Citat:
Är själv pvakt sedan 5 år. Men jag jobbar med annat också inom företaget. Jobbar på Securitas och kan gå i god för att inget av det TS skriver stämmer in på de 100 kollegor som jag jobbar och har jobbat med. Dock har vi en tjej från qpark på företaget och hon säger att de har lappkrav på 30 lappar vilket var jobbigt. Därför slutade hon. Men alla har lappkrav. Även de kommunala. Så TS ska nog sätta sig in i frågan mer innan han skriver massa svammel.
En vakt kan inte heller fuska med tiden och dylikt eftersom vakterna får ett vaktbrev varje gång en bilist överklagar till kundtjänst. Även cheferna ser och läser vaktbrev. Så det blir sparken direkt om man skulle börja fuska.
Förövrigt har qpark inte provision. Lappkrav är inte samma sak som provision.
Nej, denna tråden var ren skit. Vill ni veta hur gatumark och tomtmark fungerar kan ni fråga mig istället för jag kan det mesta och kan ge korrekta svar istället för påhitt.
En vakt kan inte heller fuska med tiden och dylikt eftersom vakterna får ett vaktbrev varje gång en bilist överklagar till kundtjänst. Även cheferna ser och läser vaktbrev. Så det blir sparken direkt om man skulle börja fuska.
Förövrigt har qpark inte provision. Lappkrav är inte samma sak som provision.
Nej, denna tråden var ren skit. Vill ni veta hur gatumark och tomtmark fungerar kan ni fråga mig istället för jag kan det mesta och kan ge korrekta svar istället för påhitt.
Träffar folk från Qpark ibland och jag tycker inte riktigt de är speciellt ärliga och uppriktiga.
Ibland vill de låtsas vara "kollegor" bara för att jag råkar då och då vara ute en sväng (kommunalt uppdrag) och se mig om under mitt pass (GL seccen) och då står de och gör sig "duktiga" över sina bedrifter. Beklagligt.
Nu vet inte jag om du är väktare eller bara p-vakt, men de finns en del brister i vårat företag med tyvärr. När jag för några år sen körde rond skulle vi sköta p-bevak på tomt mark, ingen hade visat ens hur man fyllde i lapparna. Bra. Vilket iof resulterade i att det aldrig vart något gjort då alla sket i det helt. Å andra sidan var varken AL eller kunderna intresserade heller om saken.
Träffar vissa som dock inte begriper att detta fortfarande är ett service yrke och att man ska agera därefter...
Tur nog är man bara ute nattetid, det är bra mycket bättre och lugnare än dagtid.