2018-09-13, 01:28
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Vi får se om AFS kommer ändra taktik till EU-valet. Jag tror de måste det om de inte vill få ännu ett fiasko.

Mina tips:

- Skippa trumpismen med uttryck som "hög energi" och liknande. Låter bara töntigt enligt mig.

- Tona ner agget mot SD. Det lyste igenom rätt ordentligt att det var något personligt mot SD hos Kasselstrand och det gynnade honom inte.

- Dra ner på hetsen och ultrapopulismen i retoriken och försök ha en mer sansad och intellektuell framtoning. Blev väl lite för mycket fokus på återvandring och det framfördes också på ett sätt som kan uppfattas som extremt och hatiskt. Bredda lite och försök diskutera återvandring på ett mjukare sätt.

- Visa för väljarna på ett trovärdigt sätt att ni inte beblandar er med riktiga fascistoida personligheter eller rörelser. (Detta tycker jag inte uppfylldes detta val)

Gör man detta tror jag man kan öka, fortsätter man som i denna valrörelse blir det nog ännu ett fiasko.

I EU valet har man fördelen att vara enda parti (?) som är emot EU, inte ens SD är numera mot EU.
Så man behöver bara bygga upp att man är Anti-EU partiet och lassa på med massor av argument mot EU. Bör räcka till 1 mandat iaf.

Hela tiden bomba på att man är anti-EU. Och vill man att Sverige ska gå ut ur EU så är det AfS man ska rösta på.

Vidare bör man uppmana samtliga av sina röstare att INTE förtidsrösta för det är där det riktiga fusket sker. Det här valet tappade man massor för att så många förtidsröstade och där stals rösterna genom att bytas ut och lades på S.
Förtidsrösta aldrig i Sverige, säkerheten när det kommer till förtidsrösterna är skrämmande låg och det faktumet har sossarna utnyttjat.
2,7 miljoner röster är 2,7 miljoner röster. Alla övriga partier hade gjort mycket mycket bättre val om de inte förtidsröstat, det vi ser nu för AfS och övriga är de röster som inte var förtidsröster, de som röstat på valdagen.Resten ligger i S kolumn.
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-09-13 kl. 01:39.
Citera
2018-09-13, 01:33
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Vidare har man inte visat HUR man ska genomföra denna återvandring som varit deras paroll. Hur ska den gå till rent praktiskt? Det säger sig själv att det inte är möjligt att skicka hem +500k invandrare hur som helst. Jag kan komma på en jävla massa lösningar på problematiken vi har, men inte fan har jag täckning för hur detta ska genomföras i praktiken. AfS är inte trovärdiga helt enkelt.

Jag tycker de förklarar det helt ok på sin hemsida, dock kan jag hålla med dig att man behöver förklara mer av detta för den stora massa, då massan är idioter, massan trodde t.o.m. att vanliga blatteknegare skulle skickas för massan består av idioter, lite idiotvarning på dig också som inte kunde hitta informationen
https://alternativforsverige.se/atervandring/

Visst man kan gå in mer i detalj kanske men det är tillräckligt detaljerat för att den som inte är komplett idiot ska förstå.
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-09-13 kl. 01:37.
Citera
2018-09-13, 01:35
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Varför ska då judar ges rätten inta denna särställning och exklusiva rätt att kollektivt bestraffa andra enligt samma kriterier du precis ondgjort dig över?
Svara på det.

Har dom en sådan rätt så tycker jag isåfall att det är fel. Frågor på det?
Citera
2018-09-13, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn

Du kan ju kolla på del 1 här och fortsätta vidare för att bekanta dig med judefrågan. Du är hjärntvättad därför är du livrädd att försöka förstå den, en stark jävla hjärntvätt de allra flesta har haft tills vi vågat grotta oss ner i saker och vågat möta den sjuhövdade hydran!

https://www.youtube.com/watch?v=rXMvJnlweeI
Citera
2018-09-13, 01:48
Medlem
Kwatos avatar
Huvudorsaken till misslyckandet är att de flesta inte känner till AfS.

Vår tid kommer.
Citera
2018-09-13, 02:02
Bannlyst
Så länge det finns raison d'être för AFS, så kommer det inte bara existera, de kommer växa, de kanske kan polera budskapet lite grann för anpassas till mer svensk politik men utan för den skull dra ner på den höga energin.

När jag ser tillbaka på hela torgturnén så sitter jag med ett stort jävla leende nu, och tänker fyfan vilka goa och underbara killar och tjejer det finns i AFS, som bjöd på underhållning från dag 1 till stora finalen Kungsan. Det känns som en stor seger trots valresultatet, med tanke på förflyttningen av overton fönstret de gjort med andra godbitar.

