Citat:
Det spelar ingen roll. Givetvis ville alla ungdomar tanka filmer och musik på den tiden, men de som faktiskt röstade och alltid har röstat på Piratpartiet sedan dess, har inte varit den genomsnittliga mainstreamtänkaren som vill ladda ner copyrightskyddat material gratis, utan snarare, riktiga datornördar. Alltså sådana som mig. Just därför har Piratpartiet svårt att komma över 4% spärren; vi datornördar växer inte på träd.Hela min poäng är att piratpartiet var som likea en omröstning vill du får ladda hem eller inte? Alla gillade Piratpartiet. Alla vill ladda hem. Alla som laddade hem hängde på facebook på den tiden. Det var 0 stigmatisering förutom från sångaren i Metallica och någon ohipp svensk artist. Man sket i om det hette piratpartiet eller piratgruppen.
Och AfS har lite samma problem (bara det att ni inte är lika intelligenta som oss datornördar
), nämligen att hardcorenationalister är ganska ovanliga.
Citat:
Man kan som sagt, dölja vilka och vad man gillar, på Facebook, om man nu är orolig över stigmatisering. Dessutom fanns det en viss stigma på den tiden att tanka filmer osv; det ploppade ju upp anti-Piratbyrån, fildelare blev stämda på stora summor osv. Det var ju bland annat därför Piratpartiet uppstod, som en motpol mot all övervakning och jakten på vanligt folk som bara ville lyssna på musik utan att behöva betala 50 öre för varje gång man lyssnade på en låt.
Citat:
Du förstår väl att folk lajkar mycket mer idag, 2018, än vad folk gjorde för 8-10 år sedan? Folk lajkar vad som helst nuförtiden, någon lägger upp en statusuppdatering, och genast 100 likes bara där. Mellan 2007-2010 var det fortfarande ovanligt att folk lajkade politiska partier. Att SD hade 38 tusen likes då, det vägde betydligt mer än AfS:s 60 tusen likes idag. Lajktrenden hade inte riktigt tagit fart då.
Citat:
AfS har inte 5% väljare, och SD hade lätt mer än 5 gånger fler besökare på deras torgmöten än AfS. Betydligt mer än 5 gånger.5% tog jag som exempel för att det visa att SD inte ens har 5 gånger så stort stöd på sina möten. Eftersom du tog upp att Jimmie har fler besökare på sina möten. Som en indikator på stödet(vilket jag håller med om att det är). Om SD har 25% och Afs bara 2,5% så borde SD ha 10 gånger så mycket folk på sina möten. Om SD har 25% och Afs bara 1% så borde SD ha 25 gånger så många på sina möten. Så är absolut inte fallet.
Enligt del 2 av SVT:s valvaka, var Borås mest representativ och närmast riksnittet i 2014-valet. Nu verkar YouTube ha raderat Jimmie Åkesson's torgmöte i Borås, men jag satt och jämförde SD:s och AfS:s torgmöten i olika städer för att studera publiken, bland annat Boråspubliken. AfS:s torgmöte i Borås finns i alla fall kvar, låt oss ta oss en titt:
Återvandringsturnén har kommit till BORÅS!
https://www.youtube.com/watch?v=YJzDXnw8-Ng
Det var knappt några AfS-väljare i Borås, och betydligt fler motdemonstranter än AfS-sympatisörer. Visst, man kan skylla på att det regnade när AfS höll tal där, men Borås har beroende på hur man räknar, en cirka 70-100 tusen invånare, så några tusen sympatisörer borde ju AfS ha kunnat locka till torgmötet, ifall de skulle ha en realistisk chans att komma över 4%. När Jimmie Åkesson höll hans torgmöte i Borås för cirka 2 veckor sedan, var det verkligen fullt. Såg ut att ha större publik (utan några motdemonstranter i sikte) än vad AfS hade på deras valfinal i Kungsan. Om Åkesson lockar en större publik i Borås än vad AfS lockar till Stockholm på valfinalen, och då var det ju entusiastiska AfS-väljare som åkte dit från hela landet, ja då kommer det inte gå så bra i valet.
Så bland annat därför, förstod jag att AfS skulle floppa i det här valet. Sedan var det ju mycket annat också som inte talade till AfS:s fördel. Ni gjorde helt enkelt en alldeles för stor grej av Faceboklikesen. AfS hade behövt minst 200 tusen i Facebooklikes innan valdagen, för att kunna nå 4%.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-12 kl. 16:28.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-09-12 kl. 16:28.
och det är ett område i Sundsvall som du åker jorden runt på 5minuter i!
. Likes, torgmöten, hög energi,låg energi, ålt-right, . Vi lever snart i ett enda stort rinkeby. Nästa val spelar ändå ingen roll så analyserna inför nästa val är oviktiga.