2018-09-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Oj vad grodor flög omkring här...
”seglade förbi i prestige.”
Vilken prestige? Utveckla!

Narcissist? Är det du som bedömt hans sjukdom? Undrar om det ens är tillåtet här på FB att klassa en person så. Kallas inte detta för falsk ryktesspridning?!

”ett till fall av falska loggar.”
Snacka om att förstärka. Singularis följt av pluralis.
Vi kan ta detta exempel:
LW kan ha varit där utan penna, vet att SD ska dit och ber honom logga henne.
LW kan ha löst Mysten åt SD och SD skriver in henne. Speciellt om det bara är ett pet i gran typ.
Inget fall rekommenderas, men förekommer.

Tror att jag kan lugnt säga att av alla vi träffat under sommaren så är 80-90% tveksamma att SD är skyldig. Vi har rört oss i ganska sprida konstellationer.

”De skriver mycket smörja om henne här,”
Dels belägg för det? Och vad skriver du då om en icke dömd person???

80-90% tveksamma och 10-20% ser MGM som skyldig? Får man vara näsvis och fråga vad den senare gruppen säger?
Citera
2018-09-09, 13:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, det kan inte vara okej att kalla någon med sådan bestämdhet, som vore han redan diagnosticerad, för narcissist.
Det är falsk ryktesspridning och försök till att misskreditera en människa å det grövsta.
Det är det faktiskt att peka ut en massa andra som GM också, vilket skett i skaplig omfattning i tråden.
(använder bara ditt inlägg som ansats så du behöver inte hetsa upp dig)
Citera
2018-09-09, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
LW verkade ha sjukt många kontakter, men bara en av dessa är fortfarande officiellt Skäligen misstänkt. Det måste bero på att det finns anmärkningsvärda spår i nära anslutning till hennes död.

Vid det här laget vore det nog mer besynnerligt om det inte hade funnits sådana spår. Den tron står jag för!
Senast redigerad av VigosRos 2018-09-09 kl. 13:46. Anledning: Felstavning
Citera
2018-09-09, 13:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Polisens vädjan:
/../
Polisen söker efter två kvinnor i 18-årsåldern som natten mellan den 14-15 maj 2018 kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15.
/../

Tidpunkten är ju onekligen intressant, eftersom detta bör vara en ganska kort stund efter att mordet begåtts.

Kan detta innebära att Apelvägen/Videvägen i utredningen ses som en möjlig flyktväg för GM?
Citera
2018-09-09, 14:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tidpunkten är ju onekligen intressant, eftersom detta bör vara en ganska kort stund efter att mordet begåtts.

Kan detta innebära att Apelvägen/Videvägen i utredningen ses som en möjlig flyktväg för GM?

Kanske snarare så att skrikvittnet såg dessa unga och polisen vill höra om de också har hört skrik?
Citera
2018-09-09, 14:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är det faktiskt att peka ut en massa andra som GM också, vilket skett i skaplig omfattning i tråden.
(använder bara ditt inlägg som ansats så du behöver inte hetsa upp dig)

Det finns en väsentlig skillnad. Alla vet att det är spekulation när det pratas om de alternativa GM, och vi känner dem inte ens.
Men här har vi en skribent som känner de inblandade, däribland SD, och hävdar med bestämdhet att han är narcissist.

Såvida skribenten inte har intyg med denna diagnos att hänvisa till för att belägga sitt påstående, så är det falsk ryktesspridning.

Jag väntar med spänning på en bild av detta intyg.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-09 kl. 14:48.
Citera
2018-09-09, 14:22
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Wow tack! Då verkar fallet vara löst, återstår att bevisa det till 100 %, men det tror jag de löser.

Det var faktiskt konstigt, jag tänkte på det då, men när jag dök upp med Lena på ett event så hejade inte SD på mig som han brukade...

Citat:
Ok, jag var bara en vän så inte inblandad i relationer eller så. Vi hade roligt ihop och pratade ofta, jag såg inga dåliga sidor.
Visst hon var väldigt energisk, tror knappt hon sov på nätterna...
Haha vaknade ibland på morgonen och hade fått ett mess på natten,- sover du?

Citat:
Jag har varit avstängd en vecka, en som provocerade mig. SDs kompis.
Polisen är tydliga med att de har en misstänkt,, snart har de tillräckligt för en fällande dom och då kommer också nästa anhållan för SD.

Jag hyser inga tvivel om det.

För övrigt, minns ni loggarna på "nordsjön" som SD falsklingen skrev softis på?
Jag har sett det förr med egna ögon, jag såg SD skriva softis på en logg, samtidigt som hon var flera mil därifrån på ett helt annat ärende.
Varför? Tja även i detta fall skrev inte LW någon digital logg, antagligen inte ens medveten om att SD skrivit dit hennes nick.

Men om du och LW ändå var så pass goda vänner att ni dök upp tillsammans på event, att ni pratade ofta - varför berättade du inte för henne att SD otillbörligt skrivit hennes namn på loggremsor?
Citera
2018-09-09, 14:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det finns en väsentlig skillnad. Alla vet att det är spekulation när det pratas om de alternativa GM, och vi känner dem inte ens.
Men här har vi en skribent som känner de inblandade, däribland SD, och hävdar med bestämdhet att han är narcissist.

Såvida skribenten inte har intyg med denna diagnos att hänvisa till för att belägga sitt påstående, så är det falsk ryktesspridning.

