2018-09-09, 23:05
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Afs finns för fan inte, det är ND på nytt, ett par 10.000 talet stollar som tycker att kioskmongon som Ahl och Hahne är “ tuffa”. Afs skulle möjligen ha chans i ett skolval.

Missförstår du med flit eller är du bara trög? Hela den svenskvänliga rörelsen, eller vad man nu vill kalla den, gjorde ett katastrofval.

Vi blev inte av med ett enda pk-parti.
SD är fortfarande tredje största parti.
AfS lyckades inte etablera sig som ett andra nationalistiskt parti, vilket hade ökat acceptansen för både SD och nationalismen som sådan.

Vad du eller andra tycker om AfS är fullständigt ointressant. Det här är en mörk dag för oss alla oavsett vilket parti vi röstade på, och du bör spendera din energi på att konfrontera detta faktum istället för att hänga här och snacka skit.
Citera
2018-09-09, 23:06
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Afs är en del av problemet. Men det kanske var menat så, Kasselstrand litar jag inte en sekund på.
Åkesson gjorde en rätt dålig valspurt. När han satt i tv och svarade jag vet inte på många frågor om SD’s ekonomiska politik så försvann nog 3-4 ‰ bara där.
Åkesson är trött, dags för nya kvastar.

Ja du, vet inte vad jag ska säga.

AFS är knappast en del av problemet då man förmodligen inte ens samlar 1%.
SDs politik är ingen lösning bara en broms på problemen. Men vad spelar det för roll när man kommer hållas utanför?

Kommer inte bli någon regeringskris, inget nyval.

Vi har 300.000 invandrare att vänta tills 2021.

Hur fan det kommer se ut 2022 till valet kan man inte ens gissa. Demografin kommer vara till skevad ännu mer.

Så ja.. Saknar väl ens ord för vad man ska säga egentligen, som sagt. Ser för tillfället inget hopp överhuvudtaget. Vet inte hur du känner men antar att du förstår min poäng iallafall.
Citera
2018-09-09, 23:07
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Strategin torde vara enkel, med alla facit nu på hand efter decennier av vit efterblivenhet: Ös in miljoner med negrer, zigenare, muslimer och andra bruna kaozvarelser i varje vrå i landet. Enbart då, eller rättare sagt, kanske då, börjar svennebanan att rösta rätt.

Så länge Kerstin och Börje har sina kakor till sitt Gevaliakaffe, eller 70-talistkarriäristerna Louise och Magnus sin 10-miljoners belånade villa med egen pool i modernistisk vit stil, så kommer de att rösta på S respektive M. För så länge man inte själv är drabbad av negerkaoset, så bryr man sig inte om andra vita.
Vad fan spelar det för roll om de röstar rätt om de utgör en minoritet av befolkningen? Sen har du lite väl höga tankar om vita. Front National i Sydafrika fick bara 0.3% av de vita rösterna i det senaste valet trots att negrer utgör 89% av befolkningen.
Citera
2018-09-09, 23:07
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Det här bevisar hur stark makt MSM fortfarande har i Sverige. Det gäller resultaten både för SD och AfS. Men jag tycker ändå man bör applådera AfS för en väl genomförd valrörelse. Nu räckte det ju inte särskilt långt, tyvärr. Man hade behövt mer uppmärksamhet i MSM för att lyckas. Ett drev likt det mot SD 2010 hade nog gjort att de fått några procent.

Jag själv var säker på ett mycket bättre val för SD dock. Hade räknat med 25 % där mer eller mindre. Sentio och YouGov visade sig inte visa rätt.

Räknas förtidsrösterna nu, förövrigt? Eller sker det senare? Sker det ens ikväll?
Citera
2018-09-09, 23:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
SD kommer förmodligen att få ett sämre resultat i valet än inte bara vad flashbacks "genomsnitt" trodde, utan sämre än vad DEN ENSKILDA PERSONEN SOM TIPPADE LÄGST trodde. Dvs inte ens de som varnade för att SD var överskattade i opinionsundersökningar trodde att det skulle gå så här illa.

(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar

Det här är en kollektiv förlust för alla svenskar.
SD och Åkesson tappade bollen under sommaren. När det väl vände så gjorde Åkesson magplask i SVT. Under partiledardebatterna räckte inte Åkesson till. Det blev för mycket bockande och bugande för Alliansen.
Att skrapa med foten och böna och be är aldrig attraktivt.
Afs däremot var ett pajasupplägg, att det inte funkade var plågsamt tydligt vid kungsanavslutningen.
Citera
2018-09-09, 23:08
Medlem
MrSkargards avatar
"Flykting"krisen, Akilov, bilbränderna i Göteborg osv... Att SD får under 20 procent är makalöst.
Citera
2018-09-09, 23:09
Medlem
Kasselstrand är helt tyst?
Citera
Medlem
Despiracys avatar
Hur gick det? 4-6% sa ni?
Citera
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Kasselstrand är helt tyst?
Vad ska han säga? Finns fortfarande inga siffror att tala om.
Citera
2018-09-09, 23:10
Medlem
MrSkargards avatar
Sentio och Yougov påstod att SD skulle bli typ störst och att AfS skulle få minst 1,5 procent.
Citera
2018-09-09, 23:11
Medlem
adolf512s avatar
Jag har hela tiden haft en extremt dålig magkänsla kring AfS, kan inte riktigt sätta fingret på det men det kändes verkligen inte rätt, hmm.

Jag bestämde mig för att vänta med kritiska inlägg tills valet var över men nu kan jag börja gå in på allvarliga brister
-de tog inte tydligt avstånd ifrån nazism, uteslut inte martin hagwall.
-de byggde inte upp
-den ekonomiska politiken var för långt till höger.
-de fokuserade förmycket på återvandring och var för radikala.
-de ställde inte upp lokalt någonstans.

Tror dock de var körda pga att befintliga partier har radikaliserat sig i invandringsfrågan. Jag tror inte heller det finns något större folkligt stöd för omfattande skattesänkningar då folk inte längre fokuserar på dessa frågor.

Jag är glad över att jag inte involverade mig med någon polotisk organisation detta året, hade varit slöseri med tid.

Försvarspolitiken AfS föreslog var väldigt korkad, de ville tvinga in svenska män i slaveri för "värnplikt" och höja försvarsanslaget men detta hade inte säkrat oss. Det finns bara två realistiska alternativ för att vi ska kunna försvara oss
-Gå med i NATO
-Europeisk försvarsallians (mer överstatligt EU).

Demokratin och Svenskarnas låga intelligens gör det dock hopplöst att vända negativa samhällsutvecklingar, vi behöver eugenik eller elitstyre (helst båda).
Citera
2018-09-09, 23:11
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
"Flykting"krisen, Akilov, bilbränderna i Göteborg osv... Att SD får under 20 procent är makalöst.

Majoriteten av svenska folket vill ha detta. Det fick vi klart för oss ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in