2018-09-10, 13:15
Medlem
Det vore riktigt nice om AFS alla torgmöten inkl den fantastiska valfinalen i Kungsan släpptes på DVD i en stor samlingsbox inkl allt extramaterial runtomkring, typ "Behind the scenes".
Citera
2018-09-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Övriga partier har 1%. Sen finns det 0,5% på "ogiltiga röster - inte anmälda partier" och "ogiltiga röster - övriga". Dessa 0,5% brukar aldrig vara så många, så jag tror att de i den slutliga räkningen kommer att tillfalla olika partier. Vi har kanske 1,5% att fördela. Lever 1% hoppet än?

Det preliminära resultatet på valnatten 2014 visade

Ogiltiga röster - blanka 53381
Ogiltiga röster - övriga 15485

Efter den slutgiltiga räkningen, där man i större utsträckning "friar än fäller" blev det

Ogiltiga röster - blanka 56287
Ogiltiga röster - övriga 2156

Valnatten 2018 ser ut såhär med två distrikt kvar

Ogiltiga röster - inte anmälda partier 3948
Ogiltiga röster - blanka 50770
Ogiltiga röster - övriga 24470

Så det rör sig om kanske ytterligare 20 000 till 25 000 röster som kommer att bli giltiga, en ganska stor ökning från 2014. Gissningsvis är detta till stor del handskrivna röster. AfS har säkert en del att hämta här.

https://data.val.se/val/val2014/valnatt/R/rike/index.html
Citera
2018-09-10, 13:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Varför ge upp? För att människan inte kan leva isolerad, utan vi är beroende av andra. Men när dessa andra visar sig vara kompletta idioter så blir livet ganska meningslöst. Då kan man istället enbart leva för sig själv, men det känns inte riktigt bra i själen. Och när man söker kontakt med andra människor och ser sig omkring i samhället så inser man att man inte passar in någonstans, det tar emot att ens snacka med folk eftersom man vet att de under ytan är så jävla dumma i huvudet att man fantiserar om att de blir påkörda av en lastbil.

Så illa är det.

Min fråga till dig är: Vilken utveckling i samhället krävs för att människor ska börja vakna upp och försöka göra någonting åt det? För som jag tidigare nämnt så har de senaste 4 åren varit total katastrof, men folk verkar skita i det fullständigt. Så vad i hela friden krävs? Jag tror det är så illa faktiskt att en svensk är så feg och ynklig att han kommer låta sig själv våldtas, plundras och slutligen skändas & mördas, utan att lyfta ett finger.
Alltså, jag kan inte svara på dina frågor. Men jag vet att vi lever i en dynamisk miljö, där allt förändrar sig hela tiden. Och jag vet också att gräva ned sig och ge upp, sällan är en bra idé. Det finns alltid öppningar.

Nu är jag inte Afs, men jag ville ändå dela med mig lite av mina livserfarenheter. Och var det inte Kasselstrand & Co som stod och proklamerade senast i fredags i Kungsträdgården: "vi ger aldrig, aldrig upp". Det är nu de testas: om de har något krut i sig eller inte. Det här är sanningens minut för Alternativ för Sverige.
Citera
2018-09-10, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Problemet här är att intelligenta människor med drivkraft måste förlita sig på mindre intelligenta människor med sämre drivkraft. Som Churchill sa, det bästa argumentet mot demokrati är 5 minuters konversation med den genomsnittlige väljaren. Den kompetens som finns hos AfS måste tas tillvara på för den sverigevänliga saken nu oavsett om partiet lägger ner eller ej.

Kompetensen inom partiet är det inget som helst fel på, och deras valrörelse har ju varit fantastisk om man faktiskt har varit på något torgmöte och lyssnat.

Jag tror att det är svenskens trygghetsknarkande som sätter käppar i hjulet, att folk röstar på det som känns bekant och tryggt, vilket om man är någorlunda invandringskritisk blir SD och kanske KD/M.

