2018-09-11, 03:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nej, menar inte så direkt. SD är en kuf, tror jag. Har en självbild som inte alls stämmer med verkligheten. Det är möjlig att han ser sig själv som Alfahane, men jag tror mer lite åt tönt-hållet.

Han ger ett lite kluvet eller genserat intryck. Finns det ngn sjukdomshistorik på honon? Brutna ben, utmattningssyndrom? Eller är det åldern och separation som slitit på honom? Nån som vet? Finns det foton genom hans historia i närtid där man kan följa ngn form av förfall?
Citera
2018-09-11, 04:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han ger ett lite kluvet eller genserat intryck. Finns det ngn sjukdomshistorik på honon? Brutna ben, utmattningssyndrom? Eller är det åldern och separation som slitit på honom? Nån som vet? Finns det foton genom hans historia i närtid där man kan följa ngn form av förfall?

Här kan du se foton på SD:
https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=2aebb93b-28a8-4788-a720-2c4ed249e81c&tab=gallery#profilepanel
Citera
2018-09-11, 05:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och hur skall man då korrekt tolka denna formulering: att hon iakttog en person som pratade med någon annan som var där på plats, eller som pratade i mobilen?

Eller pratade med sig själv.😐
GM kanske ringde BO för att stämma träff. Då borde det iofs vara vid 23-tiden. Uppenbarligen såg hon en person endast. Om det ens har med mordet att göra.
Citera
2018-09-11, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
1. Källa på att utredarna fortfarande har honom som enda misstänkt? Jag har hört att de äntligen jobbar brett nu eftersom de insett att de inte kommer få högre än skäligen misstänkt nivå på SD. Hans bostad är inte längre avspärrad och bilen är återlämnad eftersom de inte längre har något där att hämta medan Lenas genomsöks igen aktivt.

2. SD är inte dömd för något våld varken mot Lena eller någon annan under sitt 44-åriga liv. Däremot har NW och kanske andra brukat våld mot Lena. NW är källan och när barn säger att föräldrar slår dem ska man ALLTID tro på dem. I det fallet är föräldern skyldig till utredd och bevisad oskyldig. Här gäller inte "oskyldig till bevisad skyldig" principen.
Det är bara när vuxen anmäler vuxen som ovan när Lena anmälde SD. Därför har Lena brukat våld mot NW om han sagt detta och utredningen inte bevisade henne oskyldig. Någon som vet om detta hann bli utrett innan hon dog?

3. SD och minst ett halvt dussin troligtvis gifta män har haft relation med Lena.

4. Lena har haft kontakt med flera under mordkvälken. Varför skulle SD vara mer intressant än de andra?

5. SD bor i området och har enligt hans sociala medier, geocachloggar, vänner o.s.v. en vana att ta nattliga turer så det är helt i sin ordning och ingenting utöver det normen att han så även gör denna natt.
Sedan misstänker jag att OM ditt vittne hade sett mordet och/eller hört dödsskriken så hade ringt 112! Du hävdar ju att hon såg honom aktuell plats och aktuell tidpunkt. Så det vittnet och din källas info finner jag icke trovärdiga.
SD kanske sågs i området dock inte nära planket vid ca 23 på en av sina nattliga promenader, eventuellt innan han lade sig för att sova!
Inte det minsta konstigt för någon som bor i området och är ute nästan varje natt.

Så här har TR bedömt det genom att titta med kritiska glasögon och inte som du/ni svalt allt med hull och hår!
Det här är Rosamunds svar till Flixa81 från 25/7 kl 06.00
Lite intressant att titta tillbaka i tråden ibland, bla med tanke på de nya efterlysningarna av vittnen...
Citera
2018-09-11, 07:01
Medlem
Honan6s avatar
Trådens FBI-agent/Lärare/Psykolog med nick Rosamund menar att det är allmänt känt att SD tar nattliga turer och det ska förklara om han blivit sedd och hörd runt LW:s trakter?

Ok, det gör honom inte automatiskt till Skäligen misstänkt. Det finns mer...

