2018-09-10, 01:10
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du menar AfS så tror jag inte det går att rädda partiet. Det är alltför stigmatiserat och kommer sannolikt att gå samma väg som ND och SvP, dvs. läggas ner.

Däremot tror jag fortfarande att det finns utrymme för ett paleokonservativt icke-globalistiskt parti i Sverige. Men då måste ett sådant parti hålla en tydlig rågång gentemot rasister och fascister.

Återigen! Jag känner att jag upprepar mig här:

HUR SKALL VI RÄDDA SITUATIONEN OM 4 år MED VÄRRE DEMOGRAFI, OM VI INTE KUNDE GÖRA DET NU. MED RÅDANDE DEMOGRAFI?

Hur faan tänker ni era jävla cucks!?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-09-10 kl. 01:16.
Citera
2018-09-10, 01:11
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Pratar, men gör ingenting. För att exempelvis ha "stängda gränser" som alltför många Svenssons tror, så har vi väldigt många invandrare och beviljar en väldig massa uppehållstillstånd. Det enda partierna lärde sig var att det funkade att snacka och att Svensson inte bryr sig om handling.

Fan, hur länge sedan var Afghanamnestin? Inte många månader.

Det är den här förbannade generaliseringen som är så jävla illa. Jag har en flickvän från Kroatien som nyligen fått permanent uppehållstillstånd (pga att vi är med i EU). Hon jobbar hårdare än gemene svensk och när hon inte jobbar sliter hon hemma med att lära sig svenska - och längtar efter att få börja på SFI. Hon vill verkligen bli en del av vår nation, assimileras och bli svensk. Hon flyttade hit för 5 månader sedan men har redan lyckats med allt detta och bidrar till välfärden mer än de bittra socialfallen som verkar utgöra majoriteten i den här tråden.

Ska hon behöva vänta i 10 år för att bli svensk medborgare som AfS vill? Hon, som är Europé, vill bidra och redan bidrar till välfärden?

Och hon är inte ensam. Det finns stora problem och vissa folkgrupper är absolut svårare än andra att integrera. Det ska inte vara möjligt att komma hit, få PUT, leva på socialbidrag + andra bidrag för resten sin vistelse här. Detta tror jag dom flesta svenskar egentligen tycker och det är det här vi måste komma åt. De som inte bidrar och inte heller har ambitionen att göra det ska ut. Kriminella invandrare ska ut också. Men de som kommer hit och verkligen anstränger sig för att bli en del av det svenska samhället, och tar skitjobben som varken du eller jag skulle kunna tänka oss - ska de in i generaliseringsloopen och kastas ut också för att dom är invandrare?

AfS har visserligen fokuserat på MENA + rumänerna, men i mycket grova drag generaliserat invandrare och menat på att de är en homogen grupp soffliggare och bidragsmyrslokar. Detta ser svensken igenom och tycker ej är okej. De flesta SD:are jag känner har inget emot invandrare så länge dom assimileras eller i alla fall integreras. Däremot är det väldigt få som är emot öppna gränser, och här har de flesta partierna blivit striktare. Och med tanke på vart fokus legat under denna valrörelse är dom tvungna att ta till ytterligare krafttag nu för att minska risken för att utomparlamentariska grupper som NMR ska få större fäste, samt givetvis motverka ytterligare ökning av SD:s väljarbas.
Senast redigerad av populopidus 2018-09-10 kl. 01:14.
Citera
2018-09-10, 01:13
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Sammanfattningsvis, nej det är ingen framgångsväg att liberalisera sig till makten - för då blir det ändå ingen skillnad. Nej, det är inte förlorat, det krävs uppenbarligen en ekonomisk kris innan svenskarna inser att de blivit lurade. Den kommer allt närmre.

Svenskarna är fortsatt i majoritet alltså finns det fortsatt hopp för ett uppvaknande, när folk inte har råd med platt-TV för att kolla på Big Brother kommer även de inse vad som hänt.

