2018-09-11, 08:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det här är Rosamunds svar till Flixa81 från 25/7 kl 06.00
Lite intressant att titta tillbaka i tråden ibland, bla med tanke på de nya efterlysningarna av vittnen...

Du får gärna citera alla andras inlägg de dagarna också då det hade kommit fram att det fanns ett vittne som sett honom ute aktuell tidpunkt. Och då måste han ju ha mördat Lena drogs genast slutsats, ingen kritiskt tänkande

Därför skrev jag detta inlägg att från ett objektivt och kritiskt perspektiv så bor han i området och kan mycket väl ha tagit en promenad eller dylikt. Högst naturligt beteende.

Ska säga att mina kollegor skrattade gott åt era inlägg nu på morgonen😂 Vi tackar för denna fina start på dagen.
Citera
2018-09-11, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du får gärna citera alla andras inlägg de dagarna också då det hade kommit fram att det fanns ett vittne som sett honom ute aktuell tidpunkt. Och då måste han ju ha mördat Lena drogs genast slutsats, ingen kritiskt tänkande

Därför skrev jag detta inlägg att från ett objektivt och kritiskt perspektiv så bor han i området och kan mycket väl ha tagit en promenad eller dylikt. Högst naturligt beteende.

Ska säga att mina kollegor skrattade gott åt era inlägg nu på morgonen😂 Vi tackar för denna fina start på dagen.
Varsågod!
Har det kommit fram ett vittne som sett honom ute vid aktuell tidpunkt? Måste leta mer efter information tillbaka i tråden känner jag!
Objektivt... ?
Citera
2018-09-11, 08:57
Medlem
Citat:
Skärp dig. Och tycker du att en av Lenas manliga vänners skrivande här och hotande fram och tillbaka och försöka få oss att tro att SD är skyldig på ett så starkt sätt är misstänkt, då tappar jag ännu mer respekt för dig. Hans beteende är synnerligen misstänkt ja och det är jag kvalificerad nog att bedöma. Men eftersom jag bara bedömer av det lilla jag ser i tråden är det bara naturligt att jag tar hjälp av polisen för att de ska kunna bedöma hans beteenden och förehavanden i verkligheten också.

Intressant med en amatörpsykolog som blint försvarar en misstänkt mördare och ger sig på andra som försöker hjälpa till att hitta en GM.
Dina kvalifikationer och kompetens ger jag inte ett vitten för, noll.
Om du hade ett objektivt synsätt och kunskap om psykologi hade du förstått vad det handlar om, tyvärr saknar du bägge.
Citera
2018-09-11, 09:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Synvittnet vet du inte att det rör tidigare på kvällen?
Kan vara ungefär samma tidpunkt som röstvittnet.
Jag fick bara uppgift om aktuell plats vid aktuell tidpunkt. Det tolkar jag som tidpunkt någonstans runt när mordet skedde

Citat:
Varsågod!
Har det kommit fram ett vittne som sett honom ute vid aktuell tidpunkt? Måste leta mer efter information tillbaka i tråden känner jag!
Objektivt... ?

Här är ett av hundratals sådana inlägg om synvittne, som givetvis inte är från polisens håll utan från skribenter med "källa med insyn".
Ja objektiv och därmed kritisk. Det kan inte de som är emotionellt och subjektivt tänkande vara.

Slutdiskuterat för min del. Kommer ingen vart med människor som har skygglappar och är blinda uppenbarligen iom att man t o m tror objektiva är emot dem och försvarar SD eller dylikt bara för att man inte sväljer med hull och hår er övertygelse om hans skuld.

Objektivt sätt är alla oskyldiga innan de är dömda, så vem är du att kalla mig att inte vara objektiv? Fråga er själva vad ni är istället som tar för givet redan nu att han är en mördare.

Jag är färdigdiskuterad med människor som inte följer sitt lands lagar genom att anse människor oskyldiga tills de är dömda
Sedan dessutom har fräckheten att anklaga alla andra som faktidkt följer rättssystemet och lagarna för att det är vi som tänket fel och inte är objektiva! Sök professionell hjälp, ni behöver omvärdera era tankebanor och stöd med etik och moral, värderingar och följa lagar samt med att sluta trakassera de som faktiskt gör och tänker korrekt rätt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-11 kl. 09:11.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Inlägg från 21/5 15.28 från pampom
Gammalt och inget nytt men ändå lite påminnelser...

