2018-09-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bra fråga. Någon som vet?

Skulle kunna tänka mig det, och att de räknas först hos Länsstyrelsen?

Så är det men då gäller det att ha stavat helt rätt. Stavar man det minsta fel eller har skrivit otydligt så räknas inte det in till det parti man förmodas ha röstat på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Afs var ett pajasparti helt utan möjlighet att komma in. Däremot lyckades man bra med att få SD-tåget att spåra ur.
Att partier som inte har mediatid och som ingen känner till utanför twitter och Flashback skall komma in, tyder på sinnesförvirring
Jag fattade att det var tokkört när det var 500-600 i kungsan.
Att Afs bokar in sig på en persisk krog säger väl något om organisationen.
Pajasupplägg och pajasparti.

Du är SD:are (?) och sitter ändå och gottar dig över det här valresultatet, bara för att AfS ser ut att ha misslyckats? Detta samtidigt som SD gör ett katastrofval i förhållande till de förväntningar som fanns. Vad är du ens för en sorglig jävel? Tror du att det här är jämförbart med en fotbollsmatch där man sitter och trackar sina hatlag och lyfter fram sitt eget? Då kan jag meddela dig att något mycket större står på spel, som går långt bortom att du stör dig på olika företrädare för AfS.

Skönt att Sverige och svenskarna gick åt helvete så du åtminstone fick sitta och peka finger åt AfS och höhö:a över att de bokade in sig på en persisk restaurang (efter att först ha blivit nekade av ett dussintal andra). Äckliga idiot.
Citera
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den hårda sanningen är att Sverigedemokraterna, enligt alla rimliga definitioner, gör ett katastrofval. Så det arroganta SD-beteendet i den här tråden är anmärkningsvärt.

Besvikelsen och känslorna måste väl få utlopp någonstans.

Men mitt i allt så glömmer dom bort att det ser ut som att vi går mot 4 år till med sosserier vilket känns värre för min del att AFS gör ett fiaskoval.

Aja, den insikten slår väl till i sinom tid antar jag. Det som är lite skönt antar jag är att dom inte ens kan skylla på att det är våra röster som är bortkastade, hade sett lika mörkt ut ändå
Citera
2018-09-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Ja grabbar den där HÖÖÖÖGGG ENNNERRGIN räckte inte så långt.

Vem bryr sig, hela resultatet i övrigt visar ju att det svenska folket är fullständigt efterblivet och masochistiskt.
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
SD:arna i tråden verkar tro att SD är något slags fotbollslag som man ska heja på. Det här är ett katastrofval för alla, inklusive SD som gör ett uruselt val där de trots flyktingkris och sviterna av dessa inte klarar av att bli största parti.

Helt otroligt. Vi har inte tiden på vår sida, och folk väljer att vara hånfulla istället för proaktiva?
Citera
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Förstår inte varför du är här och häcklar när även SD inte ser ut att göra det kanonval alla hade hoppats på.

Inte ens SD, trots sin brister, har vi att vara glada över alltså.

Det är en mörk kväll för båda även om den såklart är ljusare för er.

Vi har alltså en röd regering med flest mandat som det ser ut just nu och en allians som säger att man vägrar att ta hjälp av SD.

Så om läget står sig och alliansen står vid sitt ord (vilket dom sällan gör men ändå) så har vi 4 år av sosserier framför oss.

Jaja, grattis, eller något...

Fast gubben den här tråden handlar om AFS. Att SD skulle gå framåt var ju ingen hemlighet. Men ni trodde ju att det skulle gå bra för AFS. Det gjorde det inte.
Citera
2018-09-09, 22:52
Medlem
Jag är nöjd att jag röstade på AfS i vilket fall. Jag skulle gjort det igen även om jag kunde gå tillbaka och ändra historien. Men nog fan kunde jag aldrig i min vildaste fantasi tänka mig att valresultatet skulle bli så patetiskt jävla dåligt. Vad kan AfS tros dra ihop nu? 0,5% typ? Det är riiiiiktigt jävla kasst. Det är kata-strofalt jävla dåligt. Riktigt bedrövligt. Fy fan. Jag var helt säker på att de åtminstone skulle få 1%. Det var jag hela 100 på. Att inte ens lyckas med det...fan. Så illa.
Citera
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Du är SD:are (?) och sitter ändå och gottar dig över det här valresultatet, bara för att AfS ser ut att ha misslyckats? Detta samtidigt som SD gör ett katastrofval i förhållande till de förväntningar som fanns. Vad är du ens för en sorglig jävel? Tror du att det här är jämförbart med en fotbollsmatch där man sitter och trackar sina hatlag och lyfter fram sitt eget? Då kan jag meddela dig att något mycket större står på spel, som går långt bortom att du stör dig på olika företrädare för AfS.

Skönt att Sverige och svenskarna gick åt helvete så du åtminstone fick sitta och peka finger åt AfS och höhö:a över att de bokade in sig på en persisk restaurang (efter att först ha blivit nekade av ett dussintal andra). Äckliga idiot.
SD:arna har gått bort sig totalt. De har glömt att det här handlar om Sverige och svenskarnas överlevnad. De bryr sig bara om SD-mandat och Jimmies och Expo-Karlssons makt och lönelyft.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den hårda sanningen är att Sverigedemokraterna, enligt alla rimliga definitioner, gör ett katastrofval. Så det arroganta SD-beteendet i den här tråden är anmärkningsvärt.
Vad tycker du Afs gör? Succé
Citera
2018-09-09, 22:53
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Fast gubben den här tråden handlar om AFS. Att SD skulle gå framåt var ju ingen hemlighet. Men ni trodde ju att det skulle gå bra för AFS. Det gjorde det inte.

Så är det men jag undrar varför du framstår som att du har korkat upp champagnen när framtiden ser extremt mörk ut. Vare sig man röstar AFS eller SD.

Är det så att du ersätter något med skadeglädje eller vad handlar det om? Vad är grejen med att vara här och fira när vi nyss fått på papper att Sverige går mot ännu mörkare tider?
Citera
2018-09-09, 22:53
Medlem
Knäpptyst från AfS twitterkonto, likadant från Kasselstrand och resten av gänget. Troligen begravningsstämning på förorts-pizzerian där dom kör sin valvaka.
Citera
2018-09-09, 22:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
SD:arna har gått bort sig totalt. De har glömt att det här handlar om Sverige och svenskarnas överlevnad. De bryr sig bara om SD-mandat och Jimmies och Expo-Karlssons makt och lönelyft.
Snarare tvärtom, de enda med chans att göra något åt situationen är SD. Afs var inte ens ett seriöst försök. Att börja så sent och låtsas att det går att ta sig in.
Rent lappri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in