2018-09-12, 23:19
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
En sak jag undrar över är varför AfS fick så få röster i SD:s starkaste fästen.

Ta Sjöbo kommun till exempel: kanonresultat för SD på 39%. Ändå verkar AfS ha fått mindre än 1%.

Det verkar helt enkelt inte finnas nån efterfrågan på en mer radikal politik än den SD står för, ens på de orter där motståndet mot invandringen är mycket stort.

Det ni AfS:are har fått om bakfoten är att AfS för den breda massan är ett okänt parti. Media har medvetet undvikit att rapportera om partiet då dom lärt sig att all publicitet är bra publicitet (utan media hade SD fortfarande varit ett marginaliserat parti likt AfS).

Möjligen känner fler till dom nu efter valet då vissa av dom större tidningarna hade några krönikörer som pratade om dom misslyckade valen för dom mindre partierna som AfS, MED osv. Men annars? Hur många i Sjöbo känner till AfS? Inte många. Det är lätt att tro att hela Sverige kände till AfS när man sitter dagarna i ända i denna och andra AfS-forum, går på deras torgmöten, kollar/lyssnar på "Den kokta grodan" och lever hela sitt liv i AfS-sfären. Det var därför så många av er trodde att dom faktiskt skulle nå 4%. Vi andra fattade hela tiden att detta var totalt omöjligt då 4% innebär ~250k röster. Jag tror inte ens 4% av Sveriges befolkning kände till vilka AfS var på valdagen om jag ska var ärlig.

Och vad gäller Sjöbo. Som bekant finns det det redan ett invandringskritiskt parti idag som dessutom har blivit etablerat och för politik på alla områden, finns representerade i landsting och kommuner - SD. Vidare har dom profilerat sig för landsbygden och äldrevården (Sjöbo ligger på landsbygden och har en hög medelålder). Och just i Sjöbo är SD ett etablerat parti sedan länge - och därför har man sin lojalitet hos dom.

Och även om SD har liberaliserats och blivit softare så framhäver de övriga partierna, journalister, bloggare etc dom fortfarande som ett parti med främlingsfientliga åsikter. Dom får dom helt enkelt att framstå som mer radikala än vad dom i själva verket är, och därför har folk i allmänhet valt att rösta på SD istället för AfS.

Vad gäller Afs misslyckande i allmänhet... Förutom det jag redan nämnde ovan så har dom haft en alldeles för hård retorik, dom är för unga och har riktat sig alldeles för mycket mot ungdomar (t ex med internet-memes som detta t ex: https://www.youtube.com/watch?v=CaYx8sMs5tM). Ska man locka till sig en större skara väljare måste man framstå som mer seriösa. Vidare har man inte visat HUR man ska genomföra denna återvandring som varit deras paroll. Hur ska den gå till rent praktiskt? Det säger sig själv att det inte är möjligt att skicka hem +500k invandrare hur som helst. Jag kan komma på en jävla massa lösningar på problematiken vi har, men inte fan har jag täckning för hur detta ska genomföras i praktiken. AfS är inte trovärdiga helt enkelt.

Sen kan man se på videos på YouTube från deras torgmöten att AfS-sympatisörer (även aktiva AfS:are?) går omkring och filmar motdemonstranterna. Just att filma motståndarna är något som både extremvänstern och extremhögern sysslar med och är en härskarteknik som ämnar till att skrämma motståndarna till tystnad. Att ägna sig åt sådant, att låta sina sympatisörer ägna sig åt detta är inte ett smart drag. Och denna videon anser många är jävligt obehaglig, och den gick viral på Facebook ett tag. Jag tror att den skrämde bort väldigt många: https://www.youtube.com/watch?v=RWOXIIVcNYs.
Senast redigerad av trueforgood 2018-09-12 kl. 23:34.
Citera
2018-09-12, 23:30
Medlem
Centauris avatar
Citat:

Ta Sjöbo kommun till exempel: kanonresultat för SD på 39%. Ändå verkar AfS ha fått mindre än 1%.