Jag har hela tiden försökt se brett och alternativa GM, men hamnar alltid åter vid SD och kanske medhjälparna HD/JG. Anledningen? Det finns mer...

Tack för att Sh.Holmes finns i tråden och visar känslor för LW och agg mot SD. Det gör detta mysterium verkligare. Inte ens en (självutnämnd?) psykolog kan hålla huvudet kallt i tråden när hen gör sina inlägg. Det kan vi konstatera av kontringar med hot om polisanmälan.

Jag anar "Det finns mer" att säga från Sh.Holmes och tydligt är att det ogillas av SD-anhängarna.
Senast redigerad av Honan6 2018-09-11 kl. 07:07. Anledning: Liten rättelse
Citera
2018-09-11, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampom
Kan folket sluta spotta ut sig saker som:
Knutby, Sonen eventuell mördare, skäggbarn med mera med mera.

GÅ FÖRFAN PÅ DEN INTRESSANTA INFORMATIONEN VI HAR & DÄREFTER SPEKULERA !!??

Om ni inte har informationen LÄS!!!!!!!

BO= Lena Wesströms
SD= St*fan D*vidss*n
HD= H*nna D*vidss*n

*Med allra största sannolikhet var det SD bostad som varit avspärrad
(Dörren & Miljön runt omkring är nästintill identisk med expressens bild på mannens bostad)

Expressens bild
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140432-31.208.48.231.PNG

SD bostad:
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140844-31.208.48.231.PNG

*SD bor 200-500 meter från BO (stämmer överens med samtliga uttalande av media angående det avspärrade huset)

*En man ska däremot initialt ha suttit anhållen misstänkt för brott – men släppts, enligt uppgifter till Expressen. Den mannens bil ska också vara beslagtagen av polisen. Hans bostad var också under en period avspärrad.

= Får vi det till att det är SD bostad som varit avspärrad har hela karusellen handlat om honom i tidningarna.

*SD har häromdagen gjort sin Facebook privat. ???

*HD har häromdagen även hon gjort sin Facebook privat. ???

*Efter en del research hittar jag att S senast var aktiv Kl 22.34 på Facebook den 14 MAJ på måndagskvällen.
(DVS innan han gjort sin Facebook privat häromdagen)

=Inget tyder på att Karln somnat tidigt den kvällen.

(En jävligt intressant sak som bakar ihop allt detta till en eventuell kaka)
LÄS NOGA NU!

OM ni läst ett tidigare inlägg av mig:
SD, J, BO var (betona ordet VAR) extremt nära.
Har hänt saker sedan mitt inlägg angående dem..

Föratt kunna förstå det intressanta som hänt.
Läs då mitt inlägg som kommer här under först.

"Kan ju bara ge lite kort fakta angående st*fan d*vidss*on & Lena Wesström relation på Sociala medier.

Varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??

Ett annat argument som stärker detta är att:
De två jag nämnt ovanstående umgicks VÄLDIGT ofta tillsammans med en man vid namn *J* som även han kommenterade Lenas bilder var och varannan..
Även han är inte vän med Lena på Facebook idag.

Nu kanske detta är onödig fakta MEN vi måste komma ihåg att Lenas aktivitet på Facebook var ENORM, så finns små guldgruvor man kan hitta där.

Iallafall tycker fortfarande att det är väldigt skumt att alla de tre nämnda lägger upp fina äventyrliga bilder tillsammans samt kommenterar/gillar varandras bilder i flera års tid sen någon gång mellan mars till april 2017 tar Karlarna enbart bort Lena och all aktivitet mellan dessa dör helt ut gentemot Lena.
Nästan så de stängt ut henne."

Så??????

*BO's föredetta alternativt nuvarande vän "J" gick för 2 dygn sedan ÖPPET ut bland sociala medier och publicerar en bild på "J" & BO.
Bekräftar från sin sida att BO är död, rätt häpnadsväckande tidigt???
"J" som överhuvudtaget ej haft någon aktivitet alls gentemot BO senaste året??