Det förklarar också varför åldringar under hela sina liv fortsätter att rösta på sossarna, trots att den senaste regeringsperioden har slagit alla rekord för hur fort man kan förstöra ett land.
Senast redigerad av countolaf 2018-09-10 kl. 13:20.
Citera
2018-09-10, 13:19
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Det preliminära resultatet på valnatten 2014 visade

Ogiltiga röster - blanka 53381
Ogiltiga röster - övriga 15485

Efter den slutgiltiga räkningen, där man i större utsträckning "friar än fäller" blev det

Ogiltiga röster - blanka 56287
Ogiltiga röster - övriga 2156

Valnatten 2018 ser ut såhär med två distrikt kvar

Ogiltiga röster - inte anmälda partier 3948
Ogiltiga röster - blanka 50770
Ogiltiga röster - övriga 24470

Så det rör sig om kanske ytterligare 20 000 till 25 000 röster som kommer att bli giltiga, en ganska stor ökning från 2014. Gissningsvis är detta till stor del handskrivna röster. AfS har säkert en del att hämta här.

https://data.val.se/val/val2014/valnatt/R/rike/index.html

Först var alla 4,6 övrig i Yougov AFS och nu detta. Har du inte lärt dig nåt?
Citera
2018-09-10, 13:19
Medlem
maxatdunders avatar
Vad va det jag sa... För hög energi alldeles för sent! Tippade högst 100 000 röster för er men ni fick väl hälften? Nu blev det tyst på er som trodde att ni tar 4 % med marginal. Nä, det krävs hårdare jobb än så grabbar.
Citera
2018-09-10, 13:20
Medlem
Kurt1s avatar
Jag tror att AfS kan ha större chanser i det kommande valet till EU-parlamentet.
Citera
2018-09-10, 13:21
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Härligt och otroligt skrattretande! Totalt utmobbade och fick inte ens mer än 70 000 röster

Dessa nazistpartier försöker alltid visa sig större än dom är, precis som NMR ständigt gör! Men faktum är att ni utgör endast den lilla bruna korven som ligger i hela toaletten! Lägg till NMR och svenskarnas dåvarande parti, eller bevara Sverige svenskt och även så Ny demokrati, ja då har man även så Spytt och kastat ner lite bajspapper och lite spott och piss, ja då sjunker ni alla ner till toalettens botten, enklare att spola ner än någonsin.

Men det är väl bara att kämpa på tror jag, speciellt för Gurran och gänget? Det eviga jobbet med att boka in tusentals torgmöten och skrika sig hesa och trötta till nästa val är väl ett faktum för dessa nazist-töntar med masker på?

Nu kan dessa tönt nazist-rasister som har varit så glada och skrikiga i den här tråden ta och trösta sig med lite måndags-godis

Tumidanda

S0LD13R777

.SMOrcimus.PriME

robotgura

FarbrorAgge Ja, vad säger gamle nazist-farbrorn? Lever du till nästa val?

Vryzas

Det var precis som jag skrev. Ni kommer inte komma in, och ni kommer förmodligen inte komma in till nästa val heller. Men om ni kommer in till nästa val så kommer det att tar er 16 år, mycket längre tid än vad det har tagit lilla Jimmie!

Och då har alla dagens invandrare och den väntade anhöriginvandringen etablerat sig i Sverige och fött många fler barn än vad ni orkar att ta hand om. Tillsammans med alla de miljoner andra generations invandrare som då med all säkerhet besitter majoriteten av de välutbildade yrkena!

När ska ni inse att vi svenskar har fika-mentalitet. Vi behöver invandrare i detta landet som kan ta hand om de saker vi själva inte kan på grund av brist på alla de sakerna vi har i vårt samhälle idag!

Nåja, hoppas det tröstande måndagsgodiset sitter bra Den kan nog antagligen kyla ner er kaxighet ett bra tag i alla fall

SD ökade mest.

Nästan 18% i riksdagsvalet.

KD är också ett konservativt parti ökade.

AfS var ett bra försök. En testballong.
Citera
2018-09-10, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Härligt och otroligt skrattretande! Totalt utmobbade och fick inte ens mer än 70 000 röster

Dessa nazistpartier försöker alltid visa sig större än dom är, precis som NMR ständigt gör! Men faktum är att ni utgör endast den lilla bruna korven som ligger i hela toaletten! Lägg till NMR och svenskarnas dåvarande parti, eller bevara Sverige svenskt och även så Ny demokrati, ja då har man även så Spytt och kastat ner lite bajspapper och lite spott och piss, ja då sjunker ni alla ner till toalettens botten, enklare att spola ner än någonsin.

