Citat:
Ursprungligen postat av
Elross
Bor eller bodde ni ihop? Har du varit tillsammans med en tjej i fyra år och känner inte för ens nu att du bara vill ta hand om dina biologiska barn? Kan ni inte skaffa barn tillsammans även om hon har sedan tidigare? Lite annorlunda definition på kärnfamilj men det är en annan diskussion.
Hur länge har dina känslor svalnat för henne? Som tidigare postare skriver kommer du inte gå omkring och vara förälskad reste nav ditt liv, vissa episoder känner man lite mindre för sin partner och vissa mer. Vad har du gjort för att känna dig mer attraherad av henne? Prata om att försöka få tillbaka lite gnista i relationen? Ni har trots allt varit ihop 4,5 år så känns som att ni borde kunna prata med varandra
Jag flyttade ut från henne för snart ett år sedan. Nyligen flyttade hon till en ny lägenhet och då har jag bott där i 1,5 månad. Har haft kvar min lägenhet med möbler i, ifall det inte skulle funka. På det senaste har vi haft två gräl, inte jättestora dock. Men tillräckligt för att ta beslutet att flytta tillbaka till min lägenhet. Har nu varit här sedan i måndags.
Som det är just nu, så är inte barn aktuellt för min del. Sedan börjar hon komma upp i ålder, hon vill inte skaffa barn efter 40, vilket jag kan förstå. Så det är även lite tidspress om vi ska ha barn eller inte. Hon vill inte att jag ska komma och säga sen, när hon passerat 40 att jag vill ha barn, när jag hade chansen tidigare. Det kan jag också förstå från hennes sida.
Mina känslor svalnade för snart 1,5 år sedan. Vi var ute och reste. Det blev ett gräl där, som fick mig att känna att snart är sista droppen nådd. Den droppen borde nog redan vara förbrukad. Det är just allt roligt vi har gjort tillsammans och alla fina minnen med henne som håller mig kvar.
Hon ringde mig för en stund sedan, hon grät och sa att hon saknade mig. Hon är dock villig att ge mig tid att reflektera över vårat förhållande, vilket jag ska göra.