Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Synd att hans sista match på Ullevi kommer sluta i förlust.
Nej men Tobbe har haft en bra karriär och en kulturbärare, ett riktigt föredöme. Kommer han få en position inom IFK efter han lägger skorna på hyllan?
Vaddå Tobbe spelar ju inte för MFF...
Ja, det är mest troligt. Sedan exakt vad är oklart, han har pratat en del själv om anfallstränarpost hos främst dom äldsta ungdomslagen för att sedan ta steget upp. Det känns som en bara position faktiskt.
Sedan har han även tänkt fortsätta spela på betydligt lägre nivå och bara "njuta av spelet". Kan tänka mig att han tar det lugnt med nämnda tränarpost samt lite spel i gärdsgårdsserier 1-2 år innan han växlar upp igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Tråkigt med Hysén, en spelare som var värd ett bättre avslut, än en säsong i botten. Jag tycker att man kan kategorisera profilerade spelare på två sätt.
Dels sådana som man, även som motståndarsupporter, kan respektera och önska allt gott, och andra som man helst vill ska misslyckas och gå under. De förstnämnda skulle man säga att man kan "hata" men gärna ha i sitt eget lag, de sistnämnda bara "hata" och tycka att de ska avsluta sina karriärer.
Tobbe är ett exempel på det förstnämnda medan typ Jonas Olsson och Rosenberg det sistnämnda.
Jag kan bara skriva under på kategoriseringen av spelare där. Det känns som den förstnämnda kategorin blir mindre och mindre för varje år med, mycket givetvis för att ytterst få spelare "blir ett med klubben" likt Tobbe blivit.
Rosenberg är ju raka motsatsen genom att vara hatad precis överallt förutom på Swedbank.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Tror inte han själv är intresserad av den rollen i dagsläget. Han har tre småpojkar som han nog vill spendera mer tid på. Han har själv pratat om en roll som anfallstränare däremot, i första hand i akademin som jag förstått det.
Självklart ska han vara kvar inom klubben i någon roll hur som helst. En utmärkt ambassadör för IFK Göteborg.
Verkligen en bra ambassadör, dessutom inte rädd för att kritisera när något dåligt sker. Visst ska man inte bara hålla kvar profiler för sakens skull men Tobbe är ett unikum och kan göra mycket nytta i klubben även utan fotbollsskor på fötterna.