En sann nationalist ger aldrig upp.

Riktigt. Men man kan ändå tänka uppdragstaktik. Koka groda fast åt andra hållet.
Slå upp dörren och hälla kallt vatten i ansiktet på den sovande svensken eller börja med att öppna fönstret...

Återvandringsturnen var klockren men det behövs bredd, tålamod och långsiktighet nu.
Senast redigerad av StuG 2018-09-10 kl. 01:15.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Återigen! Jag känner att jag upprepar mig här:

HUR SKALL VI RÄDDA SITUATIONEN OM 4 år MED VÄRRE DEMOGRAFI, OM VI INTE KUNDE GÖRA DET NU. MED RÅDANDE DEMOGRAFI?

Hur faan tänker ni era jävla cucks!
Om 4 år är det för sent. Om 4 år är det ytterligare 1 600 000 som röstar rött.

Och snart har vi vårt första muslimska parti i riksdagsvalet.

Game over, man, game over!
Citera
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du menar AfS så tror jag inte det går att rädda partiet. Det är alltför stigmatiserat och kommer sannolikt att gå samma väg som ND och SvP, dvs. läggas ner.

Däremot tror jag fortfarande att det finns utrymme för ett paleokonservativt icke-globalistiskt parti i Sverige. Men då måste ett sådant parti hålla en tydlig rågång gentemot rasister och fascister.
Med "tydligt rågång gentemot rasister" så menar du att de ska accpetera den massinvandringsrelaterande demografiska förändringen som har lett till att hundratusentals (snart miljoner) bidragssugande brunfolk som röstar rödgrönt ska få stanna i Sverige?
Citera
2018-09-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Det är den här förbannade generaliseringen som är så jävla illa. Jag har en flickvän från Kroatien som nyligen fått permanent uppehållstillstånd (pga att vi är med i EU). Hon jobbar hårdare än gemene svensk och när hon inte jobbar sliter hon hemma med att lära sig svenska - och längtar efter att få börja på SFI. Hon vill verkligen bli en del av vår nation, assimileras och bli svensk. Hon flyttade hit för 5 månader sedan men har redan lyckats med allt detta och bidrar till välfärden mer än de bittra socialfallen som verkar utgöra majoriteten i den här tråden.

Ska hon behöva vänta i 10 år för att bli svensk medborgare som AfS vill? Hon, som är Europé, vill bidra och redan bidrar till välfärden?

Och hon är inte ensam. Det finns stora problem och vissa folkgrupper är absolut svårare än andra att integrera. Det ska inte vara möjligt att komma hit, få PUT, leva på socialbidrag + andra bidrag för resten sin vistelse här. Detta tror jag dom flesta svenskar egentligen tycker och det är det här vi måste komma åt. De som inte bidrar och inte heller har ambitionen att göra det ska ut. Kriminella invandrare ska ut också. Men de som kommer hit och verkligen anstränger sig för att bli en del av det svenska samhället, och tar skitjobben som varken du eller jag skulle kunna tänka oss - ska de in i generaliseringsloopen och kastas ut också för att dom är invandrare?

AfS har visserligen fokuserat på MENA + rumänerna, men i mycket grova drag generaliserat invandrare och menat på att de är en homogen grupp soffliggare och bidragsmyrslokar. Detta ser svensken igenom och tycker ej är okej. De flesta SD:are jag känner har inget emot invandrare så länge dom assimileras eller i alla fall integreras. Däremot är det väldigt få som är emot öppna gränser, och här har de flesta partierna blivit striktare. Och med tanke på vart fokus legat under denna valrörelse är dom tvungna att ta till ytterligare krafttag nu för att minska risken för att utomparlamentariska grupper som NMR ska få större fäste, samt givetvis motverka ytterligare ökning av SD:s väljarbas.

