2018-09-10, 23:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag har nog hela tiden tolkat det som att det är tantens bostad (eftersom hon uppges ha vaknat, tittat ut, vilket innebär att hon bör ha iakttagit mannen utanför sin bostad, dvs ej LWs bostad). Samt att tantens bostad bör ligga nära FP.

Men att det nu står "hennes" bostad snurrar ju till det. Är både polisen och journalisten medvetet kryptiska, eller bara osedvanligt dåliga på grammatik?

Och hur i hela friden det kan vara så svårt för polisen att lokalisera den gamla kvinnans bostad, det övergår mitt förstånd

Nu står det så här i alla fall:
”Kvinnan berättade också att hon bor i närheten av där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann. Hon iakttog då en person som pratade utanför bostaden, säger Tommy Lindh.”
Citera
2018-09-10, 23:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
De två efterföljande namnen har iofs även digitalloggat (12/4 2018) den Nordsjö-cache (#Final) som deras handskrivna nick finns med på remsan, enligt:

Digitala loggar:
https://www.geocaching.com/geocache/GC5EBJ5_nordsjons-o-final?guid=d0a146ce-c8d0-46c3-acfa-7a2af0259cb1

och bild på remsan:
https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=d0a146ce-c8d0-46c3-acfa-7a2af0259cb1

Så deras loggning (digital och remsa) borde stämma.

Jag har väl för många teorier i huvudet.
Skulle vara intressant att veta om IT-forensikerna får fram exakta tider för när webbloggningarna gjordes av SD och geocacharna Po*ism* och S*in*1949. Tänker att SD kan ha fått dem att efterlogga mot betalning. Ja, jag vet att det låter långsökt.
Senast redigerad av Honan6 2018-09-10 kl. 23:32.
Citera
2018-09-10, 23:31
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
”Kvinnan berättade också att hon bor i närheten av där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann. Hon iakttog då en person som pratade utanför bostaden, säger Tommy Lindh.”

Det bor ju en 70-årig psykoterapeut väldigt nära FP. Hon är gråhårig, kan man se på hennes hemsida. Har inte polisen knackat på hennes dörr?
Citera
2018-09-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Intressant tanke.
Har du någon särskild MGM i åtanke? Någon som bor i krokarna och har tillgång till garage där?

Frågan är bara varför inte kroppen sedan dumpas låååångt bort i skogen.

Garage verkar vara en plausibel mellan-förvaring, men det känns underligt att sedan placera kroppen på FP, i princip i ett bostadsområde.
Ja det finns en koppling och en tanke. Men som sagt bara spekulation. Om GM inte är ursprungssvensk, så kanske lååångt bort i skogen inte är första tanken.
När kroppen anträffades var det en del t ex LWG som funderade på mellanförvaring av kroppen för att förklara att den inte påträffades tidigare, samt att man inte känt någon lukt.
Någon vettig mellanförvaringsplats hittades aldrig i Hjärsta.
Flera användare ansåg att FP är en perfekt FP. Jag håller med. Den ligger nära LW's hem, men kanske varken BP eller MG's hem. Eftersom den låg på motorvägssidan av planket kan vem som helst ha lagt den där.
Precis ovanför garagelängan ligger ett lite äldre hus, med en mycket vacker trädgård. Det huset passar för en nypensionerad dam som besöker Trädgårds-marknaden i Karlslund.
Garagelängan ligger i närheten av några personer som har varit inblandad i några andra otäcka saker i Örebro. I en annan tråd har det talats om att en av dessa personer möjligtvis hade försagt sig inför någon han fattat tycke för och ville imponera för.
Detta är alldeles för lösa spekuleringar för att rådbråkas här i denna tråd, men kan läsas hur man vill.
Citera
2018-09-10, 23:35
Medlem
Citat:
/--/
” Hon iakttog då en person som pratade utanför bostaden, säger Tommy Lindh.”

Och hur skall man då korrekt tolka denna formulering: att hon iakttog en person som pratade med någon annan som var där på plats, eller som pratade i mobilen?

