Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Eller dylikt...
Han kanske letade efter en "närhetsdonator"?
Då var det nog naturligt att gå åt det hållet
eftersom både hans fru och älskarinna bodde
där.
Hur var det nu med det?
Varför flyttade HD dit?
Ja, har tråden kommit fram till något om det? Tjackaren upptäckte ju tidigt att brodern som angetts som logisk förklaring inte visade sig vara en så logisk förklaring då han inte fanns. HD har bara en syster. Givetvis kan det vara en besvärande bostadskris i en universitetsstad som Örebro men nog borde väl en barnfödd Örebroare som HD med en starkt stöttande familj (av vad som framgått genom loggar och bilder) ha nog stort socialt nätverk för att fixa ett boende längre bort från ex-(???)mannens älskarinna?
Jag tycker att frågan om HDs flytt till radhuslägenheten snett mittemot LWs är relevant för att svaret kan ge en fingervisning om HDs relation till LW vilket är viktigt för att förstå:
- Flyttade hon för att ha kontroll och uppsikt över om SD fortsatte umgås med LW? Detta skulle kunna tyda på eget motiv.
- Flyttade hon för att hon tvärtom hade allierat sig med LW efter separationen och fann en trygghet i att bo nära LW? Två kvinnor som fått upp ögonen om vem SD var och stöttade varandra? Det som motsäger detta är hennes manifesterade likgiltighet i loggar i sommar och uppenbara stöd för SD som hon myser runt med trots både separation, skilsmässa i anstående och mordmisstankar.
Sedan tycker jag att HDs hus och placering är intressant av fler anledningar. Vi i tråden vet iaf ännu inte om något faktiskt alibi för HD medan det blivit närmast en trådsanning att hen bara måste ha ett sådant för annars borde hen ju ha varit misstänkt osv. Ungefär som kritiken man kan invända mot alibi-diskussionerna kring UW. Har HD alibi eller finner många det bara troligt men inte belagt? Om HD inte har alibi, varför spärrades då inte hennes hus av då det ligger mitt mellan BOs hem och MGMs hem? Därtill med möjlig utsikt över LWs altan. Har det utretts om GM skulle kunna ha förvarat något/någon i detta hus eller ha använt det som flyktväg efter dådet?
Sedan, det sommarhus som var avspärrat. Många trodde först att det var JGs sommarstuga men har diskussionen sedan svängt till att det varit HDs föräldrars stuga? Hänger inte riktigt med. Hur långt skulle HDs föräldrar kunna vara beredda att gå för att få bort ett störande element i dotterns liv, t ex en älskarinna till svärsonen? Hjälpa till att förvara, förstöra eller gömma något? Göra sig blinda ifall dotter eller svärson lägligt efter mordet velat låna stugan för något akut? Jag spekulerar och funderat.
Sedan, de tonårstjejer som skrikvittnet Dalaan sett. Kan de tänkas vara i samma ålder som polisens GMs barns ålder? Isåfall kan jag tänka mig att dessa tjejer inte bara kan vara rädda att vittna då det går en mördare lös, utan även, ifall de trott sig se sina klasskompisars pappa, hamna i en slags samvetskris. De kanske ogärna vill sätta din sina kompisars pappa? De kanske inte ens kan tänka sig något så hemskt från honom ifall de känt honom via någon idrottsförening där han tränat (hur han nu skulle ha hunnit det utöver geocachingen, men vem vet?)?