2018-09-07, 23:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Konkreta omständigheter är polis och åklagares sak. Det vore högst märkligt om vi kunde sitta här och finna på sådana, när polisen inte gjort det. Tycker jag.
Ok, men vad grundar ni då era misstankar mot SD på? Enbart församlingsskvaller?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-07 kl. 23:28.
Citera
2018-09-07, 23:21
Medlem
notknapparens avatar
Lite "samma lika" artikel i aftonbladet idag som i NA:

Polisen efterlyser kvinnor i utredningen av mordet på Lena Wesström

Tror inte att det var något nytt...
Citera
2018-09-07, 23:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite "samma lika" artikel i aftonbladet idag som i NA:

Polisen efterlyser kvinnor i utredningen av mordet på Lena Wesström

Tror inte att det var något nytt...

Aftonbladet har vinklat det en aning så utredningsläget ser lite mer hoppfullt ut, tycker jag. Men den tidningen ska ju alltid överdriva information åt antingen det ena eller andra hållet.

Den lite hoppfulla känslan fick jag inte när jag läste artikeln i NA iaf.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-07 kl. 23:28.
Citera
2018-09-07, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Allvarligt talat, är "miraklet från NFC" det ni fortfarande hoppas på? Har ni ännu inte kunnat finna en enda konkret omständighet som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?

Utredningen sitter på alla kort och under strikt förundersökningssekretess är det tyst, vilket är själva avsikten med åtgärden. Att vänta på resultat från NFC i 4 månader är snarast förväntat än motsatsen.

Att polisen, som har så mycket mer omfattande egna utredningar/kriminaltekniska resultat samt prel dödsorsak har mer konkreta omständigheter kan vi nog lugnt förutsätta.

Vilka konkreta omständigheter kan du presentera?

Över huvud taget?
Citera
2018-09-07, 23:29
Medlem
GilGrissom82s avatar
Med tanke på dagens efterlysta vittnen - borde inte detta fall vara med i Efterlyst snart?

Eller finns det några särskilda skäl att vissa fall inte tas upp i programmet? Kan t.ex. anhöriga påverka? Tänker att det i de flesta skildrade fall deltar någon av BO's anhöriga i reportagen (som exempelvis Madeleines styvpappa, Robins mamma etc. i gårdagens avsnitt).
Citera
2018-09-07, 23:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Aftonbladet har vinklat det en aning så utredningsläget ser lite mer hoppfullt ut, tycker jag. Men den tidningen ska ju alltid överdriva information åt antingen det ena eller andra hållet.

Den lite hoppfulla känslan fick jag inte när jag läste artikeln i NA iaf.

Bra iaf att det kommer upp i kvällspressen (nationellt) så att eventuella viktiga vittnen kan bli varse om efterlysningen av dom.
Citera
2018-09-07, 23:31
Medlem
Jag har varit avstängd en vecka, en som provocerade mig. SDs kompis.
Polisen är tydliga med att de har en misstänkt,, snart har de tillräckligt för en fällande dom och då kommer också nästa anhållan för SD.

Jag hyser inga tvivel om det.

För övrigt, minns ni loggarna på "nordsjön" som SD falsklingen skrev softis på?
Jag har sett det förr med egna ögon, jag såg SD skriva softis på en logg, samtidigt som hon var flera mil därifrån på ett helt annat ärende.
Varför? Tja även i detta fall skrev inte LW någon digital logg, antagligen inte ens medveten om att SD skrivit dit hennes nick.
Citera
2018-09-07, 23:32
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
I det fallet hade de betydligt mer än i detta. Och de saknade väl också något väldigt viktigt. Rimliga alternativa GM, här finns ett par stycken.

Där hade man dagbok där tjejen skrev att hon var rädd att bli dödad, misshandlad var hon också väl? GM hade bett kompisar ljuga m.m.
Inget av dessa finns här.

Här har vi bara så det räcker för skäligen, tidigare misshandelsanmälan, inget alibi, senaste kontakten tydligen, och han har erkänt att det kan finnas blod av LW i hans hem. Detta räcker gott och väl till skäligen.

Fallen är inte lika och vårt fall har inte alls lika starka indicier som du säger. Annars hade han också varit häktad, likt Billy.

Det stämmer att i fallet Tova så fanns alla de indicier som du tar upp här. Men att hävda att ingenting liknande finns i fallet Lena är väl ändå att ta i.
Vad masttömningar, digitala spår, beslag via husrannsakan, provsvar från NFC etc har gett (eller ger framöver) har ju vi här i tråden ingen information om.
Jag menar inte ATT liknande indicier finns utan att de faktiskt KAN finnas.
Hur kan du vara så säker på att så inte är fallet?
Citera
2018-09-07, 23:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Utredningen sitter på alla kort och under strikt förundersökningssekretess är det tyst, vilket är själva avsikten med åtgärden. Att vänta på resultat från NFC i 4 månader är snarast förväntat än motsatsen.

Att polisen, som har så mycket mer omfattande egna utredningar/kriminaltekniska resultat samt prel dödsorsak har mer konkreta omständigheter kan vi nog lugnt förutsätta.

Vilka konkreta omständigheter kan du presentera?

Över huvud taget?
Visst, men är "miraklet från NFC" det du fortfarande hoppas på efter 831 insinuanta inlägg här? Har polisen alltså ännu inte kunnat finna en enda konkret omständighet som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?
Citera
2018-09-07, 23:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det stämmer att i fallet Tova så fanns alla de indicier som du tar upp här. Men att hävda att ingenting liknande finns i fallet Lena är väl ändå att ta i.
Vad masttömningar, digitala spår, beslag via husrannsakan, provsvar från NFC etc har gett (eller ger framöver) har ju vi här i tråden ingen information om.
Jag menar inte ATT liknande indicier finns utan att de faktiskt KAN finnas.
Hur kan du vara så säker på att så inte är fallet?

Då skulle SD, likt Billy, varit häktad. Om det funnits bra indicier här också.
Citera
2018-09-07, 23:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har varit avstängd en vecka, en som provocerade mig. SDs kompis.
Polisen är tydliga med att de har en misstänkt,, snart har de tillräckligt för en fällande dom och då kommer också nästa anhållan för SD.

Jag hyser inga tvivel om det.

För övrigt, minns ni loggarna på "nordsjön" som SD falsklingen skrev softis på?
Jag har sett det förr med egna ögon, jag såg SD skriva softis på en logg, samtidigt som hon var flera mil därifrån på ett helt annat ärende.
Varför? Tja även i detta fall skrev inte LW någon digital logg, antagligen inte ens medveten om att SD skrivit dit hennes nick.

Välkommen tillbaka efter ”semestern”!
Har du någon tanke om i vilket syfte SD har felloggat Lena?
Citera
2018-09-07, 23:37
Medlem
Kan personen Peter som den äldre kvinnan frågat efter, vara samma Peter som blev mördad för några veckor sedan i Örebro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in