Eller pratade med sig själv.😐
Citera
2018-09-10, 23:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det bor ju en 70-årig psykoterapeut väldigt nära FP. Hon är gråhårig, kan man se på hennes hemsida. Har inte polisen knackat på hennes dörr?

De kanske ogärna motionerar telefoneringsfingret om de kan tänka ut en fysiskt mindre ansträngande metod. Som att hon ringer dem i stället...
Citera
2018-09-10, 23:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Ja det finns en koppling och en tanke. Men som sagt bara spekulation. Om GM inte är ursprungssvensk, så kanske lååångt bort i skogen inte är första tanken.
När kroppen anträffades var det en del t ex LWG som funderade på mellanförvaring av kroppen för att förklara att den inte påträffades tidigare, samt att man inte känt någon lukt.
Flera användare ansåg att FP är en perfekt FP. Jag håller med. Den ligger nära LW's hem, men kanske varken BP eller MG's hem. Eftersom den låg på motorvägssidan av planket kan vem som helst ha lagt den där.
Precis ovanför garagelängan ligger ett lite äldre hus, med en mycket vacker trädgård. Det huset passar för en nypensionerad dam som besöker Trädgårds-marknaden i Karlslund.
Garagelängan ligger i närheten av några personer som har varit inblandad i några andra otäcka saker i Örebro. I en annan tråd har det talats om att en av dessa personer möjligtvis hade försagt sig inför någon han fattat tycke för och ville imponera för.
Detta är alldeles för lösa spekuleringar för att rådbråkas här i denna tråd, men kan läsas hur man vill.

Jag ser varken orden FBI eller Vittnesskydd när jag kisar med ögonen och tittar på din text så chansen är stor att din teori är bättre än Tjackarns i alla fall....

Inget illa ment annars.
Citera
2018-09-10, 23:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse

Aha, ja det finns mycket i dessa spekulationer som låter genomtänkt.

Jag lämnar - som jag tidigare nämnt - öppet för många olika GM och teorier.

Just den här har jag inte haft högt upp på listan, men den kanske kan knyta ihop en del lösa trådar, t ex att FP undersöktes, som jag upplevde det, under kort tid - för att även vara BP. Särskilt med tanke på att SD:s bostad varit avspärrad ungefär hur länge som helst.

Skrikvittnet dalaan (som jag tror på) uppfattade det som om skriken kom från DEN sidan av motorvägen, om jag inte missminner mej.

Så att... tål att tänkas på.
Citera
2018-09-10, 23:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag ser varken orden FBI eller Vittnesskydd när jag kisar med ögonen och tittar på din text så chansen är stor att din teori är bättre än Tjackarns i alla fall....

Inget illa ment annars.

Detta håller jag med om 😁
Citera
2018-09-10, 23:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och hur skall man då korrekt tolka denna formulering: att hon iakttog en person som pratade med någon annan som var där på plats, eller som pratade i mobilen?

Eller pratade med sig själv.😐

Saken är väl den att vi inte kan sätta vårt hopp till ett återinförande av grammatiska dativformer och genitiv- och genusböjningar på substantiv i objektsrällning — för uttrycksmedlen för att kommunicera nödvändig information är teoretiskt tillstädes att använda.

Man får väl reflektera något över vad killen verkligen säger och sen får man väl hugga det som ligger närmast tillhands. Kvinnan ifråga lär väl känna sig träffad i alla händelser. Särskilt med indikationen rörande karslundsmarknaden. Och för oss andra så är det kanske inte primärt vår sak exakt var denna kåk är belägen eller vems som avses. Det smyger så mycket folk omkring...

Det där med pratandet är en annan sak... Man får ju anta med någon. Det blir ju två GM då förstås. Eller prata med BO.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-10 kl. 23:58.
Citera
2018-09-11, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Är det SD hon menade var BS?
Gissningsvis ja.
Ok, så om SD är tvestjärt borde väl HD känna till det?
Citera
2018-09-11, 00:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Gissningsvis ja.
Ok, så om SD är tvestjärt borde väl HD känna till det?

Hon kanske väljer att blunda för det.

Frågan är om JG känner till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in