2018-09-09, 10:18
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
Så kan man ju se det. Har dock förtidsröstat på AFS och gillar deras politik, att de är orädda och verkar begåvade. Men gränsen för mig går om de är okey med att folk heilar på deras möten. Kommer att ändra min förtidsröst i sådana fall.

Har röstat på SD fr.o.m. kyrkovalet 2001 t.o.m. riksdagsvalet 2014. Orsaken till att jag inte röstade på SD innan 2001 var att de inte höll rågången mot extremisterna. På våren 2001 "splittrades" SD och ND (Nationaldemokraterna) bildades - till detta parti drogs extremisterna och det kändes okey att rösta SD. ND höll aldrig rent mot extremisterna och dog följdaktligen ut några år senare. AFS kommer naturligtvis gå samma väg om de inte håller rågången.

Hör jag inget avståndstagande från AFS den närmaste timmen angående nazismen i allmänhet och nazister på deras möten i synnerhet, så går jag och ändrar min förtidsröst till SD. Så enkelt är det.
Varför ska AfS ta avstånd från Nazism om det är helt irrelevant för partiets verksamhet? Måste de tydligt ta avstånd från kommunism i ett PR-meddelande också? Kanske även uttala sitt avstånd från folkmord? Bara så att alla vet?

Vad jag vet har ingen åskådare heilat på AfS torgmöten, och även om de har det - vem bryr sig? De representerar inte AfS. När man gör avståndstagande så skiftar man fokus till sig själv som anklagad, vilket är ett extremt dålig handling politiskt. Man ställer sig i en försvarsroll och göra sina kritiker till rovdjur och sig själv till byte.
Citera
2018-09-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag skriver bara vad jag ser. Afs startade försent och har inte fått något brett genomslag. Hade det varit 2000-3000 st i kungsan hade jag haft en annan uppfattning. Det kommer bli ett magplask de lux i valet.

Enligt FriaTider var det mellan 1 000 och 1 500 personer på plats i Kungsan.

http://www.friatider.se/afs-samlade-fler-n-1000-i-kungstr-dg-rden
Citera
2018-09-09, 10:20
Medlem
Groenmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
När man talar om trollen...

Du kan se från mina tidigare inlägg att jag inte trollar. För mig är det enkelt. Jag håller rågången mot nazismen och extremister. SD höll inte rågången förrän nationaldemokraterna bildades (våren 2001) och för mig var det därför i kyrkovalet hösten 2001 som jag med gott samvete kunde rösta på SD.

Om inte AFS håller rågången mot nazismen så kommer de gå samma väg som ND. Vanligt folk vill inte associeras med nazismen på något sätt. Det finns säkert många ungsprättar här på FB som är okey med det, men om ni inte begriper hur vanligt folk tänker (t.ex. de som röstade SD år 2002 men inte ND) så är det synd.

Är det så att AFS verkligen är okey med att nazister heilar på deras möten och det blir allmänt känt så kommer de inte att samla mer än några tusen röster i nästa val. "Någon jävla ordning ska det vara i ett parti".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Alltid Bradley effect/Wilder effect på VALU.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bradley_effect
Bara titta på SD i EU valet, de var så jävla malliga under senaste EU valet när de trodde att FI var större än SD i EU valet, sen kom det riktiga resultatet. Var något liknande även 2010.

VALU är notoriskt opålitlig, precis som de flesta andra OU.
Tror inte de redovisar AfS under Valun, tror de kör Åttaklövern plus FI sedan Övriga i en stor klump.

Nej, tror inte heller de särredovisar AfS, här måste vi titta på Övriga.

