2018-09-12, 01:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Om det är det här klippet du menar så blåser du upp händelsen till löjliga proportioner. Kasselstrand hade precis talat klart och motdemonstranter börjar ropa "inga nazister/rasister på våra gator!" (förresten hur många andra partier måste utstå sånt trams?) och några från AfS svarar med att ropa "Sverige åt svenskarna!".

Att skandera något som för tankarna till BSS är illa nog, men det var den knutna näven som trappade upp bråket med motdemonstranterna. Något som AfS förlorade på, då de framstod som oseriösa bråkmakare.

Citat:
Jag förstår att du bara godkänner knuten näve när såna här personer gör det.

Nej, men observera att nazisterna uppträder mer professionellt än Ahl & Co gjorde. De ignorerar kvinnan.
Citera
2018-09-12, 01:28
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
Detta va en framgång för AFS och dom la nu grunden för EU valet nästa år

I så fall tycker jag att Kasselstrand ska säga som kung Pyrrhus efter slaget vid Asculum:

En sådan seger till och jag är förlorad.
Citera
2018-09-12, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du menar eran sida va? https://www.youtube.com/watch?v=g5VjuPsT-84

Jag satt ju och hoppades på något liknande detta valet också, att SD skulle bli landets största parti och att AfS kom in i riksdagen - Då hade tårarna sprutat! Även glädjetårar!

Men jag blev fullkomligt ägd av det svenska folket.
Citera
2018-09-12, 01:33
Medlem
BravePessimisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
Detta va en framgång för AFS och dom la nu grunden för EU valet nästa år

På vilket sätt var det här en framgång? EU-valet har 4% spärr så vad är planen för att växa så mycket på mindre än ett år?
Citera
2018-09-12, 01:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag satt ju och hoppades på något liknande detta valet också, att SD skulle bli landets största parti och att AfS kom in i riksdagen - Då hade tårarna sprutat! Även glädjetårar!

Kanske inte ändå

(FB) Extremt valfusk bakom årets resultat?

kolla dessa 3 så ser du att man har skickat sossarnas landstingsval som riksdagsval luktar ju valfusk lång väg.
Citera
2018-09-12, 01:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att skandera något som för tankarna till BSS är illa nog, men det var den knutna näven som trappade upp bråket med motdemonstranterna. Något som AfS förlorade på, då de framstod som oseriösa bråkmakare.

Jag vet inte vilka BSS är men att säga "Sverige åt svenskarna" ska inte vara kontroversiellt överhuvudtaget. Det är liksom det som är poängen, och som är en del av AfS budskap. Att vi måste börja våga säga att Sverige byggdes upp av svenskar och majoritetsbefolkningen består av etniska svenskar, och deras ättlingar ska sedan ärva landet. Det är ju egentligen så självklart att det borde inte behövas sägas.

Citat:
Nej, men observera att nazisterna uppträder mer professionellt än Ahl & Co gjorde. De ignorerar kvinnan.

Helt annat scenario. NMR genomför en march och man vill ha ordning och reda i ledet.
Citera
2018-09-12, 01:51
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BravePessimism
På vilket sätt var det här en framgång? EU-valet har 4% spärr så vad är planen för att växa så mycket på mindre än ett år?
AFS sått ett frö som nu måste gödas och vattnas de byggs en kultur på internet runt AFS de tar ett tag innan någon av oss får se deras fulla inverkan på svenskar och de är fullt möjligt att nå större framgångar i ett EU som är lättare in ett RD val är
Senast redigerad av Doomush 2018-09-12 kl. 01:56.
Citera
2018-09-12, 01:54
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
I så fall tycker jag att Kasselstrand ska säga som kung Pyrrhus efter slaget vid Asculum:

En sådan seger till och jag är förlorad.
Rent metapolitiskt är detta jättekliv framåt för svensk nationalism så många dörrar som har sparkats in så nog fan är detta en bra start
Citera
2018-09-12, 03:17
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Såg på deras riksdagslista att det finns bl.a läkare, jurister och en präst? Det är fan skrämmande, i dessa yrken har man etiska värdegrunder bl.a människors lika värden och att inte diskriminera. Vad tänker deras arbetsgivare om det?

