2018-09-12, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Så AfS är populärast i WT bonnhålor, say it aint so!
Hur var det nu med att AfS skulle vara akademikernas parti..

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ibland är ironin episk utan att du själv vet om det.

Det är inte helt oväntat. Att akademiker på något sätt skulle bli imponerade av andra akademiker är mycket osannolikt. Någon som själv har en civilingenjörsutbildning eller liknande vet att även rätt korkade individer klarar av att ta sig genom utbildningen. Outbildade människor däremot, kan tänkas bli imponerade (men borde inte bli det). Jag såg delar av sändingen från Kungsträdgården och kunde inte låta bli att småle när någon talare blev presenterad med namn och "Kandidatexamen i ...". Har inte nästan hälften av alla 25-35-åringar en kandidatexamen idag?
Citera
2018-09-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Så AfS är populärast i WT bonnhålor, say it aint so!
Hur var det nu med att AfS skulle vara akademikernas parti..

Här har vi rasism i sin finaste form. Bor du inte innanför tullarna utan i en mindre stad så är du per automatik wt och kan absolut inte ha någon utbildning och du kan absolut inte ha flyttat dit ifrån en större stad. Här ser man vänster folket i sin renaste form.

Fördomar och rasism som dem påstår sig slåss emot gäller bara om någon invandrare blir drabbad
Citera
2018-09-12, 10:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag uppdaterar listan eftersom vi har fått in en ny etta. Tierp! Dessutom besvikelsen Karlskrona nästan på Gotlandsnivå:
Kod:
Kommun		Procent	Antal	

Tierp		0,46	57
Heby		0,45	40
Härjedalen	0,38	25
Älvkarleby	0,33	19
Sandviken	0,29	70
Håbo		0,25	33
Mörbylånga	0,24	24
Berg		0,21	9
Högsby		0,21	7	
Karlskrona	0,19	84
Gotland		0,16	62

Mönstret är väl att man är starkast på mindre orter med en hög andel lågutbildade. Förvånar mig inte, men kanske det inte heller lirar så bra med deras skitnödigt akademiska framtoning.
Citera
2018-09-12, 10:32
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mönstret är väl att man är starkast på mindre orter med en hög andel lågutbildade. Förvånar mig inte, men kanske det inte heller lirar så bra med deras skitnödigt akademiska framtoning.

Eller så är mönstret att du inte kan extrapolera ett mönster som blir korrekt från de data som är färdigräknade.
Citera
2018-09-12, 10:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Eller så är mönstret att du inte kan extrapolera ett mönster som blir korrekt från de data som är färdigräknade.

Utveckla. Tack.
Citera
2018-09-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Här har vi rasism i sin finaste form. Bor du inte innanför tullarna utan i en mindre stad så är du per automatik wt och kan absolut inte ha någon utbildning och du kan absolut inte ha flyttat dit ifrån en större stad. Här ser man vänster folket i sin renaste form.

Fördomar och rasism som dem påstår sig slåss emot gäller bara om någon invandrare blir drabbad
Vi ser ju samma fientlighet mot SD:s starkaste fästen där det ändå av SVT:s egna mätningar framgår att samma SD-väljare ofta bor i hus, arbetar och betalar skatt.

Är det några väljare som ska granskas är det ju i områden där S och V får får majoritet på grund av att de är mest generösa med bidragen. På sikt kommer det bara vara vänsterregeringar i Sverige när dessa lyckas mobilisera, de för skattepengar köpta, invandrarrösterna. Fortfarande är ju valdeltagandet i sk. "utanförskapsområden" väsentligen lägre - men det ökar markant i flera områden jag hunnit kolla.
Citera
2018-09-12, 10:40
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Har du en källa på att det är vad som står i anmälan, för det uttalande du nämner skrev media/polisen inget om efter händelsen. De skrev att anmälan gällde "Sverige år svenskarna" och "Alla muslimer ska ut" (vilket han inte sa).

Detta är vad han faktiskt sa:

Att förkorta det till "bär ni slöja ... då ska ni UT!" är ohederligt på slaskblaske-nivå. Bättre kan du(?)

Haha va? Är du fullständigt pantad? Är du en aspie? Det är ju för helvete det han säger! Han radar upp saker som innebär att man ska ut och menar naturligtvis inte att alla dessa kriterier måste uppfyllas för att man ska ut.

