2018-09-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Så det är bara att kavla upp ärmarna och fortsätta spela matchen, för tids nog vinner nationalismen. Det är jag helt övertygad om. Den här mandatperioden gick det inte, men snart kommer det en finanskris och alla bolånetorskar får problem att bo i sina överbelånade lägenheter samtidigt som omfördelningspolitiken är helt åt helvete. Då vaknar folket. Så håll i och ge inte upp!

Det kanske tar ett år, två eller max fyra.

Kan du nämna något exempel från Västeuropa där nationalismen har vunnit och börjat återställa ordningen? Flera länder är mycket värre drabbade än Sverige och i dom länderna har det inte Än så länge inte hänt någonting som har haft någon egentlig effekt.

Jag är nationalist men vi måste se hur det faktiskt är.
Citera
2018-09-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Pinsamt. Speciellt att de skulle ändra siffror direkt på webben. Kanske bör man sortera bort dessa tills nästa val, från riksdagslistan dvs.

Jag tror att dessa herrar är bra människor. Det är ett lustigt sammanträffande att det var just dessa två som hängdes ut med namn av Expo nyligen.
Citera
2018-09-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Kan du nämna något exempel från Västeuropa där nationalismen har vunnit och börjat återställa ordningen? Flera länder är mycket värre drabbade än Sverige och i dom länderna har det inte Än så länge inte hänt någonting som har haft någon egentlig effekt.

Jag är nationalist men vi måste se hur det faktiskt är.

Italien har väl börjat göra något med ny regering?
Citera
2018-09-10, 13:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Svenska folket är idioter! grattis de förtjänar att dö

Du har tyvärr rätt. Men att existera i limbo i ett land som inte är friskt, men som ännu inte är helt utplånat, är inte bra för psyket.

Det är som att veta att man är dömd till döden, men man vet inte riktigt hur eller när den slutliga döden väl infaller.
Citera
2018-09-10, 13:06
Medlem
Problemet här är att intelligenta människor med drivkraft måste förlita sig på mindre intelligenta människor med sämre drivkraft. Som Churchill sa, det bästa argumentet mot demokrati är 5 minuters konversation med den genomsnittlige väljaren. Den kompetens som finns hos AfS måste tas tillvara på för den sverigevänliga saken nu oavsett om partiet lägger ner eller ej.
Citera
2018-09-10, 13:06
Medlem
erikp121s avatar
Trots det uppenbara valfusket så har nationalismen stärkt sina positioner!
Citera
2018-09-10, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Italien har väl börjat göra något med ny regering?
Ja Salvini har nu 35 procent i OU. Fortsätter det på den vägen kan han kasta ut vänsterpopulisterna i koalitionen och bilda regering på egen hand efter nästa val.
Citera
2018-09-10, 13:10
Bannlyst
Härligt och otroligt skrattretande! Totalt utmobbade och fick inte ens mer än 70 000 röster

Dessa nazistpartier försöker alltid visa sig större än dom är, precis som NMR ständigt gör! Men faktum är att ni utgör endast den lilla bruna korven som ligger i hela toaletten! Lägg till NMR och svenskarnas dåvarande parti, eller bevara Sverige svenskt och även så Ny demokrati, ja då har man även så Spytt och kastat ner lite bajspapper och lite spott och piss, ja då sjunker ni alla ner till toalettens botten, enklare att spola ner än någonsin.

Men det är väl bara att kämpa på tror jag, speciellt för Gurran och gänget? Det eviga jobbet med att boka in tusentals torgmöten och skrika sig hesa och trötta till nästa val är väl ett faktum för dessa nazist-töntar med masker på?

Nu kan dessa tönt nazist-rasister som har varit så glada och skrikiga i den här tråden ta och trösta sig med lite måndags-godis

Tumidanda

S0LD13R777

.SMOrcimus.PriME

robotgura

FarbrorAgge Ja, vad säger gamle nazist-farbrorn? Lever du till nästa val?

Vryzas

Det var precis som jag skrev. Ni kommer inte komma in, och ni kommer förmodligen inte komma in till nästa val heller. Men om ni kommer in till nästa val så kommer det att tar er 16 år, mycket längre tid än vad det har tagit lilla Jimmie!

