Citat:
En sak jag undrar över är varför AfS fick så få röster i SD:s starkaste fästen.
Ta Sjöbo kommun till exempel: kanonresultat för SD på 39%. Ändå verkar AfS ha fått mindre än 1%.
Det verkar helt enkelt inte finnas nån efterfrågan på en mer radikal politik än den SD står för, ens på de orter där motståndet mot invandringen är mycket stort.
Ta Sjöbo kommun till exempel: kanonresultat för SD på 39%. Ändå verkar AfS ha fått mindre än 1%.
Det verkar helt enkelt inte finnas nån efterfrågan på en mer radikal politik än den SD står för, ens på de orter där motståndet mot invandringen är mycket stort.
Det ni AfS:are har fått om bakfoten är att AfS för den breda massan är ett okänt parti. Media har medvetet undvikit att rapportera om partiet då dom lärt sig att all publicitet är bra publicitet (utan media hade SD fortfarande varit ett marginaliserat parti likt AfS).
Möjligen känner fler till dom nu efter valet då vissa av dom större tidningarna hade några krönikörer som pratade om dom misslyckade valen för dom mindre partierna som AfS, MED osv. Men annars? Hur många i Sjöbo känner till AfS? Inte många. Det är lätt att tro att hela Sverige kände till AfS när man sitter dagarna i ända i denna och andra AfS-forum, går på deras torgmöten, kollar/lyssnar på "Den kokta grodan" och lever hela sitt liv i AfS-sfären. Det var därför så många av er trodde att dom faktiskt skulle nå 4%. Vi andra fattade hela tiden att detta var totalt omöjligt då 4% innebär ~250k röster. Jag tror inte ens 4% av Sveriges befolkning kände till vilka AfS var på valdagen om jag ska var ärlig.
Och vad gäller Sjöbo. Som bekant finns det det redan ett invandringskritiskt parti idag som dessutom har blivit etablerat och för politik på alla områden, finns representerade i landsting och kommuner - SD. Vidare har dom profilerat sig för landsbygden och äldrevården (Sjöbo ligger på landsbygden och har en hög medelålder). Och just i Sjöbo är SD ett etablerat parti sedan länge - och därför har man sin lojalitet hos dom.
Och även om SD har liberaliserats och blivit softare så framhäver de övriga partierna, journalister, bloggare etc dom fortfarande som ett parti med främlingsfientliga åsikter. Dom får dom helt enkelt att framstå som mer radikala än vad dom i själva verket är, och därför har folk i allmänhet valt att rösta på SD istället för AfS.
Vad gäller Afs misslyckande i allmänhet... Förutom det jag redan nämnde ovan så har dom haft en alldeles för hård retorik, dom är för unga och har riktat sig alldeles för mycket mot ungdomar (t ex med internet-memes som detta t ex: https://www.youtube.com/watch?v=CaYx8sMs5tM). Ska man locka till sig en större skara väljare måste man framstå som mer seriösa. Vidare har man inte visat HUR man ska genomföra denna återvandring som varit deras paroll. Hur ska den gå till rent praktiskt? Det säger sig själv att det inte är möjligt att skicka hem +500k invandrare hur som helst. Jag kan komma på en jävla massa lösningar på problematiken vi har, men inte fan har jag täckning för hur detta ska genomföras i praktiken. AfS är inte trovärdiga helt enkelt.
Sen kan man se på videos på YouTube från deras torgmöten att AfS-sympatisörer (även aktiva AfS:are?) går omkring och filmar motdemonstranterna. Just att filma motståndarna är något som både extremvänstern och extremhögern sysslar med och är en härskarteknik som ämnar till att skrämma motståndarna till tystnad. Att ägna sig åt sådant, att låta sina sympatisörer ägna sig åt detta är inte ett smart drag. Och denna videon anser många är jävligt obehaglig, och den gick viral på Facebook ett tag. Jag tror att den skrämde bort väldigt många: https://www.youtube.com/watch?v=RWOXIIVcNYs.
Senast redigerad av trueforgood 2018-09-12 kl. 23:34.
Senast redigerad av trueforgood 2018-09-12 kl. 23:34.
Fast i arabernas fall så beror det ju på Israel och islam. Det egentligen enda kravet är högre intelligens, och grejen med asperger är att man inte kan vara korkad för att få den diagnosen. Det är liksom ingen slump att den etniska juden och mycket sannolikt aspiefall, Bobby Fischer, med hans 187 i IQ, satt och tjatade om och tog avstånd från judar hela tiden
Du menar väl ändå inte att du är smartare än Bobby Fischer?