2018-09-12, 22:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har inget med SD eller någon annan att göra. Det har med respekt till en mördad 3 barns mor! Jag köper att man ibland ironiserar över SD eller någon annan GM, med glimten i ögat. Men när det kommer till rena fantasiteorier så går det för långt, tycker jag.
Jag har sett dig hänga ut flera som MGM men jag har missat att du ironiserar med glimten i ögat. Apropå fantasiteorier...
Citera
2018-09-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har sett dig hänga ut flera som MGM men jag har missat att du ironiserar med glimten i ögat. Apropå fantasiteorier...
Jag skriver rena fakta förhållanden om olika GM och sätter in det i ett händelseförlopp.
Att skriva att SD och HD har klätt ut sig och gått till polisen och hittat på damen för att få någon typ av alibi. Jag backar, ursäkta! Fortsätt spekulera i dessa banor. Det kan ju leda till nått bra!
Citera
2018-09-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du kanske kan kolla upp det i Sundsvall

Och passa gärna på att kolla på andras händer också
bland LWs bekanta.
En nyfiken fråga, vad menar ni med detta med händerna? Gamla skador?
Citera
2018-09-12, 23:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Teknisk bevisning enligt EGT som vidare hört det av en vän..som vidare antagligen hört det från SD (eller hans närmsta) eftersom de är så säkra på den saken..
Nej, det verkar inte ha funnits någon teknisk bevisning heller. Att man skulle ha hittat blod från LW i SD:s bostad var nog något missförstånd, eller falska förhoppningar som polisen hade. Man hittade kanske någon mysko fläck och sedan spreds det där ryktet via Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus
Senast redigerad av Draifos 2018-09-12 kl. 23:30.
Citera
2018-09-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal

Ja, typ. Det stöttes och blöttes lång tillbaka i tråden. Tror inte det är särskilt relevant.
Citera
2018-09-12, 23:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nån kan väl slå i en trumma när paret sdhd exploderat eller återbördats till svensk mark. Eller fått oannonserat besök med bjudfika med servetter tryckta i mönster av svarsformulären från NFC. (De ska visst ha det som stående tilläggstjänst...)

Eller flyga över riket med banderollplan, med texten ”Kodnamn: Örnen har landat.”

(Sen kan jag inte låta bli att tycka att Fleudhestens nick kanske borde kunna ha en framtid med presstalesmannen hos Örebropolisen. Gå för det!)

Gumman kommer inte hittas. Inte den gumman i alla fall. Flickorna kanske, men troligen inte. Är mitt tips.

Polisens o herrens vägar är ibland outgrundliga. Det är inte ett förhållande som man alltid ska sträva efter att rätta till.

Polisens efterlysning av gråhåriga tanten påminner om den mintgröna raggarbilen (inte utseendemässigt men ni fattar) i Mantorpfallet: även då gick polisen ut stort i media och efterlyste folk som kunde ha iakttagit den mystiska bilen. När väl FUP kom, så framgick ingenting om att en sådan bil hade koppling till brottet. Men oj, vilka textlängder den stackars okända raggarbilen genererade i tråden på fb. Till ingen nytta alls, som det visade sig
Citera
2018-09-13, 00:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
HD delar med sig av sdhd's reseäventyr.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9fea065e-b3df-40f5-a45e-ee01d13587bd&IID=99a8a66b-c9b2-4190-837d-b0463dcf30ce
Citera
2018-09-13, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
HD delar med sig av sdhd's reseäventyr.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9fea065e-b3df-40f5-a45e-ee01d13587bd&IID=99a8a66b-c9b2-4190-837d-b0463dcf30ce

Åsså, the little boy ... och dess tydliga "signatur". Humor?
Citera
2018-09-13, 00:39
Medlem
Jo, vi noterade detta i somras när SD var tagen av banan. Att hans svit med FTF varje månad skulle brytas. Men vi upptäckte då att den redan hade brutits 2016 trots att vi visste att den sviten var intakt. Men vi hade ingen förklaring till hur eller varför. Och ingen brydde sig just då så mycket annat än att det verkade konstigt. Det var efter att jag läste om alla olika teorier om norrsjöcacharnas loggningar (eller inte loggningar) i tråden som jag kom ihåg denna cache.

Idag såg jag bilder i loggboken på cachens webbsida tagna av andra som loggat cachen. Bilderna talar sitt tydliga språk.

Mina reflektioner. Att en person skrev in allas nickar i loggboken är inget konstigt, snarare kutym. Att Team Davidsson (numera HerrTeamDavidsson, eller HTD) besökte platsen är klarlagt. Allt står beskrivit i Yankeedudes logg. Att Softpocahontas är inskriven i loggboken men inte nätloggat inom en kortare tid efter är iofs inget märkvärdigt. Men att hon aldrig skulle ha nätloggat är det. Verkligen. En FTF glömmer man inte nätlogga helt enkelt. Att hon aldrig nämns i YD:s logg antyder att hon aldrig var på plats. Det här går liksom inte riktigt ihop.

Som sagt var är det redan klarlagt att HTD har loggat cachen fysiskt samt nätloggat, han hade en lång FTF-svit som bröts genom att nån gång mellan 13/5-2017 och 31/7-2018 suddas bort helt i loggboken. Samt så raderas även nätloggen.