Bonniers var rätt så skraja tills valsiffrorna på övriga blev preliminära. Peter Wolodarski och Carl-Johan Bonniers svettades som 2 stycken rabiessmittade hundar i en tryckkokare!

Detta var bara starten på något stort! Och blir SD ännu mer radikalare och förklarar totalt krig mot etablissemanget som Mattias Karlsson försökte göra anspråk på igår: Seger eller Dö! Så har ju AFS fyllt sin roll med att få SD på rätt köl igen! Bara en sådan sak, som gode Emil Hagberg hade uttryck sig.

Nu tror jag dock med den rötan som finns innan vägarna och med expo-ludret Karlsson vid rodret som skulle kunna offra sin egen son bara han fick knivhugga en sann nationalist i ryggen för att denna inte är lika beta som Karlsson själv när det kommer till politiken, inte är möjligt.
Citera
2018-09-13, 02:02
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn

Bör din höga svansföring och raljanta ton här inne sjunka betänkligt då.
Följer du sedan GeorgeS.Patton länktips kanske du inser ytterligare hur jävla fel du ute och seglar är. Spela förnuftig förståsigpåare men du har ingen aning vad du babblar om i denna fråga. Helt uppenbart du inte kan se någon helhet än mindre därigenom kunna ha någon vettig analys. Varför inte lyssna något på dem som uppenbarligen vet och förstår bättre?
Du har en del att luckor att fylla.
Sätter det under ungdomligt oförstånd. Bara att komma igen.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2018-09-13 kl. 02:52.
Citera
2018-09-13, 02:40
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato

Vår tid kommer.

Om man nu med Afs valresultat kan kalla det för ett misslyckande, så är jag helt enig med dig.
Det är här grundorsaken ligger, svårare än så här behöver man inte göra det.
Hormedia har unisont och synkront censurerat och förtigit Afs varje försök att komma över minsta brusnivå. Jewtube google facebook twitter har alla agerat med alla till buds stående medel. Det vet vi alla om.

Någonstans måste man ändå suga i sig fakta och inse att drygt 80% av väljarna anser sig inte fått tillräckligt med mångkultur, gruppvåldtäkter, mord och otrygghet. De vill ha mer.
Svaret varför det är så är som följer:

Det är ett krig om informationen - den som kontrollerar informationsflödet styr och kontrollerar också i samma stund all opinion - tankar - uppfattningar ja i stort sett allting som snurrar i människors medvetande.

Informationsflödet sker idag till stor del på vertikalplanet mot tidigare gammalmedias horisontalläge. Att denna möjlighet till fortsatt fri vertikalverkan sedan tid tillbaka alltmer begränsats har raderna ovan om Afs försök tränga genom bruset visat på. Mer repressiv och kontrollerande lagstiftning är på ingång. Idag redan en stor del av "öppen" censur addera med shadow ban tillsammans med allsköns algoritmer.

Vårt motstånd och vår fiende är långt mer radikal och mer hänsynslös än de flesta av oss ens vågar tänka. Inte fan sitter han stilla i båten och lugnt väntar på att överflyglas av fienden. Gör man inte en rätt analys här av läget är man chanslös.

___
Citera
2018-09-13, 04:30
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Om man nu med Afs valresultat kan kalla det för ett misslyckande, så är jag helt enig med dig.
Det är här grundorsaken ligger, svårare än så här behöver man inte göra det.
Hormedia har unisont och synkront censurerat och förtigit Afs varje försök att komma över minsta brusnivå. Jewtube google facebook twitter har alla agerat med alla till buds stående medel. Det vet vi alla om.

Någonstans måste man ändå suga i sig fakta och inse att drygt 80% av väljarna anser sig inte fått tillräckligt med mångkultur, gruppvåldtäkter, mord och otrygghet. De vill ha mer.
Svaret varför det är så är som följer:

Det är ett krig om informationen - den som kontrollerar informationsflödet styr och kontrollerar också i samma stund all opinion - tankar - uppfattningar ja i stort sett allting som snurrar i människors medvetande.

Informationsflödet sker idag till stor del på vertikalplanet mot tidigare gammalmedias horisontalläge. Att denna möjlighet till fortsatt fri vertikalverkan sedan tid tillbaka alltmer begränsats har raderna ovan om Afs försök tränga genom bruset visat på. Mer repressiv och kontrollerande lagstiftning är på ingång. Idag redan en stor del av "öppen" censur addera med shadow ban tillsammans med allsköns algoritmer.

Vårt motstånd och vår fiende är långt mer radikal och mer hänsynslös än de flesta av oss ens vågar tänka. Inte fan sitter han stilla i båten och lugnt väntar på att överflyglas av fienden. Gör man inte en rätt analys här av läget är man chanslös.

