2018-09-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Det måste ändå vara bland den längsta tystnaden från deras Youtubekanal

Den deppiga måndagen kom som en perfekt tajming för deras usla resultat

Omgruppering och invänta resultat.
Citera
2018-09-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tetse
Extremt skeptisk till det här valresultatet. Att övriga partier skulle samla så lite som 1,4% känns mycket tveksamt. Att SD samtidigt presterar så dåligt, när var och varannan person helt plötsligt börjat säga att de ska rösta på sd.

Jag är fullt medveten om att man kan vara inne i något av en filterbubbla, men jag tycker helt ärligt att detta inte går ihop.

Fler har samma känsla. Något känns manipulerat. Jag tror inte på detta land längre, men dom nationella krafterna får aldrig ge upp.
Citera
2018-09-10, 20:44
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jo, du har rätt, men du fattar ju också min poäng.

Det har snackats om "krisen" och "kollapsen" i nationalistiska kretsar i flera decennier. Det har fortfarande inte inträffat. Kollapsen har inte kommit och "raskriget" har inte börjat.

Jag säger inte att det aldrig kan bli så, bara att många har pratat om det väldigt länge utan att det har inträffat. Många har hängt upp sina liv och sina politiska ställningstaganden och aktiviteter kring förvissningen om att "krisen" kommer snart och att den kommer gynna oss nationalister.

Problemet är att inget av detta har inträffat ännu och mycket väl kan dröja länge till, eller aldrig bli verklighet.
Jo, jag fattar poängen. Den riktiga parallelen är väl mer valet 2012 när Obama lyckades bli omvald trots att den ekonomiska recessionen i praktiken hade fortsatt genom hela mandatperioden plus att Obamaadministrationen gjorde bort sig gång efter gång men MSM täckte för det... Trots att högern gick in väldigt motiverade i valrörelsen så blev det inget i slutändan.
Citera
2018-09-10, 20:46
Medlem
Kommer antagligen rösta AfS i EU-valet, men skulle vilja se förändringar.

Skrota trumpismen. Tro inte Trump vann för att han kallade Jeb Bush ”low energy” och media ”fake news”. Trump hade det bästa politiska programmet och det var därför han vann. Han vann trots trumpismen, inte tack vare.

Trump lät göra en analys av vad de amerikanska väljarna ville ha. Det visade sig att de ville ha stängda gränser, ekonomisk nationalism, slut på krig i Mellanöstern och goda relationer med Ryssland. Detta gjorde Trump till sitt program, och efter det så var hans nominering i det egna partiet aldrig i fara, även om presidentvinsten satt hårt åt.

AfS har stulit Trumps dåliga sidor men inte tagit till sig de bra. Vilka svenskar efterfrågar platt skatt? Hur många vill ha Swexit? En Sifo-mätning från november 2017 visar att 20 procent vill se en ny folkomröstning om Sveriges medlemskap i EU. Redan här har AfS uteslutit 80 procent av valmanskåren. Och hur många av de återstående 20 procenten vill ha platt skatt? Nu börjar vi komma ner på promillenivå.

AfS förlorade inte för att man var populister utan för att man var för lite populister.
Citera
2018-09-10, 20:51
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
AfS har stulit Trumps dåliga sidor men inte tagit till sig de bra. Vilka svenskar efterfrågar platt skatt? Hur många vill ha Swexit? En Sifo-mätning från november 2017 visar att 20 procent vill se en ny folkomröstning om Sveriges medlemskap i EU. Redan här har AfS uteslutit 80 procent av valmanskåren. Och hur många av de återstående 20 procenten vill ha platt skatt? Nu börjar vi komma ner på promillenivå.

AfS förlorade inte för att man var populister utan för att man var för lite populister.
Kan ju inte tala för alla befintliga väljare, men om AfS kompromissar i EU-frågan är jag inte längre en väljare. Frågan om att lämna EU har alltid varit högst prioriterad för mig, om vi inte lämnar denna federalistiska union kommer vi snart eller senare inte ha någon demokratisk makt överhuvudtaget - och inget land heller (bara till namnet). Om så V var det enda partiet med EU-kritisk politik skulle jag rösta på dem.
Citera
2018-09-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Jag är så förbannat bitter. stukade mig från jobbet och har gått runt helt apatiskt.
JAG PALLAR inte detta, jag var aktiv på NDs tid, efter att TP ställde till det tappade jag sugen och har primärt fokuserat på min fysik och familj. När samtliga slöt upp bakom AfS och en av mina personliga förebilder gick ut stenhårt på att nu, NU skulle vi fan vända skutan. Nu var tiden mogen för att prata om den svenska etniciteten. Nu samlades den nationella oppositionen kring ett parti som hade driv, energi och saknade ett historiskt bagage och vad fan fick vi. INTE ETT SKIT.

