2018-09-13, 03:46
Medlem
JiseOnes avatar
Köper folk fortfarande skivor för att lyssna på? Det var många år sen för min del...
Men som utsmyckning köpte jag nyligen AC/DC - For those about to rock LP, och backtracks collectors edition, förpackat i en fungerande gitarrförstärkare - riktigt bra köp.
Nästa köp lär bli ...And Justice for All deluxe box set när den släpps =)
Citera
2018-09-13, 09:43
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Köper folk fortfarande skivor för att lyssna på? Det var många år sen för min del...
Men som utsmyckning köpte jag nyligen AC/DC - For those about to rock LP, och backtracks collectors edition, förpackat i en fungerande gitarrförstärkare - riktigt bra köp.
Nästa köp lär bli ...And Justice for All deluxe box set när den släpps =)

Kan bara svara för ett folk - Mig själv! Men jag köper CD . LP är det ganska många som köper.. Betydligt fler än vad "icke köpare" tror.

CD är inte dyrt idag. Köpte en skiva igår för tio kr. Billigare än en Magnum-glass.. Inget att bråka om. Jag lägger främst in skivorna på datorn, men lyssnar sporadiskt på skivorna när tillfälle ges. Gillar att ge stöd åt artisterna och kanske främst själva butikerna idag. Skivan igår blev en samlingsskiva för western-låtar
Citera
2018-09-13, 13:57
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Kan bara svara för ett folk - Mig själv! Men jag köper CD . LP är det ganska många som köper.. Betydligt fler än vad "icke köpare" tror.

CD är inte dyrt idag. Köpte en skiva igår för tio kr. Billigare än en Magnum-glass.. Inget att bråka om. Jag lägger främst in skivorna på datorn, men lyssnar sporadiskt på skivorna när tillfälle ges. Gillar att ge stöd åt artisterna och kanske främst själva butikerna idag. Skivan igår blev en samlingsskiva för western-låtar

Inte för att vara sån men om man köper skivor för tio kr så lär det vara begagnat och alltså stödjer man inte artisten eller bandet I det fallet, jag vet med mig själv att jag köper nu för tiden I princip bara beg
Citera
2018-09-13, 14:21
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Inte för att vara sån men om man köper skivor för tio kr så lär det vara begagnat och alltså stödjer man inte artisten eller bandet I det fallet, jag vet med mig själv att jag köper nu för tiden I princip bara beg

Det stämmer! Jag köper både nytt och begagnat. Gällande begagnat så stödjer man den fysiska butiken som säljer. Tio kronor är inte mycket, men oftast blir det lite dyrare skivor. Har köpt en hel del senaste åren på några olika butiker. Är igenkänd på flera

Tycker det vore tråkigt om alla fysiska butiker försvann!
Citera
2018-09-14, 17:06
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det stämmer! Jag köper både nytt och begagnat. Gällande begagnat så stödjer man den fysiska butiken som säljer. Tio kronor är inte mycket, men oftast blir det lite dyrare skivor. Har köpt en hel del senaste åren på några olika butiker. Är igenkänd på flera

Tycker det vore tråkigt om alla fysiska butiker försvann!

Jaq för min del blir det mest loppis och skivbutiker etc men det blev en del nya skivor från Ginza på beställning igår faktiskt
Citera
2018-09-16, 03:12
Medlem
Rebali179s avatar
Dream Theater - Six Degrees Of Inner Turbulence LP
Stryper - Soldiers Under Command LP
Citera
2018-09-16, 17:04
Medlem
Geomeisters avatar
Magnus Uggla - Va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt (1977)
Citera
2018-09-16, 18:39
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Härliga skivor rakt av Grattis till Mörbyligan och Ola Magnell

Jag kan avslöja att Magnell-plattan köptes för två euro på Rolling Records i Tammerfors i Finland - en stad där intresset för svensk 70-talsprogg inte är så värst stort - och de båda albumen med Mörbyligan ropades in på auktionssajten Huuto.net.

De senaste köpen - på vinyl:

Spike Jones and his City Slickers: Spike Jones is Murdering the Classics (1971)

På cd:

Tom Lehrer: The Remains of Tom Lehrer (3CD, 2000)
Citera
2018-09-20, 20:41
Medlem
Rebali179s avatar
3 CD skivor har det blivit

Träden - Träden
Rush - Feedback
Sebastian Stakset - Genom Vatten Och Eld
Citera
2018-09-21, 17:19
Medlem
Rebali179s avatar
Hittade denna på jobbet idag 20 kr
Anita Lindblom ‎– Sjunger Gospel På Svenska
https://www.discogs.com/Anita-Lindblom-Sjunger-Gospel-P%C3%A5-Svenska/release/4486982
Citera
2018-09-22, 09:14
Medlem
Billy F Gibbons : Big Bad Blues

Hans andra skiva i eget namn. De som gillar ZZ Top kommer inte att bli besvikna. Hoppas att bandet uppmärksammar sitt 50-års jubileum nästa år och släpper något nytt.

B B King : Ladies & Gentlemen...MR B B KING

Box med 4 cd. Godbitar plockade från hans karriär som sträcker sig från 1949-2008.
Finns även i en 10-cd box som säljs exklusivt via amazons hemsida.

Chuck Berry : Blues

Blues är inte det första man förknippar Chuck med. Skivan var en angenäm överraskning.
Citera
2018-09-22, 20:18
Medlem
spknoises avatar
Inget skivköp men köpte Aphex Twin's nya låt från iTunes igår.

https://www.youtube.com/watch?v=SqayDnQ2wmw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in