2018-09-09, 11:40
Medlem
LW verkade ha sjukt många kontakter, men bara en av dessa är fortfarande officiellt Skäligen misstänkt. Det måste bero på att det finns anmärkningsvärda spår i nära anslutning till hennes död.
Citera
2018-09-09, 11:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är du som skapar rykten. Du hittar på och beskyller sedan mig för dina egensnickrade påhitt. Det är givet att det är dina avsikter som bör ifrågasättas.
Dina inlägg är anmälda. Du spyr ut falskheter.
Det jag vill peka på är väl egentligen bara det uppenbara ointresset för källkritik här i tråden. Jag säger alltså inte att du eller din källa har hittat på det där om en vittnesiakttagelse av SD. Vad jag vill göra dig uppmärksam på är att den uppgiften, även om den säkert kan härstamma från polisen, lätt ger ett intryck av att vara överdriven. Eller kanske rentav gripen ur luften.

Ett liknande problem ser jag med ditt argument om att SD skall ha ljugit i polisförhör:
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
• SD ljög till en början i polisförhör angående digital kontakt med LW hennes sista kväll i livet, enligt Moralensväktare.
Även om du själv och 'Moralensväktare' (som alltså också har källor inom rättsväsendet) tror att uppgiften är riktig så kan den på inget sätt betraktas som bekräftad. Dessutom måste man ju i det här fallet också väga in att en annan användare, som också gör anspråk på att ha viss kunskap, tillbakavisar den här uppgiften om att SD skulle ha ljugit i förhör (se citat nedan):
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen. MVs ord om att han skulle senare på tisdagen förneka denna kontakt förefaller mig minst sagt tveksam. Han är inte korkad. Tror MV är korkad snarare. Ovanstående kan ni se som fakta.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-09 kl. 12:17.
Citera
2018-09-09, 12:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
LW verkade ha sjukt många kontakter, men bara en av dessa är fortfarande officiellt Skäligen misstänkt. Det måste bero på att det finns anmärkningsvärda spår i nära anslutning till hennes död.

Eller att man överdrivit dem eller ignorerat spår som kanske leder i en annan riktning?
Citera
2018-09-09, 12:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller att man överdrivit dem eller ignorerat spår som kanske leder i en annan riktning?

Nu känns det som att man börjat kika på dessa spår som leder i annan riktning när man har 10 heltidsarbetande poliser och vädjar allmänheten om hjälp också dessutom.

Det är ingenting man gör när man är på rätt spår och håller på att knyta ihop säcken. Den som hävdar det får gärna visa exempel på äldre mordfall där polisen gjort så.
Citera
2018-09-09, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu känns det som att man börjat kika på dessa spår som leder i annan riktning när man har 10 heltidsarbetande poliser och vädjar allmänheten om hjälp också dessutom.

Det är ingenting man gör när man är på rätt spår och håller på att knyta ihop säcken. Den som hävdar det får gärna visa exempel på äldre mordfall där polisen gjort så.

Jag tycker vi ska fråga vilken info EGT har lyckats dra ur sina flera källor inom polisen.
Citera
2018-09-09, 12:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag tycker vi ska fråga vilken info EGT har lyckats dra ur sina flera källor inom polisen.

Hen kanske lyckats dra mer ur dem än hen ger stöd för här, ifall hen fått info hen värderar som tveksam?
Citera
2018-09-09, 12:41
Medlem
Linxieloos avatar
Bara en nyfiken fråga men är det nån som vet om det topsats någon annan än SD under utredningen?
Citera
2018-09-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag kände inte till deras relation, men det känns som att han tappade prestige i geokretsen, han var ju belönad och VIP. LW dumpade honom och seglade förbi i prestige. Svårt för en narccisist att acceptera det.

Jag tror det ligger mycket i det du skriver, känns som mitt i prick.