Det verkar helt enkelt inte finnas nån efterfrågan på en mer radikal politik än den SD står för, ens på de orter där motståndet mot invandringen är mycket stort.

För att Afs är ett efterblivet parti. Att åka runt på turné och hetsa gör man bara inte om man vill vara trovärdiga. Valresultatet talar sitt tydliga språk.
Citera
2018-09-12, 23:35
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Varför tror du att alla nationalistiska rörelser i Europa har varit antisemitiska? Hade de fel? Vet du bättre än de? Fråga dig sen också varför det är just judar man inte "får" prata om eller vara kritisk emot?

Vadå "just judar"? Prova att starta en rörelse som är anti-finländare, anti-afrikaner eller liknande. Visst, man blir inte kallad nazist isåfall, men det kommer att gå ungefär lika bra. Sedan får man visst vara kritisk mot judar, det kan man vara på precis samma sätt som man kan vara kritiska mot andra. Men "judar är av sin natur onda och konspirerande" duger inte.

Jag tror inte att alla nationalistiska rörelser varit antisemitiska, men det är antagligen ett vanligt fenomen för att det är lätt att lura i folk utan kritiskt tänkande att allt är judens fel. Rothschilds ligger bakom allting, och så vidare i oändligheten. Det är tacksamt att ha en klart definierad fiende att gå till angrepp mot. För kommunisterna är det kapitalisterna. I USA har det varit kommunisterna.

Jag är väl bekant med hur resonemangen går. Men det går t.ex. inte att bli kvitt tiggeriet genom att bedriva antiziganistisk rörelse, det som fungerar är tiggeriförbud. Skall man åstadkomma någonting vettigt får man göra det via lagar och regler som ger oss det samhälle vi vill ha, det är galenskap att försöka göra det via angrepp mot folkgrupper direkt.

Det vill säga alla former av kollektiv bestraffning baserat på ras, hudfärg, religion eller etnicitet är uteslutet. Det kommer aldrig att accepteras. Inte i ett västerländskt samhälle. Även om man vill ha det på det sättet, är det dömt att misslyckas. Därför är det korkat.
Citera
2018-09-12, 23:52
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:

På grund av SD, såklart. Jag förklarade detta redan för någon månad sedan, genom att jämföra mellan Unix och dess tänkta ersättare, Plan 9:
“It looks like Plan 9 failed simply because it fell short of being a compelling enough improvement on Unix to displace its ancestor. Compared to Plan 9, Unix creaks and clanks and has obvious rust spots, but it gets the job done well enough to hold its position. There is a lesson here for ambitious system architects: the most dangerous enemy of a better solution is an existing codebase that is just good enough.” — Eric S. Raymond
^^ SD är Unix och AfS är Plan 9. AfS må vara en bättre produkt, men SD är helt enkelt "tillräckligt bra", och just därför kommer AfS aldrig komma någonstans, precis som Plan 9 blev en flopp, trots att Plan 9 utvecklades av samma team som skapade Unix och rent tekniskt är Plan 9 överlägset Unix. Så om en hög IQ produkt som Plan 9 inte lyckades, ja då kommer AfS inte heller lyckas. Och det är precis SD:s roll också, att hålla ute radikalare nationalistpartier, genom att vara "tillräckligt bra". Bara att acceptera och rösta SD framöver. Svenskar kommer aldrig rösta på något radikalare än SD, när det kommer till nationalism. I alla fall inte så länge den svenska ekonomin går bra.