Jag kan avslöja att det finns något som kallas att vara professionell. En läkare svär läkareden (inte lika formellt som förr, men ändå). Vad är det du föreställer dig skulle hända?
Citera
2018-09-12, 03:36
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:

Ja, så är det ju.

Det är ingen som lägger märke till att detta hänger ihop - 17% - totalt fiaskoval för SD, där vi alla hade hoppats på över 25%, och totalt fiaskoval för Afs, som inte kommer in i Riksdagen.

Jag tror det finns vissa gemensamma faktorer att båda partierna gjorde sämre val än vi hoppats på. Såklart väldigt annorlunda förutsättningar, Afs som nybildat parti har haft andra utmaningar än SD, som de inte lyckats hantera. Men jag tror att båda har misslyckats med att mota den bild både alliansen och S har gett om Sverige. Vanligt folk har köpt S bild av en 'åtstramad invandring' och de har också trott att M och KD är lite trovärdiga i att de kan hantera problemen med brottslighet och andra problem invandringen gett. Inte heller har den ekonomiska bilden av vad invandring kostar - 100-tals miljarder per år - lyckats förmedlas. Inte heller har sådana faktum som bl a Tino Sanandaji lyft fram - att invandrare inte bidrar till framtida pensioner och ekonomin i och med sin låga grad av genomsnittslöner varit någon stor debattfråga.

Här har nog SD misslyckats mest, för det är dem som har haft en plats i MSM och en plattform där de kan nå ut mest.
Citera
2018-09-12, 03:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Ja, så är det ju.

Det är ingen som lägger märke till att detta hänger ihop - 17% - totalt fiaskoval för SD, där vi alla hade hoppats på över 25%, och totalt fiaskoval för Afs, som inte kommer in i Riksdagen.

Jag tror det finns vissa gemensamma faktorer att båda partierna gjorde sämre val än vi hoppats på. Såklart väldigt annorlunda förutsättningar, Afs som nybildat parti har haft andra utmaningar än SD, som de inte lyckats hantera. Men jag tror att båda har misslyckats med att mota den bild både alliansen och S har gett om Sverige. Vanligt folk har köpt S bild av en 'åtstramad invandring' och de har också trott att M och KD är lite trovärdiga i att de kan hantera problemen med brottslighet och andra problem invandringen gett. Inte heller har den ekonomiska bilden av vad invandring kostar - 100-tals miljarder per år - lyckats förmedlas. Inte heller har sådana faktum som bl a Tino Sanandaji lyft fram - att invandrare inte bidrar till framtida pensioner och ekonomin i och med sin låga grad av genomsnittslöner varit någon stor debattfråga.

Här har nog SD misslyckats mest, för det är dem som har haft en plats i MSM och en plattform där de kan nå ut mest.
Det blir nog svårt att ta upp det. Då öser MSM på med "det etniska lönegapet".
Citera
2018-09-12, 03:41
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Förresten, nästa år är det EU-val. Kan ärligt säga att jag skiter fullständigt i vilka personer vi skickar till Eu-parlamentet från Sverige. Denna byråkratiska koloss är helt omöjlig att påverka.

Jag kommer lägga min röst på Afs i EU-valet. Finns det några argument för SD:are att inte göra det?
Afs kommer driva en SWEXIT. Det är allt jag bryr mig om när det gäller EU vid det här laget. EU har låtit, och låter fortfarande, folk åka rakt igenom Europa och söka asyl i Sverige. De tar emot båtar som åker runt i Medelhavet och plockar upp migranter. Det är EU:s fel att vi ens hade migrationskrisen 2015 - som fortgår. Att det sitter någon från SD i Eu-parlamentet är helt menlöst för mig.

Jag lägger gärna min röst på Afs som ett stort jävla fuck you till EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in