2018-09-10, 00:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett.
Ja, det blev ingen storseger ikväll. Vi var några stycken som hade vår egen lilla valvaka, och det blev rätt dystert ganska snabbt. Ungefär som här i tråden verkar det som, förutom att vi inte hade några skadeglada troll hos oss. (Alltid något.) Väldigt tråkigt att så många väljare fortfarande är så fastlåsta i gammalt tänkande.

Men så är det. Vi får leva med det och arbeta med förutsättningarna vi har. Och helt ärligt, 1% eller vad det nu blir är ju egentligen inte dåligt för ett helt nytt parti som media dessutom systematiskt förtiger. Även om vi förstås trodde och hoppades på bättre.

Nu har vi i alla fall tiotusentals människor ute i landet som vi vet bryr oss om vår framtid. Vi har fler än tusen som ville vara aktivister och jobba öppet för ett bättre Sverige trots hot och hat och trakasserier. Det är ingen dålig grund. Jag tror Kasselstrand och de andra kan bygga vidare på det. Känns inte som om de ger upp i första taget. Och den positiva energin de tog fram försvinner inte efter bara den här motgången hur som helst. Den är större än valet och valresultatet 2018.

Jag är ingen naturlig högerväljare, och bestämde mig ganska sent för att rösta AfS. Och då var det inte för att jag gillar deras MUF-stil eller skattepolitik mycket, men för idéerna och deras mod och drivkraft som de visat på återvandringsturnén. Nu i stunden för eftertanke ångrar jag inte det minsta lilla att jag valde så. Jag skulle aldrig ha röstat på ett borgerligt liberalt parti som SD, så min röst är inte stulen från dem som trollen säger. (Och jag är ingen livegen som de kan kräva röster av oavsett.) Min röst är inte bortkastad heller bara för att partiet jag röstade på inte kom in. Ingens röst här är bortkastad. Vi har visat ändå att något är på gång. Många har gett exempel som inspirerat andra.

Jag själv har lärt mig väldigt mycket sen jag började följa AfS. Saker som går långt bortom bara partiet. Både om fakta och attityd. Om hela AfS bara försvann imorgon (vilket det inte gör) så går jag framåt med nytt mod. Bara det jag sett i valrörelsen muntrar upp. Det gav och ger hopp när jag hör att andra inte bara inser problemen i vårt land men vågar försöka göra något också. Att så många faktiskt vill uppoffra sig för oss andra. Det är starkt och ger styrka.

Så jag ger inte upp. Fortsätter AfS så har de min röst nästa gång också (om inget annat ännu bättre kommer). Lägger de ner (det tror jag inte som sagt, men om) så fortsätter jag ändå. Då får jag väl göra andra saker istället. AfS visar att det finns potential, och att någon som jag kan spela i alla fall en liten roll. Då tänker jag göra det. För jag älskar fortfarande Sverige och svenskarna och tycker det är värt att jobba för dem. Jag går inte tillbaka till att bara blunda och hoppas på det bästa som innan.

Mina vänner här ikväll känner likadant. Jag tror det är fler ute i landet som gör det också. Därför ser jag ändå inte det här som ett nederlag. AfS aktiverar folk. Och det tror jag egentligen är det som är viktigt.

Allt gick inte förlorat ikväll! Än lever vi kvar
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Eftersom AfS valde den väg de gjorde är jag glad att de inte kom in i riksdagen. Men det är ingen skadeglädje.

Min kritik i våras när de lanserade sitt program var uppriktig. Om AfS valt att profilera sig som ett konservativt icke-globalistiskt parti utan en orimlig och diskriminerande politik gentemot de stora grupper av invandrare som anpassat sig till Sverige och gör rätt för sig hade de haft betydligt större chans att etablera sig.

Sedan bidrog kontakterna med brunhögern och det fktum att man tolererade antisemiter inom AfS:s ledning till att sänka partiet.

Så vad är ditt jävla förslag på situationen då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Nej, varken Frankrike, Spanien eller resten av EU kommer följa. Ej heller löser det några problem här eftersom vi redan har alldeles för många blattar och negrer i landet även om vi skulle stoppa invandringen helt.

Problemet är också att återvandringsfrågan som sådan dog politiskt idag. SD kommer med största sannolikhet dra analysen att det var återvandringen som sänkte dem, och att det trots allt inte fanns ett stort stöd för återvandring i och med AfS valresultat. Alltså har vi fler kvotflyktingsförslag att se fram emot under kommande mandatperiod.

Tyskland är EU:s mest betydelsefulla land. Skulle de stoppa invandringen, skulle det bli ohållbart för de övriga att fortsätta. Däremot skulle det inte lösa problemen med de importerade MENAiterna i Sverige, det är riktigt. Återvandringsfrågan behöver dock inte vara död i och med AfS valflopp. Den kan komma att lanseras av andra partier, riksdagspartier, längre fram.
Citera
2018-09-10, 00:58
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Sammanfattningsvis, nej det är ingen framgångsväg att liberalisera sig till makten - för då blir det ändå ingen skillnad. Nej, det är inte förlorat, det krävs uppenbarligen en ekonomisk kris innan svenskarna inser att de blivit lurade. Den kommer allt närmre.