Citat:
Ursprungligen postat av chicki

Vänta här nu... Är landsbygdsbor en ras? Du urholkar ju t om ordet rasist mer än extremvänstern gör.
Senast redigerad av trueforgood 2018-09-12 kl. 10:44.
Citera
2018-09-12, 10:45
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Haha va? Är du fullständigt pantad? Är du en aspie? Det är ju för helvete det han säger! Han radar upp saker som innebär att man ska ut och menar naturligtvis inte att alla dessa kriterier måste uppfyllas för att man ska ut.

Vad vet du om vad han menar? Du kan naturligtvis ha rätt, att AFS menar att alla med slöja ska ut, men jag har svårt att tro det. Blir ju jobbigt vid kyrkliga bröllop osv, om bruden måste deporteras. Ja, jag har mycket svår autism.

Min poäng var att jag inte läst någonstans att anmälan gällde slöjor, och efterfrågade var sabotören Regulus hittat denna info.
Senast redigerad av Scraper 2018-09-12 kl. 11:23.
Citera
2018-09-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliocentrat
Det är inte helt oväntat. Att akademiker på något sätt skulle bli imponerade av andra akademiker är mycket osannolikt. Någon som själv har en civilingenjörsutbildning eller liknande vet att även rätt korkade individer klarar av att ta sig genom utbildningen. Outbildade människor däremot, kan tänkas bli imponerade (men borde inte bli det). Jag såg delar av sändingen från Kungsträdgården och kunde inte låta bli att småle när någon talare blev presenterad med namn och "Kandidatexamen i ...". Har inte nästan hälften av alla 25-35-åringar en kandidatexamen idag?

Inte hos de Socialdemokratiska väljarna. Där är examen från koranskolan den med värdesatta.
Citera
2018-09-12, 10:59
Medlem
Det verkar finnas en stark (men kanske fortfarande omedveten) intern uppdelning bland AfS-väljarna mellan folk som menar att retoriken är en överdrift ("Läs programmet, de vill bara deportera kriminella invandrare!", "De vill förbjuda burka och niqab, men det är knappast något problem med att kvinnor bär slöja!") och de som hör (eller tycker sig höra) hundvisslor om en ännu mer radikal politik än den både i retoriken och i partiprogrammet.
Citera
2018-09-12, 11:27
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nu var det inte bara för detta som Jeff Ahl blev polisänmäld, utan även för att ha skrikit bär ni slöja ... då ska ni UT!

Jag skulle tro att om det blir ett åtal, vilket vi inte vet än, så är det det senare som är mer graverande eftersom det kan tolkas som hets mot muslimer.

Vad gäller Per Albin Hansson, så gjorde han sitt uttalande i en annan tid och under andra förhållanden. Min poäng var att det som dagens väljare tänker på när de hör någon skrika "Sverige åt svenskarna" är BSS, inte Per Albin.

Att det skulle drivas en "antivit folkmordspolitik" i Sverige är konspiratoriskt trams.

Så du menar att vi svenskar är inte i minoritet eller snart kommer bli?
Citera
2018-09-12, 12:01
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodermordet
Det verkar finnas en stark (men kanske fortfarande omedveten) intern uppdelning bland AfS-väljarna mellan folk som menar att retoriken är en överdrift ("Läs programmet, de vill bara deportera kriminella invandrare!", "De vill förbjuda burka och niqab, men det är knappast något problem med att kvinnor bär slöja!") och de som hör (eller tycker sig höra) hundvisslor om en ännu mer radikal politik än den både i retoriken och i partiprogrammet.
Jag tror nog att AfS kan tas över av de mest extrema nu pga att de mindre fanatiska lämnar (de som stod närmare SD). AfS kan bli NMR 2.0, en liten fanatisk grupp som aldrig tar mandat.

Jag tror inte AfS kan ta sig in i riksdagen genom att bli mer populistiska, finns andra partier (SD, Kd, M, S) för folk som är intresserade av mellanmjölk.

Jag tror tyvärr inte AfS kan ta sig in i riksdagen oavsett vilken strategi de väljer, känns som alla vägar dit är stängda de närmsta 8 åren. AfS:s enda hopp är att folk radikaliseras snabbare än vad riksdagspartierna anpassar sig alternativt att riksdagspartierna pga 'moraliska' skäl inte vill gå så lång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in