Citat:
Ursprungligen postat av
Brodermordet
Det verkar finnas en stark (men kanske fortfarande omedveten) intern uppdelning bland AfS-väljarna mellan folk som menar att retoriken är en överdrift ("Läs programmet, de vill bara deportera kriminella invandrare!", "De vill förbjuda burka och niqab, men det är knappast något problem med att kvinnor bär slöja!") och de som hör (eller tycker sig höra) hundvisslor om en ännu mer radikal politik än den både i retoriken och i partiprogrammet.
Jag tror nog att AfS kan tas över av de mest extrema nu pga att de mindre fanatiska lämnar (de som stod närmare SD). AfS kan bli NMR 2.0, en liten fanatisk grupp som aldrig tar mandat.
Jag tror inte AfS kan ta sig in i riksdagen genom att bli mer populistiska, finns andra partier (SD, Kd, M, S) för folk som är intresserade av mellanmjölk.
Jag tror tyvärr inte AfS kan ta sig in i riksdagen oavsett vilken strategi de väljer, känns som alla vägar dit är stängda de närmsta 8 åren. AfS:s enda hopp är att folk radikaliseras snabbare än vad riksdagspartierna anpassar sig alternativt att riksdagspartierna pga 'moraliska' skäl inte vill gå så lång.