2018-09-11, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Han tog upp deras aggressiva pådyvlande av valsedlar men det var inte hans huvudkritik. Dansken är en erfaren valobservatör och medlem i danska OSSE så han tar nog lätt på invektiv från en anonym pundarrröding.

Well well, då har vi följande från EN dansk som OSSE inte vill kännas vid:

1. Valsedlar ligger lite väl öppet i vallokalen

2. Personer står utanför lokalen och delar valsedlar.

Du har skrivit att OSSE har totalsågat valet. Står du fast vid att den kritik som nämnts ovan är liktydigt med en TOTALSÅGNING? 😅
Citera
2018-09-11, 07:55
Medlem
Citat:
Ja, NMR har hundratusentals sympatisörer. Men jag har också påtalat att väldigt många tycker sig rösta taktiskt och lägger då sin röst på SD.

Hur många röster fick ni? Ett par hundra sammanlagt? Konstigt att så många av era hundratusentals sympatisörer valde att lägga sin röst på judisk, kontrollerad opposition?

Men du tror verkligen på det där själv va?
Citera
2018-09-11, 07:57
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Well well, då har vi följande från EN dansk som OSSE inte vill kännas vid:

1. Valsedlar ligger lite väl öppet i vallokalen

2. Personer står utanför lokalen och delar valsedlar.

Du har skrivit att OSSE har totalsågat valet. Står du fast vid att den kritik som nämnts ovan är liktydigt med en TOTALSÅGNING? 😅

Dansken representerar OSSE ja och han anser inte att det svenska valet uppfyller kraven på en demokrati. Vill du skämma ut dig igen och förneka att dansken företräder OSSE? Kritiken mot valsedlar som ligger öppet har även framförts från EU tidigare.
Citera
2018-09-11, 07:58
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Hur många röster fick ni? Ett par hundra sammanlagt? Konstigt att så många av era hundratusentals sympatisörer valde att lägga sin röst på judisk, kontrollerad opposition?

Men du tror verkligen på det där själv va?

Avvakta tills Länsstyrelserna räknat färdigt du.
Citera
2018-09-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Intressant vad som händer med NMR framöver de hade iaf räknat med att komma in i Ludvika. Men fick sig en ordentlig käftsmäll av valresultatet. De som röstade på NMR i Ludvika var ju inte mycket mer än närmast sörjande. Det visar att stödet för organisationen är mycket lågt.

Det är frågan hur länge de orkar kämpa utan syrgas. Man har blottat sig rejält och man ångrar säkerligen att man ställde upp i parlamentariska val. Det var en stor risk och det kommer man få betala för. Deras torgmöte och framtida demonstrationer blir mindre slagkraftiga nu när det visar sig att de som röstar på dem mestadels tillhör den innersta kretsen.

Ja plus att alla nu fattar att allt snack i deras kamprapporter och artiklar på Nordfront om att de mötts av jubel, hyllningar, hundratals människor som tagit flygblad och tackat dem, bara är rent skitsnack.

Det finns noll intresserade förutom de losers som själva är med i organisationen
Citera
2018-09-11, 08:02
Medlem
Citat:
Dansken representerar OSSE ja och han anser inte att det svenska valet uppfyller kraven på en demokrati. Vill du skämma ut dig igen och förneka att dansken företräder OSSE? Kritiken mot valsedlar som ligger öppet har även framförts från EU tidigare.

Konstigt att OSSE förnekar att han tillhör dem då... 😄

Men jag frågar igen. Anser du att det han kommer dragandes med - valsedlar som ligger öppet och personer som delar valsedlar utanför vallokalen - är att betrakta som en TOTALSÅGNING av valet?

Eftersom du påstått det tidigare
Citera
2018-09-11, 08:04
Medlem
Citat:
Avvakta tills Länsstyrelserna räknat färdigt du.

Ska länsstyrelserna räkna fram hundratusentals NMR-röster? Berätta gärna vad du förväntar dig av länsstyrelsernas kontrollräkningar.
Citera
2018-09-11, 08:07
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Konstigt att OSSE förnekar att han tillhör dem då... 😄

Men jag frågar igen. Anser du att det han kommer dragandes med - valsedlar som ligger öppet och personer som delar valsedlar utanför vallokalen - är att betrakta som en TOTALSÅGNING av valet?

Eftersom du påstått det tidigare

Det trodde du på för att SR och AB skrev det. Bevisligen tillhör dansken OSSE så fel är det oavsett. Dansken var chockad och sa att han aldrig sett något värre ens i östeuropa. Om du inte vill läsa FT så kör på Expressen/GT då istället. Ja, det var verkligen en totalsågning.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2018-09-11 kl. 08:15.
Citera
2018-09-11, 08:08
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ska länsstyrelserna räkna fram hundratusentals NMR-röster? Berätta gärna vad du förväntar dig av länsstyrelsernas kontrollräkningar.

Ett par hundra röster skrev du nyss. Eftersom så många röster ogiltigförklarats så blir Länsstyrelsernas rösträkning intressant.
Citera
2018-09-11, 08:36
Medlem
Citat:
Ett par hundra röster skrev du nyss. Eftersom så många röster ogiltigförklarats så blir Länsstyrelsernas rösträkning intressant.

Jag menade att det var allt ni fick ja, från de närmast sörjande. Men berätta vad du förväntar dig av länsstyrelsens kontrollräkning
Citera
2018-09-11, 08:43
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Jag menade att det var allt ni fick ja, från de närmast sörjande. Men berätta vad du förväntar dig av länsstyrelsens kontrollräkning

Jag förväntar mig ingenting i ett vänstervridet mygelland som Sverige. Däremot är jag ingen liten ADHD-röding som drar förhastade slutsatser om fejkade fylledanskar och röster. Jag vill åtminstone ha tillgång till den information som går att få.
Citera
2018-09-11, 09:38
Medlem
Citat:
Jag förväntar mig ingenting i ett vänstervridet mygelland som Sverige. Däremot är jag ingen liten ADHD-röding som drar förhastade slutsatser om fejkade fylledanskar och röster. Jag vill åtminstone ha tillgång till den information som går att få.

Haha foliehatt på märker jag 😅 Dansken är upprörd men han är också den enda personen som uttryckt så starka känslor inför valet att han jämfört det med ett val i ex Rumänien eller Ungern. Det är helt enkelt inte seriöst. Jag vet inte om han var full när han var här och ”inspekterade” men helt klar i huvudet var han knappast.

Men att NMR fått ett par hundra röster, give or take, stämmer ju rätt bra med vad alla nyktra personer förväntade sig. Det motsvarar ju de som brukar dyka upp vid era sorgliga evenemang, den tragiska skaran tjocka skräpfigurer, narkomaner, hustrumisshandlare och porrmissbrukare. Det var the usual suspects som röstade på er och alla utom ni själva förstod att det skulle sluta så här 😅😅😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in