Det är bara att inse det, för att vara lite krass: Kasselstrand och Hahne hade halva inne när de var i SDU; Kasselstrand hade kunnat bli en framgångsrik riksdagspolitiker och ja kanske till och med partiledare för SD den dagen Åkesson avgår. Men han kunde inte hålla sig, och han hade antagligen lite för stort ego och ville floppa SD genom att börja köra med NMR/SvP retorik osv. Han har gjort sitt val och nu kommer han få gå samma väg som ND-gänget gick. ND fick ju nästan 10 tusen röster i deras första val, och väljarna sjönk i de två kommande valen de ställde upp i. Troligtvis kommer det bli så för AfS också. Nu var partiet nytt och färskt, det fanns lite entusiasm, och de fick en cirka 20 tusen röster, nästa gång blir det 10 tusen röster, därefter 5 tusen röster, och så läggs AfS ner efter 2026-valet.
Citera
2018-09-13, 00:04
Medlem
Vi får se om AFS kommer ändra taktik till EU-valet. Jag tror de måste det om de inte vill få ännu ett fiasko.

Mina tips:

- Skippa trumpismen med uttryck som "hög energi" och liknande. Låter bara töntigt enligt mig.

- Tona ner agget mot SD. Det lyste igenom rätt ordentligt att det var något personligt mot SD hos Kasselstrand och det gynnade honom inte.

- Dra ner på hetsen och ultrapopulismen i retoriken och försök ha en mer sansad och intellektuell framtoning. Blev väl lite för mycket fokus på återvandring och det framfördes också på ett sätt som kan uppfattas som extremt och hatiskt. Bredda lite och försök diskutera återvandring på ett mjukare sätt.

- Visa för väljarna på ett trovärdigt sätt att ni inte beblandar er med riktiga fascistoida personligheter eller rörelser. (Detta tycker jag inte uppfylldes detta val)

Gör man detta tror jag man kan öka, fortsätter man som i denna valrörelse blir det nog ännu ett fiasko.
Citera
2018-09-13, 00:12
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Över 6 tusen röster just i detta nu och det lär bli runt 20 tusen när allt är klart. Lite mer kanske.
Äntligen någon som behagar vara lite informativ, om att man inte ska avläsa som jag gjorde.
Men det förändrar ju knappast vår procentsats oavsätt eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Sen kan man se på videos på YouTube från deras torgmöten att AfS-sympatisörer (även aktiva AfS:are?) går omkring och filmar motdemonstranterna. Just att filma motståndarna är något som både extremvänstern och extremhögern sysslar med och är en härskarteknik som ämnar till att skrämma motståndarna till tystnad. Att ägna sig åt sådant, att låta sina sympatisörer ägna sig åt detta är inte ett smart drag. Och denna videon anser många är jävligt obehaglig, och den gick viral på Facebook ett tag. Jag tror att den skrämde bort väldigt många: https://www.youtube.com/watch?v=RWOXIIVcNYs.
Just det där exemplet är ju guilty by association, inte talarna eller staffen som filmar, utan svansen

Sedan har officella torgmötes-kameran filmat & hålle kvar på motdemonstranter som varit störiga och för fula under mötena, men inte särskilt obehagligt mest utomparlamentariskt gjort...jag tycker man ska få skrämma mötes-sabotörer till tystnad
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-09-13 kl. 00:32.
Citera
2018-09-13, 00:20
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BravePessimism
Global media ägs av judar
Nationell media ägs av judar
Det enda stora nationalistiska partiet i Sverige styrs till stor del av sionistiska intressen.
Vi har lagar som specifikt existerar för att skydda judar och censurera motståndare.
Etc etc

På vilket sätt anser du att detta är konspirationsteori? Det är fakta.

Vad är det för en fråga? Du missförstår mig helt, och spammar med påståenden för att sedan hävda att jag sagt att dessa skulle vara konspirationsteorier. Jag tänker inte läsa alla dina länkar när de inte har någon relevans för vad jag skrev.

Jag gav mina synpunkter på vad som går och vad som inte går att driva som politik. Och jag vill gärna se att AfS utvecklas i en riktning som ökar partiets chanser snarare än fördärvar dem.

Jag skrev att man är körd som politiskt parti ifall man går till attack mot folkgrupper specifikt, judar eller vad som. Skulle AfS anamma något sådant skulle det vara kört. Man kan stoppa och utvisa kriminella invandrare, men det går inte att bygga politik på att urskillningslöst skicka hem alla afghaner, syrianer, judar eller liknande och tro att man kan nå framgång.

