2018-09-11, 11:32
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
AIK har även vänsterextrema fraktioner på sina läktare så det stämmer inte.
Ja? Vet inte vad din kommentar har med frågan att göra?
Om inget nyligen har förändrats så är det AIK man ”håller på” som nationell.
Min gissning är att det går tillbaka till 80-/90-talen ”när BA var värst i Sverige” enligt media.
2018-09-11, 12:21
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Ja? Vet inte vad din kommentar har med frågan att göra?
Om inget nyligen har förändrats så är det AIK man ”håller på” som nationell.
Min gissning är att det går tillbaka till 80-/90-talen ”när BA var värst i Sverige” enligt media.

Det är även ortens lag. Konstigt att AIK är allt samtidigt.
2018-09-11, 13:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Var väl kanske ingen höjdarvärvning, förvisso inte lika illa som Sarfo som Danne värvade.

Min åsikt är att Miiko är värre eftersom han var i klubben när det hände.

Gällande Sarfo så hände sakerna när han tillhörde SIRIUS, vi ärvde resterna av historien.

Att folk klagade och hånade oss i Miiko-fallet det förtjänade men i Sarfo-fallet så ska udden riktas mot Sirius.
2018-09-11, 23:11
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Det är även ortens lag. Konstigt att AIK är allt samtidigt.
Är väl inte så konstigt, egentligen? AIK berör. Vi hade en fin slogan för ett par år sedan: ”AIK - från orten till kungahuset”. Det är det som gör att jag, och väldigt många andra, sympatiserar med AIK. AIK är AIK och det är ingen direkt skräll att vi är laget som alla hatar men älskar att se förlora, men som vi sjunger i klacken; vad fan gör det?

https://www.kungahuset.se/kungafamiljen/hmkonungcarlxvigustaf/beskyddarskap.4.7c4768101a4e88837800046.html

Hamnade lite väl off-topic och alla har sina egna anledningar till varför man väljer att hålla och sympatisera med sitt lag - och jag respekterar varenda en.
2018-09-12, 00:00
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Min åsikt är att Miiko är värre eftersom han var i klubben när det hände.

Gällande Sarfo så hände sakerna när han tillhörde SIRIUS, vi ärvde resterna av historien.

Att folk klagade och hånade oss i Miiko-fallet det förtjänade men i Sarfo-fallet så ska udden riktas mot Sirius.
Med den logiken bör ju sarfo-värvningen vara betydligt sämre. Det är ju värre - ur värvningssynpunkt - att köpa en våldtäktsman än att köpa en spelare som sedan blir våldtäktsman.
2018-09-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Då var man free agent. Dagens inlägg på facebook där Häcken mer eller mindre uppmanar till att "rösta rätt" blev droppen för min del. Jag tackar för mig i detta forum.
Som den sanna supporter du är till IFK Göteborg så är valt inte svårt.

2019 leker IFK hem guldet med monstret Poya.
2018-09-12, 00:29
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Med den logiken bör ju sarfo-värvningen vara betydligt sämre. Det är ju värre - ur värvningssynpunkt - att köpa en våldtäktsman än att köpa en spelare som sedan blir våldtäktsman.

Man tänkte väl att man skulle köpa en färdig produkt istället för att behöva lägga massa timmar på att fostra sin egen våldtäktsman som man gjorde med albornoz?

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Som den sanna supporter du är till IFK Göteborg så är valt inte svårt.

Ni IFK supporters känner väl lukten av varandra på en mils avstånd (fiskdoft).
2018-09-12, 09:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Ni IFK supporters känner väl lukten av varandra på en mils avstånd (fiskdoft).

Man blir smart av fesk vettu! Många borde äta mer fesk!

Gött att det drar igång igen efter ett meningslöst landslagsuppehåll till helgen igen.
Ellos hemma och vinner vi kan ju inte ens den mest kritiske och negative supportern tro på att vi hamnar på kval eller värre längre. Personligen blev jag säker på att vi kommer slippa sådant när vi tog pinnen mot Dalkurd som ger oss tre matcher ner (samt några lag mellan oss och dom tre sista).

Det blir intressant att se hur vi väljer att ställa upp dock, det har ju varierats en del. Mest troligt spelar Paka från start igen iom att det varit ett uppehåll och att vi åter spelar på en fotbollsplan. Det känns nästan meningslöst att i övrigt spekulera.
2018-09-12, 09:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Givetvis så kände inte MFF till hans böjelse. Sirius hade fått signaler när en mamma uppmärksammade se på att han kontakt med hennes minderåriga dotter.

Detta "glömde" Sirius att nämna för MFF. Sirius var bara glada att bli av med denna moraliska skithög.
2018-09-12, 09:32
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Givetvis så kände inte MFF till hans böjelse. Sirius hade fått signaler när en mamma uppmärksammade se på att han kontakt med hennes minderåriga dotter.

Detta "glömde" Sirius att nämna för MFF. Sirius var bara glada att bli av med denna moraliska skithög.
Jo, jag är väl insatt i alla turer kring det där (har även besökt rättegången i mitt yrke), jag vände mig bara mot din tankevurpa.
2018-09-12, 10:38
Medlem
Irmschers avatar
Citat:

Men mff hade inga problem att sälja vidare miiko?
2018-09-12, 10:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Men mff hade inga problem att sälja vidare miiko?

H96 visste vad de fick. Det var ju känt i minst ett halvår om inte ett år innan blir såld. Justa papper vilket man inte kan säga om SIRIUS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in