Men det är väl bara att kämpa på tror jag, speciellt för Gurran och gänget? Det eviga jobbet med att boka in tusentals torgmöten och skrika sig hesa och trötta till nästa val är väl ett faktum för dessa nazist-töntar med masker på?

Nu kan dessa tönt nazist-rasister som har varit så glada och skrikiga i den här tråden ta och trösta sig med lite måndags-godis

Tumidanda

S0LD13R777

.SMOrcimus.PriME

robotgura

FarbrorAgge Ja, vad säger gamle nazist-farbrorn? Lever du till nästa val?

Vryzas

Det var precis som jag skrev. Ni kommer inte komma in, och ni kommer förmodligen inte komma in till nästa val heller. Men om ni kommer in till nästa val så kommer det att tar er 16 år, mycket längre tid än vad det har tagit lilla Jimmie!

Och då har alla dagens invandrare och den väntade anhöriginvandringen etablerat sig i Sverige och fött många fler barn än vad ni orkar att ta hand om. Tillsammans med alla de miljoner andra generations invandrare som då med all säkerhet besitter majoriteten av de välutbildade yrkena!

När ska ni inse att vi svenskar har fika-mentalitet. Vi behöver invandrare i detta landet som kan ta hand om de saker vi själva inte kan på grund av brist på alla de sakerna vi har i vårt samhälle idag!

Nåja, hoppas det tröstande måndagsgodiset sitter bra Den kan nog antagligen kyla ner er kaxighet ett bra tag i alla fall

Var det så många som 70 000 röster! Det är ju en utmärkt grundplåt för ett nationalistiskt parti.

Var inte orolig för islmiseringen av Sverige. Det problemet kommer Återvandringsverket att råda bot på. Nästa val så har mångkulturen förvandlats till en plånboksfråga och vid det laget så har medelklassen blivit sugen på flat tax och mindre mångkultur.
Citera
2018-09-10, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag har följt AfS litegrann och imponerats av deras mod och intellektuella kapacitet. Min chock över deras idioti under valvakan var därför monumental:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=740730666319201&id=2705928533 32987&anchor_composer=false

De hyr alltså en persisk restaurang att ha valvaka i, och blir nekade, och indignerat rubricerar de detta som "skandal" på partiets officiella Facebook-sida. Att inte begripa humorn i detta och hur vänstern kan använda detta för att håna dom på är ofattbart. Snacka om att erbjuda sina fiender en öppen dörr att slå in.
Kunde inte hålla mig för skratt när Kasselstrand höll tal i vad som såg ut som en förortspizzeria :-D.

Kan du hänvisa till någon källa där AfS säger att de vill utvisa invandrare som bedriver restaurangverksamhet?

Uppenbarligen har du fallit offer för fiendernas propaganda.
Citera
2018-09-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bättre talare ja, och bättre propagandister. Bättre strateger, bättre driv. Det är klasskillnad.

AfS gjorde mycket rätt. AfS kunde inte gjort så hemskt mycket annorlunda. Kanske startat partiet tidigare, det är väl en grej. Men annars så gjorde partiet vad man kunde. Det här visar mest att "folket" är en oerhört trög massa. Och att "sociala medier" är den där filterbubblan de säger att det är.

Det finns en del saker man kunde ha gjort som man inte gjorde, och som hade gett fler röster, men det är mycket tveksamt om det hade räckt hela vägen med så kort tid till förfogande och medveten medietystnad.

"Filterbubblor" är lite farliga. Jag, du och många andra har ju levt länge i filterbubblor och när man gör det glömmer man lätt hur det är på utsidan och hur vanligt folk "tänker". Ibland glömmer man nästan bort att vanligt folk inte alls är med i matchen och man glömmer bort att deras verklighet är skapad av TV4, Aftonbladet och Hollywood.
Citera
2018-09-10, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Var det så många som 70 000 röster! Det är ju en utmärkt grundplåt för ett nationalistiskt parti.

Var inte orolig för islmiseringen av Sverige. Det problemet kommer Återvandringsverket att råda bot på. Nästa val så har mångkulturen förvandlats till en plånboksfråga och vid det laget så har medelklassen blivit sugen på flat tax och mindre mångkultur.

Jag tippade på att ni skulle få så många, men enligt folk här blev det knappt 50 k ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in