Citat:
Ursprungligen postat av
United86
Har varit tillsammans med en tjej i ca 4,5 år. Vi bodde ihop i 3,5 år. Det har varit upp och ner och fram och tillbaka mellan oss det senaste året.
Det har varit många gräl i förhållandet men även många otroligt fina stunder.
Jag älskar att vara med henne, då vi har mycket roligt ihop. Vi är ganska lika som personer, det har lett till att det varit lätt att få fram varandras bästa och sämsta sidor.
Man kan väl kanske tycka att om man har det så roligt tillsammans med sin partner, så är det väl inget att fundera över? Men saken är den, att jag inte kan se framtiden tillsammans med henne. Hon är 5 år äldre än mig och har ett barn sedan tidigare. Jag har ofta känt att om jag en dag ska ha egna barn, så vill jag ha det med någon som inte heller har några sedan tidigare. Kärnfamilj känns viktigt för mig.
Jag är inte heller särskilt attraherad av henne längre och har börjat se henne mer som en riktigt bra vän, än som flickvän och sambo. Givetvis kan inte vi vara vänner längre om vi inte är tillsammans, det skulle aldrig funka.
Bör man vara nöjd med det man har och inte vara så kräsen? Tror nämligen det blir svårt att hitta någon annan som klickar så bra personlighetsmässigt. Eller bör man söka efter något annat?
Jobbigt att förlora sin bästa vän, men samtidigt vill man känna det riktiga pirret för sin partner.
Vad hade ni gjort?
Jag hade gjort slut på ett schysst och ärligt sätt nu.
Du eller hon kommer att träffa någon annan (även om det bara är sexuellt) så småningom och tänk vad jobbigt om ni är ihop då?
Gör slut, hon kanske känner likadant som du och då går det att behålla en vänlig relation.
Nää man vill inte bo och leva i en kompisrelation.
Man klickar med olika människor beroende på var man är i livet och bara för att det var rätt för 5 år sedan så kommer det att komma någon annan som är rätt i det läget som är då.
Lycka till!