Varför skrevs Softpocahontas (LW) in på loggen? Samma som vid Norrsjöcacharna?

Har HTD besökt ön igen i ett försökt att rensa spår efter sig genom att sudda ut sitt nick? Knappast troligt. Varför drar man mer uppmärksamhet åt sig genom att bryta sviten? Utan mer troligt har nån annan gjort det, men vem? Radering av en nätlogg kan endast ske på följande sätt: cacharen själv, cacheägaren eller Groundspeak. Vi kan enkelt utesluta att HTD skulle ta bort loggen. Samma sak med Groundspeak (geocaching HQ) då de enbart tar bort uppenbart felaktiga loggar. Kvar finns cacheägaren. Att ta bort en giltig nätloggning hör till det mycket ovanliga. Man ska ha goda skäl. Även cacharen får kopia på borttagningen. Måste säga att som cachare har jag aldrig hört talas om något liknande tidigare.

Personligen har jag aldrig sett eller hört CO nicket Lag Amie tidigare, så jag kan inte uttala mig om honom (ja, nicket är förvisso LAG Amie, men i Yankeedudes logg skrivs att Lag Amie är en han.)

Kan nån som känner SD fråga honom om sin FTF-svit och denna plus Norrsjöcacherna, utan att outa sig?

Fler frågor än svar.
Citera
2018-09-13, 01:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Polisens efterlysning av gråhåriga tanten påminner om den mintgröna raggarbilen (inte utseendemässigt men ni fattar) i Mantorpfallet: även då gick polisen ut stort i media och efterlyste folk som kunde ha iakttagit den mystiska bilen. När väl FUP kom, så framgick ingenting om att en sådan bil hade koppling till brottet. Men oj, vilka textlängder den stackars okända raggarbilen genererade i tråden på fb. Till ingen nytta alls, som det visade sig

Säg inte det... Men inte för de godtrogna. Den här damens hår var inte grönt dock. Men trädgårdsmarknaden i Karlslund kanske kan klassas som grönt.

Ibland är väl en efterlysning ut i det blå bättre än tystnad också.
Citera
2018-09-13, 01:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavskombo
Jo, vi noterade detta i somras när SD var tagen av banan. Att hans svit med FTF varje månad skulle brytas. Men vi upptäckte då att den redan hade brutits 2016 trots att vi visste att den sviten var intakt. Men vi hade ingen förklaring till hur eller varför. Och ingen brydde sig just då så mycket annat än att det verkade konstigt. Det var efter att jag läste om alla olika teorier om norrsjöcacharnas loggningar (eller inte loggningar) i tråden som jag kom ihåg denna cache.

Idag såg jag bilder i loggboken på cachens webbsida tagna av andra som loggat cachen. Bilderna talar sitt tydliga språk.

Mina reflektioner. Att en person skrev in allas nickar i loggboken är inget konstigt, snarare kutym. Att Team Davidsson (numera HerrTeamDavidsson, eller HTD) besökte platsen är klarlagt. Allt står beskrivit i Yankeedudes logg. Att Softpocahontas är inskriven i loggboken men inte nätloggat inom en kortare tid efter är iofs inget märkvärdigt. Men att hon aldrig skulle ha nätloggat är det. Verkligen. En FTF glömmer man inte nätlogga helt enkelt. Att hon aldrig nämns i YD:s logg antyder att hon aldrig var på plats. Det här går liksom inte riktigt ihop.

Som sagt var är det redan klarlagt att HTD har loggat cachen fysiskt samt nätloggat, han hade en lång FTF-svit som bröts genom att nån gång mellan 13/5-2017 och 31/7-2018 suddas bort helt i loggboken. Samt så raderas även nätloggen.

Varför skrevs Softpocahontas (LW) in på loggen? Samma som vid Norrsjöcacharna?

Har HTD besökt ön igen i ett försökt att rensa spår efter sig genom att sudda ut sitt nick? Knappast troligt. Varför drar man mer uppmärksamhet åt sig genom att bryta sviten? Utan mer troligt har nån annan gjort det, men vem? Radering av en nätlogg kan endast ske på följande sätt: cacharen själv, cacheägaren eller Groundspeak. Vi kan enkelt utesluta att HTD skulle ta bort loggen. Samma sak med Groundspeak (geocaching HQ) då de enbart tar bort uppenbart felaktiga loggar. Kvar finns cacheägaren. Att ta bort en giltig nätloggning hör till det mycket ovanliga. Man ska ha goda skäl. Även cacharen får kopia på borttagningen. Måste säga att som cachare har jag aldrig hört talas om något liknande tidigare.

Personligen har jag aldrig sett eller hört CO nicket Lag Amie tidigare, så jag kan inte uttala mig om honom (ja, nicket är förvisso LAG Amie, men i Yankeedudes logg skrivs att Lag Amie är en han.)

Kan nån som känner SD fråga honom om sin FTF-svit och denna plus Norrsjöcacherna, utan att outa sig?

Fler frågor än svar.

Vilka är "vi"? Några här i tråden? Och med "tagen av banan", menar du då när SD var häktad?
Citera
2018-09-13, 02:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal

Ja, enligt DFT så ska gärningsmannen
ha en skada på en hand sedan 2004.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in