Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Vilken retorik har varit "pöbelnazistisk"? Ingen retorik har ju varit direkt "rasistisk" eller "antisemitisk". Däremot så har man stundtals haft ett uppskruvat tonläge och varit hetsiga och aggressiva. Det tycker jag inte är fel om situationen och stämningen är rätt. Uppmaningar om att slå tillbaka mot invandrargäng som trakasserar svenska flickor och ungdomar tycker jag är bra. Det är en vardag som de flesta svenska ungdomar idag kan relatera till.
Det har ju gnällts lite på att helhetsintrycket av företrädarna är lite för ungt och det kan nog stämma. Samtidigt så bör man nog försöka nå en ung publik som i många fall inte får rösta än, så att man får deras röster vid nästa val. Detta är en viktig uppgift för den nationella rörelsen i allmänhet.
Jag tycker att deras ton i slutläget av kampanjen blev väldigt aggressiv, konfrontativ och fylldes med slagord som det gamla BSS hade kunnat köra med. Detta med facit i hand. Jag uppskattade det och du också. Men vi är inte "vanligt" folk i den meningen eller sjuklöverväljare eller ens jämförbara med sådana som röstar SD.
Jag undrar fortfarande över vad poängen var att presentera en överklassriksdagslista, köra med MUF-framtoning länge för att sedan dra igång BSS-snack på talen. Det är en bisarr diskrepans därimellan.
Man lanserades alldeles för sent och detta gav upphov till den aggressiva valturnén man senare genomförde. Det är min fasta tro. Med tanke på hur det gick så skulle de nog ha väntat till nästa val istället eller ha laddat upp inför EU-valet och profilerat sig där som invandrings, EU- och NATO-skeptiskt.
Ett halvår räcker ingenstans och det enda man lyckades med var att behäfta sig med en högerextrem stämpel.