Tack för inlägget!
Jag minns detta tydligt.
Pampom har enbart gjort 3 inlägg, alla i denna tråd.
22/5 är sista inlägget.
Vart tog hen vägen?
Ville personen bara hjälpa tråden på traven?

Konflikterna runt de två lägren som har utkristalliserats här i tråden känns rätt (riktigt) obehagliga med förtäckta hot.

Man kan förstås förstå att ett mord i en grupp personer som är olika hårt/löst sammankopplade skapar starka känslor och hat mot den man misstänker, hat mot dom som på lösa grunder anklagar någon eller som anklagar någon som man helhjärtat tror är oskyldig. Kanske hat mot dom som anklagar en för att man är skyldig?

Säkert finns nog underliggande oro över vem av "oss" är mördaren hos en del. Kanske liksom känner man att man bör ha ögon i nacken, och att det kanske är bäst att inte "prata" med vem som helst om vad som helst.

För vem vet med vem man har att göra?

Börjar "förstå" tanten kanske...
Men det är nu vittnesmålet är viktigare än viktigt.

Snälla tant...
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu blir det än mer förvirrat.
I Brottscentralen Expressen (vid ca 00.45) säger Tommy Lindh, presstalesperson för polisen i region Bergsslagen att:

[...] Kvinnan berättade också att hon bor i närheten av platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat mitt i natten där mellan den 14:e och 15:e maj och iakttog då en person som pratade utanför hennes bostad"[...]

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/
Betoning på hennes...

Måste vara tantens bostad eller?

Hur som helst låter det som att detta vittne kan vara ett nyckelvittne. Ett väldigt viktigt vittne.
Snälla tant...

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, kära nån.
Utanför ”sin” bostad - då hade det varit solklart att det var utanför tantens.

”Hennes” bostad - skulle kunna syfta på LW:s.

Om tanten bor nära FP så kan hon ju även bo nära LW tänker jag.

Vore förnämligt om hon ger sej till känna - eftersom polisen uppenbarligen inte kan lokalisera henne.

(Om de inte gjort det nu vill säga.)

Och här blir det antingen ännu mer intressant - eller bara mer förvirrande:
"Polisen är angelägen om att få prata med kvinnorna som befanns sig nära bostaden vid försvinnandet och kvinnan på marknaden".
https://nwt.se/karlskoga-degerfors/2018/09/07/soker-personer-i-mordarende

Om man med plural kvinnorna avser tjejerna med varsin cykel, utgår man ifrån att de befann sig nära LW's bostad vid försvinnandet? (Vilket ju tidsmässigt skulle kunna stämma, dvs. de skulle kunna ha befunnit sig vid LW's bostad runt 23:30-tiden, korsat motorvägen via gångbron ledandes sina cyklar, för att sedan observeras ca. 23:45 - 00:15 vid Apelvägen/Videvägen).

För just denna bit av information - att cykeltjejerna kan ha befunnit sig nära (LW?-) bostaden vid försvinnandet - skriver inte de andra tidningarna om. Så frågan är om det stämmer eller är en journalistisk miss.
Citera
2018-09-11, 09:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Objektivt... ?
Nja, det som har hänt är väl att det tidigare sk. nyckelvittnet verkar ha gått upp i rök. Polisen söker nu efter den gråhåriga dam i 70-årsåldern som kan antas vara det vittne som enligt den tidigare utredningen antogs ha sett SD utanför LW:s bostad:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-mordet-pa-45-ariga-kvinnan-polisen-soker-personer

Polisen efterlyser alltså även två cyklande tjejer i 18-årsåldern som möjligen kan ha gjort intressanta iakttagelser på andra sidan motorvägen:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-09-11, 09:14
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Mm det är många här som har en annan agenda än vi, dvs att leta rätt på en mördare.

ALLA här inne har nog samma agenda och vill ha tag på RÄTT GM
just nu är SD skäligen misstänkt, gör det honom automatiskt till mördare då? (mer än i dina ögon)

sen KAN det vara så att det är SD som är GM, det får tiden utvisa och fallet är utrett
tills dess så anklagar jag ingen som fortfarande kan visa sig vara oskyldig
Citera
2018-09-11, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Alla LWs barn var medvetna om att de inte skulle prata om relationen. De visste också varför.

