2018-09-09, 22:27
Medlem
OukMougars avatar
Ganska roligt att sverigedemokrater lurat sig själva att SD är mycket större än dom är genom att själva försöka driva upp Sd's siffror i nätopinionsundersökningarna.
2018-09-09, 22:27
Medlem
Tja, jag försökte varna för att utgå helt jävla blint från att historien alltid upprepar sig, men blev utbuad.

Well, vi verkar gå mot följande facit:

- Traditionella instituten + VALU lyckades fixa till sina metoder. Novus och VALU ser till och med ut att ha tagit i för hårt. Yougov och Sentio levererade största jävla dikeskörningarna någonsin. Inga mätfel från förr kommer i närheten. Telefon+webb levererar.

- M, SD och AfS (de två som mest skärpt sin migrationspolitik plus ett tredje nytt alternativ för att fånga upp dem som bara nöjer sig med det hårdaste hårda) floppar alla samtidigt. Efterfrågan på ”man vill ju inte va en cuck”-politik som återvandring, Swexit och 60 cm nationell erektion var alltså obefintlig. SD höll en stabil 20+nivå med sin triangulerings-mellanmjölk, gick mot ett drömval, men hetsades på slutet att bli mer radikala till ingen jävla nytta alls. SD dikterar INTE vad som är normalt, det gör väljarna.

Avslutningsvis bjuder jag på denna sedelärande varning från juni angående de höga förväntningarnas hårda baksmälla:

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag hoppas att SD är minst lika underskattade som 2014, för tänk vilken skitkväll 9 september kommer att bli annars?

Tänk dig att sista prognoserna innan valdagen ger SD mellan 23 och 27%. I tråden sitter ”inkompetensfaktor”-räknarna och gnuggar händer och tror på 30%. Och så börjar nedräkningen till VALU. 5... 4... 3... 2... 1... Boom. SD 21,5%.

Va? Fan vad segt. Nåja, det är VALU, dom är som dom är. Nu kommer rösträkningen, då jäklar ska ni få se vem som skrattar sist. Och så börjar första smådistrikten ticka in. Första SD-siffran som visas är 23,4. Hmm, ja, det var ju bättre än 20,5. Men sen börjar det ticka mer och mer neråt. 22. 21. 20,7. 20,4. 20,1. Helvete, det får inte gå under 20! Men det gör det. 19,8... 19,7... MEN VAD FAN...
I studion börjar gästerna diskutera varför SD-succén kom av sig. ”Jag tror väljarna tog sitt förnuft till fånga till slut” spekulerar Pascalidou samtidigt som man i hörnet ser SD ticka neråt... 19,6.... 19,5... ”Sören Holmberg, varför tror du att resultatet för SD ser ut att bli betydligt under förväntningarna?” 19,4... 19,1... ”Jag vet inte, vi felbedömde nog helt enkelt mörkertalet”... nu börjar de stora stockholmsdistrikten ticka in... och när allt är klart, 18,7.

Om det händer kommer det bli trångt under många stenar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Eller hur idioten, jättesäkra, SD får 17 % 😂.
Är det sista natten med gänget för dig vi ser under kvällen?
Trångt under stenar var det ja.
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-09-09 kl. 22:34.
2018-09-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Att du fick rätt innebär dock inte att ditt resonemang var rätt. Att SD skulle överskattas av snittet med hela 2%-enhet efter 3 val av ganska stora underskattningar var osannolikt.

Men jag tror att tråden kommer att dö så att din hämnd inte blir så fullständig

Jag kommer i alla fall kämpa vidare. Hoppas fler gör det!

Kanske en paus för att smälta det här men sen är ett viktigt EU-val på gång snart!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jo, just nu önskar jag att det brakar ihop på riktigt.
4195 distrikt räknade, SD på 17,8....
Nu ger jag upp för Sverige.

Omval kanske möjligen kan göra något. Men uppenbarligen vill svenskarna och "svenskarna" ha det så här, so be it. Jag säljer min firma och drar, om det går att ordna praktiskt.
Medlem
McAzs avatar
Ja det är helt jävla obegripliga siffror, den saken är klar.
2018-09-09, 22:29
Medlem
FlashyBears avatar
Sentios mätning https://pbs.twimg.com/media/DhWeISCW4AAc02u.jpg
2018-09-09, 22:29
Medlem
Ingen som riktigt brydde sig om att det kunde gå dåligt och levde i sin egen bubbla i troende att SD skulle få 20 - 30%. Ska nog bli skönt att se att Powergirl och andra mer kompetenta och mer verklighetsförankrade personer hade rätt.
2018-09-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Tja, jag försökte varna för att utgå helt jävla blint från att historien alltid upprepar sig, men blev utbuad.

Well, vi verkar gå mot följande facit:

- Traditionella instituten + VALU lyckades fixa till sina metoder. Novus och VALU ser till och med ut att ha tagit i för hårt. Yougov och Sentio levererade största jävla dikeskörningarna någonsin. Inga mätfel från förr kommer i närheten. Telefon+webb levererar.

- M, SD och AfS (de två som mest skärpt sin migrationspolitik plus ett tredje nytt alternativ för att fånga upp dem som bara nöjer sig med det hårdaste hårda) floppar alla samtidigt. Efterfrågan på ”man vill ju inte va en cuck”-politik som återvandring, Swexit och 60 cm nationell erektion var alltså obefintlig. SD höll en stabil 20+nivå med sin triangulerings-mellanmjölk, gick mot ett drömval, men hetsades på slutet att bli mer radikala till ingen jävla nytta alls. SD dikterar INTE vad som är normalt, det gör väljarna.

Avslutningsvis bjuder jag på denna sedelärande varning från juni angående de höga förväntningarnas hårda baksmälla:

Du har levererat så många brasklappar och omvägar att det är svårt att ta dig på allvar. Men i just denna text har du prickat rätt, inget snack om det.

Din analys om Cuck-politik är tveksam. Varken MP eller ens C går lysande. Det är sossarna som är den stora grejen. Invandrarrösterna. Som jag varnat för.

Som det ser ut nu är ju snarare stödröstning från SDare till KD och AfS som sänker SD nedanför M.
Senast redigerad av Fnysington 2018-09-09 kl. 22:34.
2018-09-09, 22:33
Medlem
atts avatar
Lite märkligt ändå, SD ökade överlägset mest av alla partier, ändå känns det som historiens nederlag.
2018-09-09, 22:35
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Nu ger jag upp för Sverige.

Omval kanske möjligen kan göra något. Men uppenbarligen vill svenskarna och "svenskarna" ha det så här, so be it. Jag säljer min firma och drar, om det går att ordna praktiskt.

Samma här. Tänker inte riktigt ge upp allt ännu även om man är riktigt besviken nu.
Får se vad det slutar med för regering först.
Men hoppet om att svenskarna har vaknat, förstått osv är helt död.

TV4-studion är uppenbart glada...
2018-09-09, 22:36
Medlem
volvo 240s avatar
Jag tror att SD tappade rejält när Jimmie klantade sigo ch sa att "De är inte svenskar" Sorgligt men sant. Kasslerns kuksugarparti får iaf igna röster alls typ, så alltid ngt.
2018-09-09, 22:41
Medlem
17.8 % nu. Ingen ljusning i sikte. Jag lyfter på hatten för de klarsynta och grattis faktiskt M till 2a platsen.
Jag önskar Sverige allt gott med öppna gränser och välmenande folk.Tur man är gammal.
God Natt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in