Och då har alla dagens invandrare och den väntade anhöriginvandringen etablerat sig i Sverige och fött många fler barn än vad ni orkar att ta hand om. Tillsammans med alla de miljoner andra generations invandrare som då med all säkerhet besitter majoriteten av de välutbildade yrkena!

När ska ni inse att vi svenskar har fika-mentalitet. Vi behöver invandrare i detta landet som kan ta hand om de saker vi själva inte kan på grund av brist på alla de sakerna vi har i vårt samhälle idag!

Nåja, hoppas det tröstande måndagsgodiset sitter bra Den kan nog antagligen kyla ner er kaxighet ett bra tag i alla fall
Senast redigerad av Aftonbladen 2018-09-10 kl. 13:12.
Citera
2018-09-10, 13:10
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det måste ha varit valfusk med förtidsrösterna (SD & AfS bytts till S), annars går det inte att få ihop pusslet.

Så alla nationalister: förtidsrösta aldrig någonsin mer!

Jag är inte övertygad. Jag förtidsröstade och tillhör ett valdistrikt om ca 400 röstare. Min magkänsla var att jag kanske skulle bli den enda "övriga"-rösten. Kollar man på preliminära resultatet så finns där 4 st "övriga"-röster totalt, dvs 1%.

Vi får se hur det ser ut när de räknar alla småpartierna med. Blir det i alla fall en röst (av de 4) på AfS i mitt distrikt kan vi vara hyggligt säkra på att det inte var något fusk .

I valet 2006 när jag röstade på Piratpartiet var det ungefär samma. De fick tre röster och det kändes lika ensamt som nu. . Men nu är man luttrad.

Att få 4% av rösterna är ändå ett gigantiskt projekt. Att få 4 av 100 i vissa kretsar kanske inte är så svårt, men man måste lyckas genomgående med detta bland många miljoner väljare. Glöm inte det!
Citera
2018-09-10, 13:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Trots det uppenbara valfusket så har nationalismen stärkt sina positioner!

Ursäkta mig men...hur menar du nu?
Citera
2018-09-10, 13:13
Medlem
Rosikos avatar
Någon som sitter med en extra medlemsansökan till NMR till hands? Skämt åsido, så finns det såklart en analys att göra av AfS valrörelse och valresultat. Den blir dock svår att utföra i detta nu eftersom partiets faktiska slutresultatet inte ännu är spikat.

Svartpillrandet i tråden är inte förvånande, det fanns tveklöst stora förväntningar på partiet och en hel del individer på sociala medier som i en stund av eufori, inte kunde skilja på realistiska förhoppningar och önsketänkande. Givetvis är en delförklaring till detta också att AfS konsekvent framhållit deras riksdagsinträde som givet. Något annat vore såklart konstigt, ett parti som går till val på att inte nå spärren är inget parti.

Den kritik som riktats mot AfS satsningar på sociala medier är dock felaktig. Sociala medier är viktiga för att effektivt nå nya väljare, den organiska rörelse som uppstod under återvandringsturnen med allt ifrån kasselwave till exaaakt-memet, var bara bra. Den lärdom som kan dras är dock att det fysiska kampanjande varit för småskaligt, AfS hade behövt närmare 40-50k aktivister. Förhoppningsvis lägger man nu tid och resurser på att värva lokalt, öka antal aktivister och betalande medlemmar.

I övrigt höll Kasselstrand ett bra tal på valnatten, under svåra omständigheter. Att AfS ställer upp i EU-valet var alltid en lågoddsare, men förhoppningsvis kan man bygga vidare på det man underlag man redan har.
Citera
2018-09-10, 13:15
Medlem
Lantbruks avatar
Jag har följt AfS litegrann och imponerats av deras mod och intellektuella kapacitet. Min chock över deras idioti under valvakan var därför monumental:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=740730666319201&id=2705928533 32987&anchor_composer=false

De hyr alltså en persisk restaurang att ha valvaka i, och blir nekade, och indignerat rubricerar de detta som "skandal" på partiets officiella Facebook-sida. Att inte begripa humorn i detta och hur vänstern kan använda detta för att håna dom på är ofattbart. Snacka om att erbjuda sina fiender en öppen dörr att slå in.
Kunde inte hålla mig för skratt när Kasselstrand höll tal i vad som såg ut som en förortspizzeria :-D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in