AfS fick fan inget

Våra folkkamrater ser tydligen fram mot ytterligare en mandat period präglad av bilbränder, gruppvåldtäkter, och postmodernistisk indoktrinering. Jag fattar inte det här och jag orkar snart inte mer.

Jag hör dig men var inte så säker på att du behöver vänta fyra år på nästa rond. Mycket möjligt att nästa val inte är ett EU-val. Vem ska kunna styra landet i fyra år? Vem frågar jag....
Citera
2018-09-10, 20:53
Medlem
StillaHavets avatar
Jag tycker AfS gjorde det mesta rätt. Är därför förvånad över det påtagligt låga stödet. Nu finns snart ett definitiv resultat och då kan AfS ägna tid åt att analysera vilka man överygade och varför? Det finns mycket information att hämta också från de egna leden. En ordentlig eftervalsanalys där man lyssnar med sina aktiva om vad de hörde på fältet om hur potentiella väljare resonerade. Varför valde man AfS och varför valde man inte AfS?

Potentialen är självklart mycket högre än valresultatet och jag övertygad om att tillväxten kommer att fortsätta. 2019 är det val till Europapalamentet och Nigel Farage hade en fantastisk plattform där inför Brexit. Kanske ska Gustav själv sikta på posten? Det skulle kunna ge mycket uppmärksamhet och vara ytterligare en avstämning på väljarstödet och en fin plattform inför riksdagsvalet 2022.

Sedan måste man hitta smarta metoder att mäta sitt verkliga stöd, genomföra aktiviteter och mäta igen. Upprepa. Hitta det där som fungerar. Det kan vara riktade kampanjer lokalt för att testa sig fram. AfS behöver inte nå ut till alla men till sin primära målgrupp. Det är viktigt med en inre övertygelse och riktning men metoden måste anpassas så att man når ut.

Under tiden jobbar Sjuklövern och verkligheten på som AfS bästa valarbetare.

Vi svenskar som förstår är tacksamma att AfS vill fortsätta. För närvarande är det ett av få glädjeämnen på en annan mörk horisont. Det känns naturligtvis mycket tungt dagen efter valet med tanke på förhoppningen för alla som slitit men det kommer vara 100 gånger värre för våra barn och barnbarn om vi inte lyckas få svensken med på resan.
Citera
2018-09-10, 21:01
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
En klassisk vänster-höger-skala är inte applicerbart på ett [försök till] parti som AfS. Här måste fler dimensioner in för att placera vad AfS står för. I vertikalled får vi en konvex skala som gör att ytterligheterna på vänster- och högersidan går mot varandra.

Jag säger inte det du felaktigt påstår. Jag konstaterar att svensken i gemen är flat och utan lösningar på problem. AfS är endimensionellt och det i en fråga som skrämmer PK-svensken. Det finns därför ingen nationalistisk ådra att bygga på. Det är således inte en miljon flugor som har rätt. Flugorna är inte mottagliga och det fattar alla utom nationalisterna.

Att svensken är feg, egoistisk, kortsiktig och likgiltig är förvisso sant men det förändrar inte vänster-höger skalan. På den klassiska vänster-höger skalan tycker jag att man tydligt kan placera AfS till höger.
Citera
2018-09-10, 21:05
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Kan du hänvisa till någon källa där AfS säger att de vill utvisa invandrare som bedriver restaurangverksamhet?

Uppenbarligen har du fallit offer för fiendernas propaganda.

Jag är fullt medveten om att AfS inte vill utvisa hederliga invandrare.
AfS fiender bryr sig dock knappast om sådana detaljer i partiprogrammet, och Kasselstrand mfl. borde vara medvetna om hur man inte bjuder in sina fiender att sparka in öppna dörrar. Så vad jag reagerar på är den totala avsaknaden av fingertoppskänsla;
Att bli "utvisade" från en restaurang som drivs av invandrare, och sen gå ut och indignerat klaga på detta och länka till restaurangens namn är CHOCKERANDE korkat. Jag lyssnade på morgonpasset i p3 som beskrev det hela i etern, vilket är den ENDA rapporteringen jag hört om partiet i etablerad media. Ett förnedrande totalfiasko med andra ord.
Citera
2018-09-10, 21:07
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jaså har du källor på ditt påstående?