Vill du diskutera judars makt i samhället finns det sådana trådar redan på forumet. Rösta på NMR nästa val vetja, de kanske går om Djurens parti med lite tur.
Citera
2018-09-13, 00:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Vad är det för en fråga? Du missförstår mig helt, och spammar med påståenden för att sedan hävda att jag sagt att dessa skulle vara konspirationsteorier. Jag tänker inte läsa alla dina länkar när de inte har någon relevans för vad jag skrev.

Jag gav mina synpunkter på vad som går och vad som inte går att driva som politik. Och jag vill gärna se att AfS utvecklas i en riktning som ökar partiets chanser snarare än fördärvar dem.

Jag skrev att man är körd som politiskt parti ifall man går till attack mot folkgrupper specifikt, judar eller vad som. Skulle AfS anamma något sådant skulle det vara kört. Man kan stoppa och utvisa kriminella invandrare, men det går inte att bygga politik på att urskillningslöst skicka hem alla afghaner, syrianer, judar eller liknande och tro att man kan nå framgång.

Vill du diskutera judars makt i samhället finns det sådana trådar redan på forumet. Rösta på NMR nästa val vetja, de kanske går om Djurens parti med lite tur.
Du låter som min brorsa häromdan som tyckte att AFS är för etnisk rensning.....men en etnisk rensning är just en rensning & inte en individuellt prövad rensning
Citera
2018-09-13, 00:32
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Den autistiska impulsen att se Juden™ överallt är kontraproduktiv för den svenska nationella rörelsen. Vad hade Juden™ med saken att göra från första början?
Allt. Judefrågan är såklart det ultimata autistämnet. Det är en stor fördel med ett autistiskt sinne, för att kunna se alla detaljer och greppa judefrågan i sin helhet. Detta styrker min uppfattning att Hitler hade asperger. Det är nämligen just förmågan att se detaljer som är en bra aspiestyrka, och den högre intelligensen, den intensiva koncentrationsförmågan samt utmärkta, ofta fotografiska minnet bland aspergare, som underlättar för autister att sätta ihop två och två och förstå judemaffians roll i världspolitiken. Dock är det inget krav på att man måste vara en aspie för att förstå judefrågan, jag menar, till och med korkade araber förstår judefrågan Fast i arabernas fall så beror det ju på Israel och islam. Det egentligen enda kravet är högre intelligens, och grejen med asperger är att man inte kan vara korkad för att få den diagnosen. Det är liksom ingen slump att den etniska juden och mycket sannolikt aspiefall, Bobby Fischer, med hans 187 i IQ, satt och tjatade om och tog avstånd från judar hela tiden Du menar väl ändå inte att du är smartare än Bobby Fischer?

Samtidigt har du rätt i sak att detta kan bli kontraproduktivt för en nationell rörelse, eller politiskt parti, att ständigt tjata om judar. Vanligt folk med tvåsiffrig IQ har ju inte samma förmåga att förstå djupa ämnen som judefrågan, eftersom de inte är begåvade med samma detaljsinne. Det är alltså ingen bra idé att snacka om judar om man har tänkt vinna väljare. Normies förstår inte vad man pratar om då, och i den utsträckningen de förstår på ett ungefär vad man pratar om så tycker de bara att man är sjuk i huvudet eller "grov autist". Någon som Andrew Anglin hade liksom aldrig kunnat bli president eller premiärminister i något västerländskt land.

För att återstyra detta till AfS, stod t.ex. Jeff Ahl och snackade om "globalister" (alltså judarna) i tid och otid. Detta funkar till viss del i USA eftersom Alex Jones populariserade "globalist" termen, och Donald Trump började också använda "globalists" osv, men i svensk kontext funkar det inte alls, eftersom ingen här använder begreppet "globalister". Så när Ahl snackar om "globalister" hela tiden och säger att de försöker förslava svenskar och ta ifrån svenskar deras makt och göra Sverige lika fattigt som Grekland osv, kan han lätt uppfattas som en knäppgök eller autistfall bland vanligt folk (jag säger inte att Ahl är en aspie, han ser inte ut som en). Detta trots att han har rätt i sak.