Du har iofs rätt i att VALU är notoriskt opålitlig, och mycket mer så än webb/telefonundersökningar (eftersom VALU är i ett öppet forum). Kommer med allra största sannolikhet underskatta AfS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det plockades nog bort manuellt, som det brukar vara. Jag vet inte hur pass personligt anpassade Twitters algoritmer är vad gäller trender, men vad jag förstår kan saker ändå inte trenda bara inom ens egna bubbla. Hur som helst är det bra aktivitet från AfS:arna nu, alla med ett Twitter-konto bör delta! Annars kan man ju alltid registrera ett nytt.
Vet inget om Twitter, räcker det med att lajka för att det ska bli trend eller måste man ha en massa följare osv...
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
En tweet/retweet i sekunden nu från AfS...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det plockades nog bort manuellt, som det brukar vara. Jag vet inte hur pass personligt anpassade Twitters algoritmer är vad gäller trender, men vad jag förstår kan saker ändå inte trenda bara inom ens egna bubbla. Hur som helst är det bra aktivitet från AfS:arna nu, alla med ett Twitter-konto bör delta! Annars kan man ju alltid registrera ett nytt.

#AfS2018 trendar i Sverige för mig just nu.
Citera
2018-09-09, 10:21
Medlem
SD-trollen är i full panik. Det är väl ett bevis så gott som något att vi är påväg att komma in. Riktigt patetiskt.
Citera
2018-09-09, 10:22
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Så kan man ju se det. Har dock förtidsröstat på AFS och gillar deras politik, att de är orädda och verkar begåvade. Men gränsen för mig går om de är okey med att folk heilar på deras möten. Kommer att ändra min förtidsröst i sådana fall.

Vem har heilat var?
Har sett samtliga torgmöten, har inte sett något heilande.
Känns som om vänstern hade gått igång hårt på heilande även MSM.

Så vad är det för rykte du hört eller är det så att du sitter här och ljuger?
Citera
2018-09-09, 10:24
Medlem
Citat:

Har röstat på SD fr.o.m. kyrkovalet 2001 t.o.m. riksdagsvalet 2014. Orsaken till att jag inte röstade på SD innan 2001 var att de inte höll rågången mot extremisterna. På våren 2001 "splittrades" SD och ND (Nationaldemokraterna) bildades - till detta parti drogs extremisterna och det kändes okey att rösta SD. ND höll aldrig rent mot extremisterna och dog följdaktligen ut några år senare. AFS kommer naturligtvis gå samma väg om de inte håller rågången.

Hör jag inget avståndstagande från AFS den närmaste timmen angående nazismen i allmänhet och nazister på deras möten i synnerhet, så går jag och ändrar min förtidsröst till SD. Så enkelt är det.

För det första, ingen heilar på AfS möten. För det andra, ingen kommer ta avstånd från något. För det tredje, du har såklart aldrig varken röstat på SD eller planerat att rösta AfS.
Citera
2018-09-09, 10:25
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Vem har heilat var?
Har sett samtliga torgmöten, har inte sett något heilande.
Känns som om vänstern hade gått igång hårt på heilande även MSM.

Så vad är det för rykte du hört eller är det så att du sitter här och ljuger?

Han målar upp ett hypotetiskt scenario som AfS prompt måste ta avstånd från de närmasta timmarna annars ändrar han sin förtidsröst han inte ens lagt på AfS, även om han påstår det.

Han är bara en i mängden av den våg av concern-trolls som dragit över tråden speciellt de senaste 48 timmarna sen valfinalen.

Inget att bry sig om med andra ord.
Citera
2018-09-09, 10:26
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Du kan se från mina tidigare inlägg att jag inte trollar. För mig är det enkelt. Jag håller rågången mot nazismen och extremister. SD höll inte rågången förrän nationaldemokraterna bildades (våren 2001) och för mig var det därför i kyrkovalet hösten 2001 som jag med gott samvete kunde rösta på SD.

Om inte AFS håller rågången mot nazismen så kommer de gå samma väg som ND. Vanligt folk vill inte associeras med nazismen på något sätt. Det finns säkert många ungsprättar här på FB som är okey med det, men om ni inte begriper hur vanligt folk tänker (t.ex. de som röstade SD år 2002 men inte ND) så är det synd.

Är det så att AFS verkligen är okey med att nazister heilar på deras möten och det blir allmänt känt så kommer de inte att samla mer än några tusen röster i nästa val. "Någon jävla ordning ska det vara i ett parti".
Det är alltså viktigare att ta avstånd från det urvattnade begreppet "nazism" än att rädda det svenska folket från att bli minoritet i sitt eget land. OK bra då har vi klargjort var du står.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in