*SD som fortfarande (tillskillnad från Lena) är fortsatt VÄLDIGT nära vän med ovanstående person (J).
Så har S fortfarande INTE reagerat på detta inlägg..
Skall tilläggas att S är oerhört aktivt på "J" sociala inlägg.

SLUTSATS:
J är helt oskyldig så gnäll inte om att hänga ut någon random.. J en stark bekräftelse på att något har hänt mellan
SD & LENA.

SD & BO har kommit i gräl nånstans mellan mars-april månad 2017
(Datumet som all aktivitet dog) därefter har SD sluta gillat samt tagit bort BO som vän på Facebook.
J som är klart närmre SD än BO & har indirekt blivit "tvingad" att ta sin killkompis parti före BO.
Resulterar i att J även tagit bort
BO som vän på Facebook.

(Att vara 3 nära vänner & om bråk uppstår i trion så slutar det i 99/100 fall att 2 håller ihop och 1 blir utfryst, BO i detta fall)

J skriver väldigt tidigt ut (innan alla andra) angående Lenas död. Vet han om att SD är kapabel till något sånt här och la ihop 1+1? Eller enbart ett väldigt tidigt offentligt inlägg innan det bekräftats?
Kan tilläggas att detta inlägg ändrats fram & tillbaka om att vara privat alternativt offentligt..

Nu till saken:
SD beetende efter Lenas försvinnade?

SD har gjort sin Facebook privat.
HD separerade frugan har gjort sin Facebook privat.
SD har inte lagt upp något angående Lena överhuvudtaget??

SD har inte ens reagerat på J offentliga inlägg som över 300 personer reagerat på!?
J övriga inlägg KRYLLAR av kommentarer samt likes av SD.

En intressant sak är att Lena följer J på Insta men inte SD.
Stärker ännu mer att de var SD & Lena som hade dispyten.

Om fallet fortsätter peka mot SD så hoppas jag verkligen de tar in J på förhör så småningom.. han saknar bevisligen sin gamle vän Lena & sitter förmodligen på en jävligt intressant info dvs vad som hände mellan
BO & SD mars-april 2017..
Inlägg från 21/5 15.28 från pampom
Gammalt och inget nytt men ändå lite påminnelser...
Citera
2018-09-11, 07:28
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Ja det finns en koppling och en tanke. Men som sagt bara spekulation. Om GM inte är ursprungssvensk, så kanske lååångt bort i skogen inte är första tanken.
När kroppen anträffades var det en del t ex LWG som funderade på mellanförvaring av kroppen för att förklara att den inte påträffades tidigare, samt att man inte känt någon lukt.
Någon vettig mellanförvaringsplats hittades aldrig i Hjärsta.
Flera användare ansåg att FP är en perfekt FP. Jag håller med. Den ligger nära LW's hem, men kanske varken BP eller MG's hem. Eftersom den låg på motorvägssidan av planket kan vem som helst ha lagt den där.
Precis ovanför garagelängan ligger ett lite äldre hus, med en mycket vacker trädgård. Det huset passar för en nypensionerad dam som besöker Trädgårds-marknaden i Karlslund.
Garagelängan ligger i närheten av några personer som har varit inblandad i några andra otäcka saker i Örebro. I en annan tråd har det talats om att en av dessa personer möjligtvis hade försagt sig inför någon han fattat tycke för och ville imponera för.
Detta är alldeles för lösa spekuleringar för att rådbråkas här i denna tråd, men kan läsas hur man vill.

Intressanta funderingar. Ditt scenario är inte omöjligt även om jag lutar åt ett enklare händelseförlopp och ogärna krånglar till det mer än nödvändigt 🙂.

En reflektion på det av mig fetade i ditt inlägg: Kroppen låg helt riktigt på motorvägssidan av planket. Men det är betydligt knepigare att dumpa en kropp från motorvägen än att bara ”lägga den där”.
Dels är vägrenen väldigt smal och möts direkt av ett dike. Ingen optimal plats att parkera bilen på.
För att nå fyndplatsen så kommer först en slänt uppför, sedan täta buskar och till sist ett stängsel att ta sig över.
Citera
2018-09-11, 07:54
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Trådens FBI-agent/Lärare/Psykolog med nick Rosamund menar att det är allmänt känt att SD tar nattliga turer och det ska förklara om han blivit sedd och hörd runt LW:s trakter?