___

Detta stämmer till 100%. Man har insett att Internet är ett hot och förbereder massa lagförslag för att information inte ska kunna spridas fritt. Lexbase vill man förbjuda t ex, inte på grund av personlig integritet eller hänsyn till brottslingar, utan bara på grund av att förhållandet - invandrare -- brottslighet inte ska kunna blottläggas enkelt. Det är bara ett exempel. Att det ska bli lättare stänga ned "hatgrupper" på Facebook m m ett annat.

Otroligt många får fortfarande nästan all sin info bara från MSM och bekanta.

På sikt tror jag Afs kan nå ut ur bruset och få genomslag. En lärdom från detta val måste ändå vara att publicitet i MSM är en nödvändighet, där misslyckades dem. Det gick inte att ha bara stor närvaro på nätet. Förebilden Trump figurerade ju varenda dag överallt i MSM, samtidigt som han hade stort stöd på nätet.

Jag tror egentligen inte Afs gjorde något avgörande misstag. De små 'affärer' med näsan och något skanderande efter ett torgmöte gjorde ingen skillnad. Tvärtom tror jag dessa klipp på nätet kommer vara en tillgång. Det är oerhört uppenbart vilka som tillhör den sansade sidan och vilka som tillhör pöbeln och hatarna. Det kommer bli ett tidsdokument.
Citera
2018-09-13, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
På grund av SD, såklart. Jag förklarade detta redan för någon månad sedan, genom att jämföra mellan Unix och dess tänkta ersättare, Plan 9:
“It looks like Plan 9 failed simply because it fell short of being a compelling enough improvement on Unix to displace its ancestor. Compared to Plan 9, Unix creaks and clanks and has obvious rust spots, but it gets the job done well enough to hold its position. There is a lesson here for ambitious system architects: the most dangerous enemy of a better solution is an existing codebase that is just good enough.” — Eric S. Raymond
^^ SD är Unix och AfS är Plan 9. AfS må vara en bättre produkt, men SD är helt enkelt "tillräckligt bra", och just därför kommer AfS aldrig komma någonstans, precis som Plan 9 blev en flopp, trots att Plan 9 utvecklades av samma team som skapade Unix och rent tekniskt är Plan 9 överlägset Unix. Så om en hög IQ produkt som Plan 9 inte lyckades, ja då kommer AfS inte heller lyckas. Och det är precis SD:s roll också, att hålla ute radikalare nationalistpartier, genom att vara "tillräckligt bra". Bara att acceptera och rösta SD framöver. Svenskar kommer aldrig rösta på något radikalare än SD, när det kommer till nationalism. I alla fall inte så länge den svenska ekonomin går bra.

Det är bara att inse det, för att vara lite krass: Kasselstrand och Hahne hade halva inne när de var i SDU; Kasselstrand hade kunnat bli en framgångsrik riksdagspolitiker och ja kanske till och med partiledare för SD den dagen Åkesson avgår. Men han kunde inte hålla sig, och han hade antagligen lite för stort ego och ville floppa SD genom att börja köra med NMR/SvP retorik osv. Han har gjort sitt val och nu kommer han få gå samma väg som ND-gänget gick. ND fick ju nästan 10 tusen röster i deras första val, och väljarna sjönk i de två kommande valen de ställde upp i. Troligtvis kommer det bli så för AfS också. Nu var partiet nytt och färskt, det fanns lite entusiasm, och de fick en cirka 20 tusen röster, nästa gång blir det 10 tusen röster, därefter 5 tusen röster, och så läggs AfS ner efter 2026-valet.

Intressant inlägg, jag tror du har rätt.

Enligt denna logik så skulle ett parti av AfS snitt ha en chans först när SD inte längre upplevs "göra jobbet" för att återknyta till liknelsen med Unix? Dvs den dagen SD blir lite för liberala och inte längre upplevs av sina kärnväljare som en motkraft till invandringen?
Citera
2018-09-13, 07:34
Medlem
AfS är det nyaste partiet och har flest röster av alla "övriga" efter Fi som fortfarande särredovisas.
Det är en mycket stor framgång. Det kommer att fortsätta att öka.

Många "hype-partier" kämpar på som PP, Fi, trots att de gått tillbaks. Ett 20 tal andra ligger i bakvattnet och skvalpar efter flera år.
Citera
2018-09-13, 07:44
Medlem
Planekonomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato

Vår tid kommer.

Japp. De personer som vet vilka Alternativ för Sverige är de som antingen röstar på SD redan eller hänger på internet mycket som Flashback och 4chan. Jag har pratat med många bekanta IRL och får vanligtvis svaret "Vad är Alternativ för Sverige för något?". Det är inte många svenskar som är intresserade av politik som exempelvis vi på Flashback är, vilket leder till att många inte ens vet vad som faktiskt händer i Sverige, med undantag för invandringen nu de senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in