Svenskarna är fortsatt i majoritet alltså finns det fortsatt hopp för ett uppvaknande, när folk inte har råd med platt-TV för att kolla på Big Brother kommer även de inse vad som hänt.

En sann nationalist ger aldrig upp.

Ha! Som sagt, allt gick inte förlorat ikväll. Jag är glad att jag kryssade dig.
Citera
2018-09-10, 00:58
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Vi har inte satt oss i situationen. Det är judarna som har satt oss i det här eländet
Så är det i grunden ja. Men hade ju varit en fördel om svenskarna röstat rätt också.. Blir inte bättre av detta resultatet liksom.
Citera
2018-09-10, 00:59
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
https://nyheteridag.se/dokumentet-avslojar-sdu-ledningen-allierad-med-expo-mot-sverigedemokraternas-partiledning/
Ja jag är ju väldigt förvånad över att zigenar-juden Frick fabulerar fritt ur minnet och inte har några egentliga bevis. Texten är att betrakta som ren fiktion så länge vi bara har jude-Fricks "goda" ord på dess innehåll. Att ha i åtanke är zigenar-jude-Fricks starka bias mot SDU/AfS som har genomsyrat hela valrörelsen.
Citera
2018-09-10, 01:01
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
18% ditt jävla köttövve!
Som sagt. Renifeldt hade rätt. Svenskar är ett sovande folk.
Det är ett sovande folk men vad fick AfS din nolla? Finns bara en väg och det är att idogt arbeta för att vinna väljarnas förtroende. Att gapa om hög energi med hetsig retorik lockar inte Nisse i Hökarängen utan bara flashbackhögern.
Citera
2018-09-10, 01:04
Avslutad
Afs försökte desperat få media uppmärksamhet med sina utspel men det fick dom inte. Aftonbladet, expressen ignorerade dom. Dom trodde dom skulle komma in i riksdagen men med sina 1000 fans räckte det inte tyvärr.
Citera
2018-09-10, 01:04
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Så vad är ditt jävla förslag på situationen då?

Hans förslag är att AFS byter namn till SD2.
Citera
2018-09-10, 01:05
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Tyskland är EU:s mest betydelsefulla land. Skulle de stoppa invandringen, skulle det bli ohållbart för de övriga att fortsätta. Däremot skulle det inte lösa problemen med de importerade MENAiterna i Sverige, det är riktigt. Återvandringsfrågan behöver dock inte vara död i och med AfS valflopp. Den kan komma att lanseras av andra partier, riksdagspartier, längre fram.

Tyskland är också det land som vissa krafter håller absolut närmast koll på, de har till och med militärbaser med rötter från andra världskriget fortsatt etablerade på plats. Att Tyskland skulle stoppa invandringen vore resultatet av en blodig revolution som i sig hade vänt allt upp och ner.

Det finns en anledning till att länder som Polen, Tjeckien, Österrike, Ungern osv får hålla på med sitt. Till och med Italien verkar globalisterna tycka är rätt så obetydligt. Som jag alltid sagt: de viktigaste länderna i Europa är Tyskland, Ryssland, England och Frankrike.
Citera
2018-09-10, 01:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En pyrrhusseger. Sverige går under och bara underklassen blir kvar. Kan de försörja varandra tror du?

AfS förlust är underklassens förlust. Vi som är välutbildade klarar oss alltid.

Väl talat.

Jag kommer dela upp mitt startup företag och skriva mig utomlands. Jag skall träffa jurister nästa vecka och fixade det formella.
Vi med kapital och kontakter klarar oss alltid.
Underklassen däremot kommer höra ett enormt swoooosh när den svenska braindrainen av välutbildade och kapitalstarka svenskar kommer påbörjas inom de närmaste åren.
Inte chans. Det finns inte chans att man stannar kvar i Sverige nu. Aldrig!

Jag bryt mig inte längre. Innerst inne sårar det mig självklart något otroligt att se vad mitt land har blivit och vad det kommer bli.
Men mest sårar det en att så många av ens bekanta, svenskar, röstat för sin egen undergång.
Citera
2018-09-10, 01:06
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Hög energi och hård retorik är inte vägen framåt för att locka väljarna.

Det har du bevisligen rätt i, även om jag tror att AfS inte nådde ut (fick ut sitt namn) till tillräckligt mycket folk som ett större problem än hög energi och retorik.

I övrigt håller jag nog inte med, väljare kan påverkas i rätt riktning. Man behöver inte triangulera bort sig in i dimman.

Men AfS måste vara självkritiska efter idag om de vill åstadkomma något. Kommer SD vara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in