Är du dum? Svensken har röstat för massiv invandring sedan 70-talet.
Har du missat det?
Citera
2018-09-10, 21:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Att svensken är feg, egoistisk, kortsiktig och likgiltig är förvisso sant men det förändrar inte vänster-höger skalan. På den klassiska vänster-höger skalan tycker jag att man tydligt kan placera AfS till höger.

Ja, men AfS är inte klassiskt och ska lika lite som EAP eller BSS placeras in på en ensidigt horisontal skala.

Du glömde att svensken framför allt är avundsjuk och omedveten. Faktorer som gör det omöjligt att bygga genuin nationskänsla. Det är bara i idrottssammanhang som svensken är tramsnationalist.
Citera
2018-09-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Det är tråkigt att vi kanske till och med hamnar i en situation där man inte kommer upp i ett motsvarande mängd röster som mängden likes på Facebook, vilket talar för påtagligt dålig utväxling av den mängden likes. Dock måste man ju vara realistisk här, och om vi bortser från teorin om det stora gigantiska valfusket vad gäller rösträkningen (även om min röst saknas i mitt distrikt än så länge), så är ju det här valet ett katastrofalt magplask för Sverigedemokraterna eftersom man inte lyckas ta posten som andra största parti ens. Som någon sa, så är det så att det inte går att stoppa en idé för vilken tiden är inne. På samma sätt är det döfött att försöka lansera en idé för vilken tiden INTE är inne. Det spelar ingen roll hur bra kampanj man drivit, det är kört på förhand.

Det är tyvärr så att i ett Sverige där SD bara lyckas mobilisera 17,6 procent av väljarna så är inte tiden inne för att få ett nytt mer radikalt parti in i riksdagen på första försöket. I så fall är väljarna inte tillräckligt upplysta och förbannade på de andra partierna, och det är faktiskt Sverigedemokraternas egen jävla fel till att så är fallet eftersom de krupit för etablissemanget och aktivt tagit avstånd från allierade i alternativa medier som kunnat hjälpa till att riva ner legitimiteten i etablissemanget. De har inte gjort det, och alltså står vi med en väljarkår som köper etablissemangets lögner om att vi ligger på EU:s miniminivå, och som inte vågar trotsa försöken att med sociala skamkänslor förhindra dem att rösta på uppstickarpartier som SD. Det här är Sverigedemokraternas egna misslyckande, det beror inte på AfS och det är tyvärr väldigt sorgligt för landets framtid att så blev fallet.

Några försöker säga att det inte finns en efterfrågan på Alternativ för Sveriges politik, och det är naturligtvis rent skitsnack. Det är helt självklart att det finns en tillräckligt stor del svenskar som innerst inne efterfrågar Alternativ Sveriges politik för att det ska vara en parlamentarisk rörelse, och det är också den enda vägen som kan förhindra att samhället fortsätter falla sönder. Problemet är att en stor del av de här personerna antingen hoppas att Sverigedemokraterna står för den politiken och röstar SD, eller att man hoppas på att de etablerade partierna ska hålla vad de lovar.

Valrörelsen har etablerat Alternativ för Sverige i medvetandet i landet för många, och man har etablerat ett varumärke och skapat en aktiviströrelse och etablerat personliga kontakter. Nu är det bara att fortsätta att hålla sig vid liv och hamra in sitt varumäkre, och utvecklingen så vill det så finns partiets plattform fritt tillgänglig för alla att ta del av även i framtiden. När missnöjet växer så kan folk ta del av valrörelsens arv och se att det bevisligen även 2018 fanns politiker som hade lösningen redan då men talade för döva öron.

Så när tror du att de andra vitrockarna vågar börja viska lite tyst i hissen på väg upp till traumaenheten om att det kanske, kanske, kanske trots allt finns vissa problem med invandringspolitiken? Högst marginella givetvis och inget som får tillåtas trumfa bolåneräntenivåer och RUT och ROT-avdrag, men i alla fall liksom? När sånt hard-core nazisnack överskuggar diskussionerna om vilken strap-on som ger skönast analorgasmer då era okvinnliga feministhaggor sätter på er doggystyle med gagball "strawberry flavour" - då har vi kanske en förändring på gång? Kanske kanske? Kanske? Då kanske AfS eller liknande kommer in i riksdagen år 4056.

Man får aldrig sluta hoppas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in