2018-09-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
SD hålls ju som skäligen misstänkt för mordet, och polisens teori om SD grundade sig vad jag kan förstå delvis på den här tantens iakttagelser. Då kan det ju vara bra att försöka få tag i henne för att höra vad hon har att berätta. Visar det sig t.ex. att det handlar om en tant som mest har sprungit runt och försökt göra sig märkvärdig så kanske det kan finnas goda skäl att avskriva misstankarna mot SD.
Men hon har väl inget med misstankarna mot SD att göra.. Han var ju redan på tapeten innan de hittat den döda kroppen.
Citera
2018-09-12, 13:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men hon har väl inget med misstankarna mot SD att göra.. Han var ju redan på tapeten innan de hittat den döda kroppen.
Läs MV:s inlägg. Där framgår både vad som gjorde att man riktade in sig mot SD initialt, och hur man sedan utifrån bl.a. vittnesmålen gjorde sig en bild av hur mordet skulle ha gått till. Som jag tolkar inläggen var alltså iakttagelserna av en man utanför LW:s bostad ett viktigt led i en indiciekedja mot SD, och därav polisens intresse att nu försöka lokalisera själva vittnet.
Citera
2018-09-12, 13:37
Medlem
Citat:
Jo visst, men jag menar vad grundar du den gissningen på?
Den grundar jag utifrån sånt som framkommit tidigare i tråden.. T ex:
- SD: otrohet. Han är gift och har barn och kan ändå inte låta bli att ingå en relation med LW.
-LW har anmält SD för hot och kränkning vid två tillfällen men de fortsätter att träffas ändå.
-SD hotade (av för mig okänd anledning) LW med att han skulle sprida foton/filmer som han hade på henne. De fortsätter ändå att träffas.
- Han yttrar våld mot henne genom att knoga hennes huvud. De fortsätter ändå att träffas.
- Av någon anledning tystas barnen om att prata om deras relation.De träffas ändå.

Orkar faktiskt inte rada upp fler indicier. Tycker du att detta är tecken på ett friskt och sunt förhållande får det stå för dig..
Citera
2018-09-12, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tror du denna teori kan vara SD:s? Vem har spridit den från början?
Om jag inte missminner mig var det väl Tjackarn som först lade fram en koppling mellan dessa händelser.
Citera
2018-09-12, 13:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Läs MV:s inlägg. Där framgår både vad som gjorde att man riktade in sig mot SD initialt, och hur man sedan utifrån bl.a. vittnesmålen gjorde sig en bild av hur mordet skulle ha gått till. Som jag tolkar inläggen var alltså iakttagelserna av en man utanför LW:s bostad ett viktigt led i en indiciekedja mot SD, och därav polisens intresse att nu försöka lokalisera själva vittnet.

Fast ”tantens” uppgifter stämmer inte riktigt in på ”en man utanför LW:s bostad”. Det skulle kunna röra sej om två olika vittnen.

Dock tycker jag att det är besynnerligt att polisen först nu efterlyser henne. Hur mycket ansträngning har de lagt ner på att försöka hitta henne, under de nästan 4 månader som gått sen mordet?

För mej känns det obegripligt att utredningen inte har koll på vem hon är!
Citera
2018-09-12, 13:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Men om polisen redan då hade uppgiften om en man utanför LW:s bostad vet dom väl vem som lämnade den? Jag tror att Grå Tanten är fristående från det första vittnet.
Citera
2018-09-12, 13:48
Medlem
Citat:
Men om denna dam tittade ut genom sitt fönster och såg någon stå och prata utanför LW:s bostad så måste hon i stort sett bo bredvid eller mitt emot LW för att kunna göra den observationen. I efterlysningen framgår det att damen bodde nära FP..ca 150 m från LW:s bostad. Ifrån dessa krökar lär man inte se direkt vad som händer utanför LW:s ytterdörr..
Citera
2018-09-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Fast ”tantens” uppgifter stämmer inte riktigt in på ”en man utanför LW:s bostad”. Det skulle kunna röra sej om två olika vittnen.

Dock tycker jag att det är besynnerligt att polisen först nu efterlyser henne. Hur mycket ansträngning har de lagt ner på att försöka hitta henne, under de nästan 4 månader som gått sen mordet?

För mej känns det obegripligt att utredningen inte har koll på vem hon är!

Ja Polisen hade ju semester och var upptagna av att sparka springare, så de har nog början få upp ångan nyligen
Citera
2018-09-12, 13:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja Polisen hade ju semester och var upptagna av att sparka springare, så de har nog början få upp ångan nyligen
Tänkte inte på det 😏
Citera
2018-09-12, 14:17
Medlem
Lonnrots avatar
Nån kan väl slå i en trumma när paret sdhd exploderat eller återbördats till svensk mark. Eller fått oannonserat besök med bjudfika med servetter tryckta i mönster av svarsformulären från NFC. (De ska visst ha det som stående tilläggstjänst...)

Eller flyga över riket med banderollplan, med texten ”Kodnamn: Örnen har landat.”

(Sen kan jag inte låta bli att tycka att Fleudhestens nick kanske borde kunna ha en framtid med presstalesmannen hos Örebropolisen. Gå för det!)

Gumman kommer inte hittas. Inte den gumman i alla fall. Flickorna kanske, men troligen inte. Är mitt tips.

Polisens o herrens vägar är ibland outgrundliga. Det är inte ett förhållande som man alltid ska sträva efter att rätta till.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-12 kl. 14:19.
Citera
2018-09-12, 14:18
Medlem
Citat:
Om jag inte missminner mig var det väl Tjackarn som först lade fram en koppling mellan dessa händelser.
Ah tack, den då om avhuggna handen etc.
Den andra förbjudna teorin fastnade jag i när detta fallet var nytt. Hade helt missat det fallet men läste en del i den tråden.
Vem har förbjudit den teorin? Är det mod eller skribenter.
Citera
2018-09-12, 14:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det är ju lite röriga uppgifter. Men enligt SVT, som verkar ha pratat med en polis, skall den eventuella tanten ha sett en person utanför 45-åringens (dvs. LW:s) bostad:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-mordet-pa-45-ariga-kvinnan-polisen-soker-personer
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men om polisen redan då hade uppgiften om en man utanför LW:s bostad vet dom väl vem som lämnade den? Jag tror att Grå Tanten är fristående från det första vittnet.
Det var ett par som hade träffat tanten på en marknad som lämnade uppgifter till polisen om vilka iakttagelser tanten hade gjort.
Citat:
Men om denna dam tittade ut genom sitt fönster och såg någon stå och prata utanför LW:s bostad så måste hon i stort sett bo bredvid eller mitt emot LW för att kunna göra den observationen. I efterlysningen framgår det att damen bodde nära FP..ca 150 m från LW:s bostad. Ifrån dessa krökar lär man inte se direkt vad som händer utanför LW:s ytterdörr..
I närheten av fyndplatsen kan väl tolkas som att hon bodde granne med LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in