Givetvis pratar barn. Det vet jag av egen erfarenhet. Så gjorde även LW och UWs barn men inte om den relation jag tog upp.

Gör ett högst tillfälligt inhopp i tråden.

Men med tanke på vad medlemmen och Lenas nära vän
Sh.Holmes skrev under gårdagen, "släppte en bomb" om
en man som Lena haft ett förhållande med och som senare
visade sig vara bisexuell, började jag fundera om det är
denne man det rör sig om.

(Eftersom jag läst enbart sporadiskt sista veckorna så ber jag
om överseende om jag är "helt ute och cyklar." Är dessutom
något ringrostig eftersom jag ej lyckades få inläggen i rätt
ordning, ber om ursäkt för det, andemeningen med inläggen
går förhoppningsvis ändå fram.)

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vill du inte svara på min undran så är det helt okej, du
lämnar ut exakt det du tycker är relevant för tråden!
Men anledningen till att L:s barn ej skulle prata om
relationen, var det på grund av att mannen i fråga
levde i ett äktenskap/samboförhållande och parallellt
hade ett förhållande med LW?

Citat:
Både ja och nej. Mannen hade en komplicerad relation och livssituation.

Citat:
Den som skulle vara hemlig inför omvärlden. Barnen fick inte berätta att det var mammas nya kille. Tror att han hade initialerna JH (den ena av dem)

Citat:
Nej, det där är mannen som jag har försökt lyfta, vilket tidigt tystades i tråden som något vi inte skulle prata om och som andra har snedvridit till "mystiska mannen". Han är inte ett dugg mystisk men deras förhållande fick inte komma ut. Mannens initialer är JH men är alltså en annan än den JH många pekar på.
Citera
2018-09-11, 09:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och jag är säker på att polisen har koll på dig Rosamund.

Du försvarar SD onormalt mycket för att vara helt oskyldig.

Det är Svea Rikes lag som försvarar honom
Alla är oskyldiga tills dömda.
Tänk att en amerikan som bott här bara 2.5 år kan mer om svenska lagar än dig.
Citera
2018-09-11, 09:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Gör inte bort dig på jobbet. Dina inlägg i den här tråden är ibland så konstiga så att jag tror att det kan påverka dig negativt om dina kollegor ser den brist på kompetens du visar i det yrke du påstår att du har.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Intressant med en amatörpsykolog som blint försvarar en misstänkt mördare och ger sig på andra som försöker hjälpa till att hitta en GM.
Dina kvalifikationer och kompetens ger jag inte ett vitten för, noll.
Om du hade ett objektivt synsätt och kunskap om psykologi hade du förstått vad det handlar om, tyvärr saknar du bägge.
Citera
2018-09-11, 09:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och här blir det antingen ännu mer intressant - eller bara mer förvirrande:
"Polisen är angelägen om att få prata med kvinnorna som befanns sig nära bostaden vid försvinnandet och kvinnan på marknaden".
https://nwt.se/karlskoga-degerfors/2018/09/07/soker-personer-i-mordarende

Om man med plural kvinnorna avser tjejerna med varsin cykel, utgår man ifrån att de befann sig nära LW's bostad vid försvinnandet? (Vilket ju tidsmässigt skulle kunna stämma, dvs. de skulle kunna ha befunnit sig vid LW's bostad runt 23:30-tiden, korsat motorvägen via gångbron ledandes sina cyklar, för att sedan observeras ca. 23:45 - 00:15 vid Apelvägen/Videvägen).

För just denna bit av information - att cykeltjejerna kan ha befunnit sig nära (LW?-) bostaden vid försvinnandet - skriver inte de andra tidningarna om. Så frågan är om det stämmer eller är en journalistisk miss.

Om man utgår från NA:s artikeloch polisens efterlysning av vittnen, så kommer tjejerna gåendes på Apelvägen, för att ta in på Videvägen.

Så jag uppfattar det som att de kommer från andra hållet.

"Polisen söker efter två kvinnor i 18-årsåldern som natten mellan den 14-15 maj 2018 kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15. De ledde varsin cykel och gick in på Videvägen. "

https://www.flashback.org/p65180848#p65180848
Polisen i Örebro län

Frågan är om man tror att tjejerna ska ha gått åt Nya Hjärsta hållet?
För SÅ nära bostaden (haha vems bostad? Skojar bara) är det ju inte som de observerades. Eller?

Suck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in