Hon får väl åka hem - det är ju inget krig i Kroatien nu, så vad ska hon här och göra? Det är redan för mycket juggar i vårt land.
Citera
2018-09-10, 01:16
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det har du bevisligen rätt i, även om jag tror att AfS inte nådde ut (fick ut sitt namn) till tillräckligt mycket folk som ett större problem än hög energi och retorik.

I övrigt håller jag nog inte med, väljare kan påverkas i rätt riktning. Man behöver inte triangulera bort sig in i dimman.

Men AfS måste vara självkritiska efter idag om de vill åstadkomma något. Kommer SD vara det?
Vi får väl se men jag tror att detta och tidigare resultat för SD:s del ger vid handen att man är på rätt väg. Viktigt att påvisa för väljarna att parti efter parti (som har orsakat problemen vi har) nu försöker kopiera deras förslag medan man undan för undan kan skärpa sin egen. Man måste fortsättningsvis vara lite tillbakahållen i sin retorik för att inte skrämma Nisse i Hökarängen utan vinna dennes förtroende.
Citera
2018-09-10, 01:18
Medlem
Kattenxs avatar
Det är så kul med extremhögern man gör aldrig fel utan det är alltid "svenskens" fel som inte röstar som ni vill. Lär ni er aldrig nåt? Först ND sedan SVP och NSF och nu AFS. Samma fiasko varje gång samma bortförklaringar varje gång.
Citera
Medlem
Är 1000% övertygad om valfusk. Är otroligt lätt för valräknare byta ut röstsedlar. Eller manipulera röstlådor. Kolla på SDs resultat. Sicken fejk, hade svenska valet ej varit riggat hade SD fått 25% minst.

Svenskarna kommer vakna när ekonomin kraschar. Det enda som kan väcka upp dessa zombies. När bostadsbubblan spricker så är det slut med fjolleriet. Då kanske de lyssnar på faran med globalister som styr svenska banker.

Så länge. Total bojkott. Inga Bonnier ägda tidningar, inga kebabs, inget mcdonalds, inget netflix, bojkotta ekonomiskt alla aktörer som inte vill etniska svenskar väl. Vi är en ekonomisk maktfaktor. Handla av svenska företag i Sverige som inte ägs av globalister!
Citera
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Hon får väl åka hem - det är ju inget krig i Kroatien nu, så vad ska hon här och göra? Det är redan för mycket juggar i vårt land.

Förutom intelligensnivån är detta vad som skiljer oss åt, din lilla rasistfitta. Det roliga är att flera av er här inne nu snackar om att emigrera till annat land pga hur Sverige utvecklas, och därmed kommer att bli invandrare själva. Det är ju lite roligt eftersom ni är nationalister och därmed dels ger upp ert land och sedan dessutom tycker det är okej att flytta till ett land som är för att ta emot invandrare, vilket ju de kommer att bli.

Fy fan, hellre ett Sverige med hårt arbetande utlandsfödda än ett land med etniskt svenska slöfockar och bittra socialfall fyllda av hat.
Senast redigerad av populopidus 2018-09-10 kl. 01:23.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Hur i Hela Hisingen skall du vinna väljare när demografin har försämrats något enormt om 4 år?
Hur skall SD som inte ens klarade 20% spärren nu...få mer röster om 4 år...din jävla nolla!
Hur ska man annars göra, göra som AfS som knappt är mätbara? Vad är alternativet? Idiot.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallblodigPsykopat
OMG det här är så kul! Helt verklighetsfrånvänd and i Löve it! Vad tror ni att ni kommer få då? 0.8%, 0.5%, 0.3% eller varför inte 0.08%?

Ska man vara riktigt krasst har ni inte bara åstadkommit inte "ingenting" utan ni har förstört för "rörelsen" i stort då ni har tjuvat röster, iofs väldigt få men tjuvat har ni trots allt. Och du vet väl vad vi har för tolerans mot tjuvande romer? Nolltolerans!

Helt jävla vidrigt att ni SD:ae kommer in hit och hånar. Vad har ni uppnåt själva? Inget! Nada! Sverige dödsdömt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in