsprutnings avatar
Skulle satsa på 5-serie G30/G31, den har fått mycket god kritik och dieselmotorerna lär ska vara snåla och rena. Annars kanske nya A6 kan vara något? Har ej hunnit läsa så mycket om den ännu dock. V90 lär ska vara ganska trött med diesel, även starkaste D5 AWD-modellen har ju bara lite över 100 hk/ton plus att dieslarna är högludda på tomgång har jag hört.
Citera
2018-09-13, 14:10
Medlem
Skulle utan tvekan satsa på den nya modellen av audi a6. Nästan samtliga som provkört bilen hyllar den som ett bra köp förutom priset då förstås. Fast den är kanske för dyr? Vore bra för ts att ange en budget. Skiljer ganska mycket i pris mellan en d3 och en t6.
Citera
2018-09-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Skulle utan tvekan satsa på den nya modellen av audi a6. Nästan samtliga som provkört bilen hyllar den som ett bra köp förutom priset då förstås. Fast den är kanske för dyr? Vore bra för ts att ange en budget. Skiljer ganska mycket i pris mellan en d3 och en t6.

har en v90cc, kan nog hålla med! trodde jag skulle få mer bil för pengarna, men Volvo har en bit kvar till Audi, Mercedes och BMW.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in