Och sedan är det faktiskt så, att har man inte förstått judefrågan, så har man inte fattat någonting. Däremot kan det ju vara otaktiskt och en dålig strategi att snacka om judar, när man försöker bygga ett politiskt parti med en tillräckligt stor väljarkår. Det är inget jag rekommenderar. SD har faktiskt en bättre, mer gångbar strategi i den frågan. SD hade aldrig kommit upp i 17-18 procent om de satt och snackade om "globalister" hela tiden, funkar bara inte så i landet lagom.

Frågan ett parti som AfS bör ställa sig, är om deras fokus är återvandring av untermenschen/smutsmuslimer/skräpfolk, eller att ta strid mot "globalister". Om de har tänkt starta krig mot judemaffian, kommer de att förlora; det finns inga vinster att hämta där, så de bör justera deras prioriteringar lite. AfS kanske tänkte något i stil med, vårt budskap om återvandring blir slagkraftigare och mer äkta, om vi nämner globalister, det funkade ju för Trump! Men detta var bara en av många felberäkningar från deras sida. Judeägda YouTube osv, började censurera dem. Och hade de trots allt detta ändå kommit in i riksdagen, så hade inget parti inklusive SD, samarbetat med dem. AfS hade fått en större pariastämpel än vad SD har idag, och kanske till och med förbjudits osv.

Så, med det sagt, var AfS dödsdömt från dag ett.

Citat:
Detta är vad som totalt förstör för t.ex. hela NMR och många andra rörelser. Det är en så korkad angreppsmetod så det inte är sant. Det finns ingen som kommer tolerera en rörelse som är fokuserad på att vara mot någon specifik folkgrupp. Man kan vara nationalist och ha extremt stränga invandringsregler, men man kan inte driva någon "anti-jude" eller "anti-neger" eller liknande politik utan att det kommer gå käpprätt åt helvete.

Det finns många framgångsrika judar med stort inflytande och makt. Jag tycker man får finna sig i detta. Nationalism bör gå till angrepp mot globalism, EU och så vidare. Att fokusera på judar är helt felriktat i min mening.

Tror man att lösningen på någonting är att hantera "judefrågan" så är man helt ute och cyklar. Man saknar finess, analytisk förmåga och är villig att acceptera dravel som sanning. Det är samma jävla strunt som kommunisterna som anser att "kapitalistsvinen" ligger bakom allt ont i världen, och att företag är onda utsugare som bara utnyttjar människor.

Men visst, vill man driva en nationalistisk rörelse helt åt helvete, så rikta in hela skiten på de onda judarna som konspirerar att ta över världen. Lägg fram sion vises protokoll som bevis. Och få 3 röster i valet nästa år från de toknationalister man lyckas övertyga.
Fast kommunisterna har ju rätt om kapitalistsvinen, problemet är att kommunismen som sådan är en annan judisk ideologi som leder till skitsamhällen, och bara för det så tror vissa att kapitalism är det enda som fungerar. Kapitalism förstör verkligen hela planeten. Det är pga kapitalism som vi har alla dessa giftiga utsläpp av tungmetaller och bensin osv istället för miljövänlig, förnybar energi. Tror du att det är en slump att ett kapitalistsvin som Donald Trump gick omkring och snackade om "we're bringing back coal" eller? Kapitalistsvinen fungerar så; de bryr sig mer om pengar och vinster, än om en hållbar planet. Varenda reglering som är tänkt för att skydda folket och miljön, men som kanske minskar inflödet av pengar, vill kapitalistsvinen ta bort. "Do the right thing" för kapitalistsvin betyder "make money". Ta bara som exempel, när Clair Cameron Patterson kampanjade mot blyförgiftning, alltså när han lobbade för att ta bort bly i bensin. Detta dokumenterades utmärkt i Cosmosavsnittet, "The Clean Room". I alla fall, kapitalistsvinen ville fortsätta ha blybensin, trots att de var medvetna om blyförgiftning osv, bara för att tjäna en slant. Så jävla sjuka i huvudet och ansvarslösa är kapitalistsvinen. Kapitalistsvin har ingen moral, allt som betyder något för dem är mo' money.