Det var inte jag som uppmärksammade forumet på de falska "nordsjön" loggarna. Men jag mindes plötsligt att det fanns ett till fall av falska loggar.

Nej jag har inte träffat SD efter mordet och gud give att jag inte gör det.
Showdown i Sundsvall kan få en helt annan innebörd.
SD har inte många "vänner" snarare bekanta och de som träffat honom tycker det känns mycket olustigt, många tror att han har med mordet att göra.
Det är väl bara hans allra närmaste som stödjer honom helhjärtat, och de verkar ha en gemensam nämnare i att de tycker illa om LW. De skriver mycket smörja om henne här, hon kanske fick vad hon förtjänade enligt dessa.

Oj vad grodor flög omkring här...
”seglade förbi i prestige.”
Vilken prestige? Utveckla!

Narcissist? Är det du som bedömt hans sjukdom? Undrar om det ens är tillåtet här på FB att klassa en person så. Kallas inte detta för falsk ryktesspridning?!

”ett till fall av falska loggar.”
Snacka om att förstärka. Singularis följt av pluralis.
Vi kan ta detta exempel:
LW kan ha varit där utan penna, vet att SD ska dit och ber honom logga henne.
LW kan ha löst Mysten åt SD och SD skriver in henne. Speciellt om det bara är ett pet i gran typ.
Inget fall rekommenderas, men förekommer.

Tror att jag kan lugnt säga att av alla vi träffat under sommaren så är 80-90% tveksamma att SD är skyldig. Vi har rört oss i ganska sprida konstellationer.

”De skriver mycket smörja om henne här,”
Dels belägg för det? Och vad skriver du då om en icke dömd person???
Citera
2018-09-09, 13:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Bara en nyfiken fråga men är det nån som vet om det topsats någon annan än SD under utredningen?

Frågan är om utredarna påbörjar topsning om de ännu inte fått svar från NFC angående vilka eventuella främmande dna-spår som upphittats på BO's kropp alt. FP.
Citera
2018-09-09, 13:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo

Om någon mer topsats, så har det hittills inte kommit fram i tråden och vem vill gå ut och berätta en sån sak?

Skulle det vara så att polisen har kört fast, så kanske det blir masstopsning som i Ulricehamn-fallet där GM tog livet av sig precis innan han skulle hämtas in.

SD fortsätter med sitt "glada" skådespel och bjuder på officiella bilder på sitt geocahcekonto. Gärna med andra människor som är med på bild. Som åskådare får jag undringar över vilka människotyper det är som ställer upp på bild under rådande omständigheter.
Citera
2018-09-09, 13:25
Medlem
Citat:

Inget egentligen. Dom som vi känner jobbar som sagt inte med fallet och hen som var med initialt var bara inlånad.
Citera
2018-09-09, 13:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Oj vad grodor flög omkring här...
”seglade förbi i prestige.”
Vilken prestige? Utveckla!

Narcissist? Är det du som bedömt hans sjukdom? Undrar om det ens är tillåtet här på FB att klassa en person så. Kallas inte detta för falsk ryktesspridning?!

”ett till fall av falska loggar.”
Snacka om att förstärka. Singularis följt av pluralis.
Vi kan ta detta exempel:
LW kan ha varit där utan penna, vet att SD ska dit och ber honom logga henne.
LW kan ha löst Mysten åt SD och SD skriver in henne. Speciellt om det bara är ett pet i gran typ.
Inget fall rekommenderas, men förekommer.

Tror att jag kan lugnt säga att av alla vi träffat under sommaren så är 80-90% tveksamma att SD är skyldig. Vi har rört oss i ganska sprida konstellationer.

”De skriver mycket smörja om henne här,”
Dels belägg för det? Och vad skriver du då om en icke dömd person???

Nej, det kan inte vara okej att kalla någon med sådan bestämdhet, som vore han redan diagnosticerad, för narcissist.
Det är falsk ryktesspridning och försök till att misskreditera en människa å det grövsta.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-09 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in