Citat:
Ursprungligen postat av
OukMougar
Har lurkat lite i tråden och slänger in min gissning innan det är försent: 22.5. Vilket från min synpunkt både är en katastrof och rätt ok.
Om det inte blir mer så tror jag det är för att ni underskattar stigmat i att rösta på SD; att SD inte bara ses som ett invandrarkritiskt parti utan också de jobbiga människornas parti....
...Också; de fullas parti, vilket slår det mig kanske är en nackdel med tanke på att det är söndag. För visst är det väl så att fler av SD's sympatisörer idag är backfulla? Kanske dåligt för V också iofs.
Jag har tidigare gissat på 21,2% och står fast vid det och hoppas på en positiv överraskning.
Det finns nog fortfarande de som håller kvar vid M fast de tycker som SD. Jag tror inte det är stigmat från omgivningen utan snarare ett slags självuppfattning om sig själv som varande medelklass och uppåt. Man röstar M helt enkelt för att man hoppas att de ska fortfarande ska fortsätta "resan" mot SD:s politik. Vilket jag tror är ett misstag.
Fördomen om att SD och V skulle kröka till så att man inte kan rösta tror jag inte på. I så fall är det nog sossarna som ligger sämst till.