Kapitalism är en mycket ond ideologi. I det avseendet kapitalism fungerar bra, så är det när den är mycket tight reglerad.

Hur som helst, judefrågan är verklig. Däremot kanske man inte bör starta tjafs med judarna hela tiden, det leder liksom bara till världskrig till slut, och ännu mer tredje världen invandring som bestraffning, efter att judarna har vunnit världskriget. Det ligger mycket visdom i ordspråket keep your friends close, but your enemies closer.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-13 kl. 01:01.
Citera
2018-09-13, 00:50
Medlem
Guillounisms avatar
Feymark är ett solklart exempel på asperger, de karaktäriseras ofta av ett barnsligt utseende (om det förekommer tillsammans med hyfsat hög intelligens, stelt beteende och annat så är det garanterat så), även i ganska hög ålder. Fanns en väldigt bra video på Youtube om det för några år sedan. Hittar det inte nu.
Citera
2018-09-13, 00:56
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Feymark är ett solklart exempel på asperger, de karaktäriseras ofta av ett barnsligt utseende (om det förekommer tillsammans med hyfsat hög intelligens, stelt beteende och annat så är det garanterat så), även i ganska hög ålder. Fanns en väldigt bra video på Youtube om det för några år sedan. Hittar det inte nu.
Ja, Andreas Feymark och även Mikael Simm, är tydliga aspergare/autister. Däremot är Kasselstrand, Hahne och Ahl, inte aspiefall. De ser normala ut, talar normalt osv.

Men som jag sagt tidigare, det är inte nödvändigtvis något dåligt ifall AfS har en massa aspergare i deras partiledning. Detta innebär att AfS utgörs av intelligenta och kompetenta medlemmar. Däremot kanske de inte bör skylta runt med typer som Feymark och Simm alltför mycket, det skrämmer bara iväg vanligt folk från att rösta på AfS.
Citera
2018-09-13, 01:00
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Vadå "just judar"? Prova att starta en rörelse som är anti-finländare, anti-afrikaner eller liknande. Visst, man blir inte kallad nazist isåfall, men det kommer att gå ungefär lika bra. Sedan får man visst vara kritisk mot judar, det kan man vara på precis samma sätt som man kan vara kritiska mot andra. Men "judar är av sin natur onda och konspirerande" duger inte.

Jag tror inte att alla nationalistiska rörelser varit antisemitiska, men det är antagligen ett vanligt fenomen för att det är lätt att lura i folk utan kritiskt tänkande att allt är judens fel. Rothschilds ligger bakom allting, och så vidare i oändligheten. Det är tacksamt att ha en klart definierad fiende att gå till angrepp mot. För kommunisterna är det kapitalisterna. I USA har det varit kommunisterna.

Jag är väl bekant med hur resonemangen går. Men det går t.ex. inte att bli kvitt tiggeriet genom att bedriva antiziganistisk rörelse, det som fungerar är tiggeriförbud. Skall man åstadkomma någonting vettigt får man göra det via lagar och regler som ger oss det samhälle vi vill ha, det är galenskap att försöka göra det via angrepp mot folkgrupper direkt.

Det vill säga alla former av kollektiv bestraffning baserat på ras, hudfärg, religion eller etnicitet är uteslutet. Det kommer aldrig att accepteras. Inte i ett västerländskt samhälle. Även om man vill ha det på det sättet, är det dömt att misslyckas. Därför är det korkat.

Varför ska då judar ges rätten inta denna särställning och exklusiva rätt att kollektivt bestraffa andra enligt samma kriterier du precis ondgjort dig över?
Svara på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in