Jag väntar med spänning på en bild av detta intyg.
Jag ser ingen direkt skillnad, alla borde förstå att det är skribentens åsikt som inte är grundade i en officiell diagnos. Den MGM som avses är åtminstone grundad i utredningen som skäligen misstänkt, medan barn till BO och deras far samt diverse cachare hängs ut baserat på tyckande och skvaller. För att inte nämna hur BO blivit nedhyvlad.
Irl vore det en slam dunk som Air Jordan skulle varit stolt över.... fast i ett förtalsmål.
Citera
2018-09-09, 14:37
Medlem
Fråga till @EnGodTanke, eftersom du och din partner känner/är bekant med SD och JG, har du (eller din partner) träffat SD eller JG under sommarn och isf sa de något speciellt?
Citera
2018-09-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Oj vad grodor flög omkring här...
”seglade förbi i prestige.”
Vilken prestige? Utveckla!

Narcissist? Är det du som bedömt hans sjukdom? Undrar om det ens är tillåtet här på FB att klassa en person så. Kallas inte detta för falsk ryktesspridning?!

”ett till fall av falska loggar.”
Snacka om att förstärka. Singularis följt av pluralis.
Vi kan ta detta exempel:
LW kan ha varit där utan penna, vet att SD ska dit och ber honom logga henne.
LW kan ha löst Mysten åt SD och SD skriver in henne. Speciellt om det bara är ett pet i gran typ.
Inget fall rekommenderas, men förekommer.

Tror att jag kan lugnt säga att av alla vi träffat under sommaren så är 80-90% tveksamma att SD är skyldig. Vi har rört oss i ganska sprida konstellationer.

”De skriver mycket smörja om henne här,”
Dels belägg för det? Och vad skriver du då om en icke dömd person???

Aha, det är så det kan gå till när det falskloggas. Tack för info.

Sh.Holmes tycker uppenbarligen väldigt illa om SD. Det tror jag hela tråden kan förstå.

Jag känner ingen av de inblandade, men jag tycker nog att SD påvisar narcisstiska drag med alla bilder. Därmed har jag inte sagt att han är sån.

Undrar hur den psykologikunniga Rosamund tolkar SD:s beteende med den stora mängd bilder där han flinar upp sig med kompisar HD och barnen?
Citera
2018-09-09, 15:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Aha, det är så det kan gå till när det falskloggas. Tack för info.

Sh.Holmes tycker uppenbarligen väldigt illa om SD. Det tror jag hela tråden kan förstå.

Jag känner ingen av de inblandade, men jag tycker nog att SD påvisar narcisstiska drag med alla bilder. Därmed har jag inte sagt att han är sån.

Undrar hur den psykologikunniga Rosamund tolkar SD:s beteende med den stora mängd bilder där han flinar upp sig med kompisar HD och barnen?

Jag försöker inte ens att tolka det. Jag har alldeles för lite information om honom och hans beteenden för att kunna göra korrekta tolkningar. En personlighet är väldigt komplext.

En del människor har dessutom en fasad utåt, vilket gör det än svårare att tolka, då personligheten som man tror sig se med blotta ögat inte är den verkliga.
Citera
2018-09-09, 15:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Frågan är om utredarna påbörjar topsning om de ännu inte fått svar från NFC angående vilka eventuella främmande dna-spår som upphittats på BO's kropp alt. FP.
Bra frågor det kan man verkligen undra. Måhända kan vi i nedan knapphändiga men dock färska rader läsa ut något om ev, nya inskickade (främmande dna?) prover.

NA 2018-09-07 (del av artikeln med efterlysning av 3 kvinnor)

Vad händer annars i utredningen?
– "Det görs mycket analyser och vi har diskussioner med både Nationellt forensiskt centrum, NFC, och Rättsmedicinalverket, men framförallt hålls det många förhör."

Meningen går väl läsas som att vid uteblivna svar överförs numer förhoppningarna I stället till förhören☆

När journalisten återför frågan till dom ofördelaktiga provsvaren.☆
Väntar ni fortfarande på provsvar från NFC?

Svaras nedtonande ☆

– Ja, det finns saker som vi fortfarande "inte fått svar på och en del som vi fått svar på. Sen måste man gå vidare med vissa saker och skicka in nya prover, så håller det på hela tiden", säger Mikael Nyqvist.

Notera nya och inte kompletternade prover ☆

Är mannen som suttit häktad fortfarande misstänkt?
– Ja, han är fortfarande skäligen misstänkt.

Vad känner du kring utredningen?

– Det vill jag inte uttala mig om, men jag kan säga att vi har ett bra tryck i utredningen och vi är ett tiotal poliser som jobbar heltid med det här, säger Mikael Nyqvist.

"Inte uttala mig om"samt "bra tryck i utredningen" uttrycker väl knappast en postiv syn på utredningsläget.☆
Artikel för inloggning:
https://www.na.se/logga-in/spaningsledaren-om-efterlysningarna-i-hjarstamordet-losa-tradar-vi-vill-ha-tag-i

Det är sannolikt så att ovanstående rader är en omskrivning av att proverna från NFC inte gett någonting alls av värde att binda tänkt GM till mordet på Wesström och att man därför fått bredda utredningen och nya prover tas med med focus på alternativ GM.

"Inte fått svar på" går att tyda antingen att svaren inte är klara vilket jag inte tror utan att proverna inte fallit ut till belåtenhet vilket också "gå vidare med vissa saker och skicka in nya prover indikerar. igen bör noteras att det inte sägs vara "kompletterande" prover utan "nya" prover.

Att efter nämnt om diskussioner med NFC och Rättsmedicinalverket lägga till "framförallt håller vi på med många förhör" är ytterligare en indikation att energin numer läggs på förhören emedan förhoppningar om positiva svar frpn NFC uteblivit. De 10 st heltidsanställda håller följaktligen i huvudsak förhör..

☆:Egna tillägg.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-09 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in