Jag har hela tiden försökt se brett och alternativa GM, men hamnar alltid åter vid SD och kanske medhjälparna HD/JG. Anledningen? Det finns mer...

Tack för att Sh.Holmes finns i tråden och visar känslor för LW och agg mot SD. Det gör detta mysterium verkligare. Inte ens en (självutnämnd?) psykolog kan hålla huvudet kallt i tråden när hen gör sina inlägg. Det kan vi konstatera av kontringar med hot om polisanmälan.

Jag anar "Det finns mer" att säga från Sh.Holmes och tydligt är att det ogillas av SD-anhängarna.

Det börjar koka rejält i tråden när starka känslor uttrycks. Jag delar din syn. Det finns mer...
Citera
2018-09-11, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tanten har frågat efter Peter på en marknad och då råka berätta om detta för dem hon frågade. Märkligt, men mordet kanske var ngt många i Örebro diskuterade i maj.

Tack, har inte riktigt hängt med. De som blev tilltalade berättade till Polisen? Slutligen, hur kom Cyklisterna in i det hela? Eller var det just dom = de tillfrågade.
Ursäkta alla frågor.
Citera
2018-09-11, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack, har inte riktigt hängt med. De som blev tilltalade berättade till Polisen? Slutligen, hur kom Cyklisterna in i det hela? Eller var det just dom = de tillfrågade.
Ursäkta alla frågor.
Dessa vittnen har polisen efterlyst... varför är det ingen som vet. Du behöver inte läsa så långt tillbaka i tråden för att se efterlysningen från polisen.
Citera
2018-09-11, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Gissningsvis ja.
Ok, så om SD är tvestjärt borde väl HD känna till det?

Jag frågade aldrig LW vem hon pratade om, det fanns iaf en smärta hos henne om detta då hon trodde hon träffat mr Right. Så öppet för spekulation

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon kanske väljer att blunda för det.

Frågan är om JG känner till det?

Ja frågan är om inte JG och SD har/hade en homorelation, det skulle kunna förklara den obrottsliga lojaliteten JG uppvisar.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det börjar koka rejält i tråden när starka känslor uttrycks. Jag delar din syn. Det finns mer...

Mm det är många här som har en annan agenda än vi, dvs att leta rätt på en mördare.
Citera
2018-09-11, 08:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Skärp dig nu Honan9. Hur du har kunnat så fatalt misstolka de två inlägg av en skribent ang mina s.k. yrken som citerades är för mig ett mysterium, då jag trodde du var en av de vettigare i tråden med huvudet på skaft.

Man forskar vid ett stort universitet vilket jag gör nu i psykologi (efter psykologexamen i botten) och på universitet så undervisar och handleder jag studenter. Det är en av forskares arbetsuppgifter. Läs inlägget igen så står det lärare i universitet och jag har verkligen ingen skyldighet att förklara mitt yrke i tråden närmare än så, i synnerhet i början när dessa inlägg skrevs.

När jag skrev "Vi på FBI" så är det för att som amerikan anser jag att det är vårt och därför sade jag till tjackarn att varför ska vi på FBI hjälpa er svenska medborgare, ni är kapabla att skydda henne själva. VI har ingen skyldighet att betala skatt för era medborgare.

Skärp dig. Och tycker du att en av Lenas manliga vänners skrivande här och hotande fram och tillbaka och försöka få oss att tro att SD är skyldig på ett så starkt sätt är inte misstänkt, då tappar jag ännu mer respekt för dig. Hans beteende är synnerligen misstänkt, ja och det är jag kvalificerad nog att bedöma. Men eftersom jag bara bedömer av det lilla jag ser i tråden är det bara naturligt att jag tar hjälp av polisen för att de ska kunna bedöma hans beteenden och förehavanden i verkligheten också.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-11 kl. 08:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in